Beantwoord

Niet eens met doorberekening monteurskosten

  • 29 November 2019
  • 4 reacties
  • 229 keer bekeken

Hallo,

Drie weken geleden had ik een afspraak met een KPN-monteur vanwege een storing van internet+bellen. Vlak voor de afspraak belde hij me op. Hij was op dat moment bij een van de buren met dezelfde klachten. Binnenshuis bleek alles bij hen goed te functioneren. Het probleem werd veroorzaakt door graafwerkzaamheden aan de weg ongeveer 200 meter verderop. De kabel was inmiddels gerepareerd. En warempel, zowel bij de buren als bij mij werkte internet+bellen weer. Ik zei tegen de monteur dat hij niet meer bij mij langs hoefde te komen. Hij is toch gekomen omdat hij mijn handtekening nodig had. Ik ging ervan uit dat er geen kosten aan verbonden waren, maar op de laatste factuur wordt toch 50 euro in rekening gebracht voor het flitsbezoek van minder dan 1 minuut.

Waarom moet ik 50 euro betalen voor een storing die buiten mijn schuld ligt? Ik vind het ook vreemd dat mijn buren ook ieder 50 euro ieder moeten betalen voor precies dezelfde storing.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 5 December 2019, 16:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom op het Forum Menno! Ik snap dat je verbaasd staat te kijken als je €50,- voor het bezoek moet betalen terwijl je de monteur af had willen bellen en de storing door een probleem in ons netwerk veroorzaakt werd. Zou je jouw forumprofiel aan willen vullen met je postcode, huisnummer en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik kijken wat de monteur genoteerd heeft en wat ik hierin kan doen. Zou je daarnaast je buren aan willen raden om hierover ook contact met ons op te nemen? Dat mag via het Forum, maar dat mag ook door te bellen met 0800-0402. :slight_smile:

Beste Sanne, mijn profiel is aangevuld. Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Ik heb gekeken en ik zie dat de monteur de €50,- voor servicekosten in rekening heeft gebracht. Als ik de notitie van het gesloten ticket echter mag geloven, en ik citeer: “200 meter verder op waren graaf werkzaamheden. Blijkbaar zijn er kabels geraakt” en als ik jouw bericht lees is er van service niet echt sprake geweest, gezien hij alleen voor je handtekening kwam. Ik  vind de kosten dus op zijn minst gezegd vreemd. Ik heb de €50,- daarom vergoed. Ik verwacht dat je deze op de factuur van december weer terugkrijgt, maar mochten we die net gemist hebben dan zul je ze op de factuur van januari terugkrijgen. Super dat je hier een bericht over hebt geplaatst en ik hoop dat het voor je buren inmiddels ook is geregeld! :smile:

Bedankt, fijn dat het zo snel opgelost is.

Reageer