Beantwoord

Niet eens met kosten voor nieuw abonnement

  • 8 January 2020
  • 18 reacties
  • 337 keer bekeken

Badge

heb gister een glasvezel aansluiting aangevraagd bij kpn is bij ons net aangelegd.ze zeiden mij dat dat kon en heb een nieuw abonnement gekregen en krijg ook een nieuw kastje zo goed zover.nou zegt die meneer doen we er een mooie korting bij gelijk van 27,50 voor 6 maanden.ik duidelijk gevraagd aan deze meneer of verder ook alles het zelfde blijft.ja hoor alleen de glasvezel kost wel iets duurder.ok ik krijg 5x sneller internet werd mij gezegd dus is dat normaal.ik heb bij mijn nu nog oude abonnement gratis foxsport en 1 x een tv kastje gratis.krijg ik de nieuwe rekening wat ik dan moet gaan betalen en daar stond op dat foxsport en het tv kastje dat ik dat zelf moest gaan betalen. en alles bleef het zelfde hadden ze mij gezegd.dus als de korting is afgelopen betaal ik ruim over de 90 euro.dus je krijgt deze dingen gratis en dan pakken ze je het ook zo weer af.dit is al de tweede keer van kpn dat ze mij dat flikken ik heb het ook gehad met spottyf.had ik ook gratis ik kreeg een korting heel erg mooi bedankt.maar spottyf was mooi foetsie daar kon ik zelf voor opdraaien.ik begrijp hier helemaal niks van.nu zit ik met een nieuw abbonement wat ik helemaal niet meer wil.ik hoef geen kortingen meer van meneer kpn.elke keer heb ik daar gesolemieter mee.wat ik dan heb opgebouwd met mijn abbonement is dan als de zon verdwenen.jullie kunnen toch zien wie met mij die afspraak heeft gemaakt bij mijn gegevens neem ik aan.laat hy mij dan terug bellen dan kan ik hem dat zeggen dat dat niet de afspraak was alles zal het zelfde blijven weet u nog.en het word toch ook opgenomen het gesprek dan zijn we toch zo klaar ik heb er nu veel gezeik mee dank je wel kpn

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 9 January 2020, 11:09

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Spotify was niet gratis, het was gewoon onderdeel van het pakket. Een vergelijkbaar pakket zonder Spotify was 8,50 goedkoper. Wat nou gratis…

Nu is er hussel. Waarbij alles gewoon hetzelfde blijft. In die zin dat tv nog steeds op dezelfde manier werkt. U houd gewoon uw email adres(sen), en uw telefoonnummer indien van toepassing. Dus blijft alles hetzelfde? Ja, dat blijft allemaal hetzelfde.

Alleen op de factuur is de prijs anders opgebouwd. En duurder. Waar de medewerker u ook al op gewezen had.

Badge

**

Badge

**

Badge +19

@dj.bob gedraag je!!!

Badge

**TOCH OP MAN IK ZEG GELIJK DEZE ROMMEL OP 

Badge +19

U heeft blijkbaar geen fatsoen. Fijne avond !!

Reputatie 7

Ik kan me levendig voorstellen dat dit een enorme domper is.

Als die KPN medewerker jou gezegd heeft dat glasvezel iets duurder is maar dat verder alles hetzelfde blijft dan heeft hij twee keer gelogen. Glasvezel is immers net zo duur als VDSL en verder verandert er met zo'n nieuw Hussel abonnement juist heel veel en dat absoluut niet ten gunste van jouw portemonnee.

Alleen al het feit dat FOX Sports niet meer "gratis" is maar dat je nu nog maar €5,- entertainmentkorting krijgt maakt je abonnement enorm veel duurder.

Dat je boos bent is dus heel goed te begrijpen, maar om dan mede forumleden, die net als jij gewoon klant van KPN zijn, voor KL... en wat iets meer zei, uit te maken. :thinking:

Badge +12

heb gister een glasvezel aansluiting aangevraagd bij kpn is bij ons net aangelegd.ze zeiden mij dat dat kon en heb een nieuw abonnement gekregen en krijg ook een nieuw kastje zo goed zover.nou zegt die meneer doen we er een mooie korting bij gelijk van 27,50 voor 6 maanden.ik duidelijk gevraagd aan deze meneer of verder ook alles het zelfde blijft.ja hoor alleen de glasvezel kost wel iets duurder.ok ik krijg 5x sneller internet werd mij gezegd dus is dat normaal.ik heb bij mijn nu nog oude abonnement gratis foxsport en 1 x een tv kastje gratis.krijg ik de nieuwe rekening wat ik dan moet gaan betalen en daar stond op dat foxsport en het tv kastje dat ik dat zelf moest gaan betalen. en alles bleef het zelfde hadden ze mij gezegd.dus als de korting is afgelopen betaal ik ruim over de 90 euro.dus je krijgt deze dingen gratis en dan pakken ze je het ook zo weer af.dit is al de tweede keer van kpn dat ze mij dat flikken ik heb het ook gehad met spottyf.had ik ook gratis ik kreeg een korting heel erg mooi bedankt.maar spottyf was mooi foetsie daar kon ik zelf voor opdraaien.ik begrijp hier helemaal niks van.nu zit ik met een nieuw abbonement wat ik helemaal niet meer wil.ik hoef geen kortingen meer van meneer kpn.elke keer heb ik daar gesolemieter mee.wat ik dan heb opgebouwd met mijn abbonement is dan als de zon verdwenen.jullie kunnen toch zien wie met mij die afspraak heeft gemaakt bij mijn gegevens neem ik aan.laat hy mij dan terug bellen dan kan ik hem dat zeggen dat dat niet de afspraak was alles zal het zelfde blijven weet u nog.en het word toch ook opgenomen het gesprek dan zijn we toch zo klaar ik heb er nu veel gezeik mee dank je wel kpn

 

Als je het gisteren hebt aangevraagd zit je volgens mij toch nog binnen de 14 dagen bedenktijd?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @dj.bob. Bij dezen de eerste en laatste waarschuwing voor je taalgebruik. Nick en Joep zijn net als jij klant van KPN en willen je alleen helpen. Wij handelen op het forum topics af op volgorde van binnenkomst. Zodra je aan de beurt bent, krijg je een inhoudelijke reactie van ons. 

Reputatie 7
Badge +24

Als je het gisteren hebt aangevraagd zit je volgens mij toch nog binnen de 14 dagen bedenktijd?

Ja, hij kan hussel annuleren. Maar dan heeft die niks meer. Terug naar het vorige abonnement, met Compleet dus, dat kan volgens mij niet. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Badge

Ok beste meneer joep excuuses maar je moet niet zo wijsneus  zijn jij weet totaal niet wat er mij gezegd is door de medewerker en je weet dan misschien alles beter maar als mij word gezegd dat het allemaal het zelfde blijft dan ga ik daar van uit.kpn heeft mij dat al vaker gedaan wat ik al zij en ik ga niet zo,n verhaal verzinnen.ten eerste heeft kpn mij totaal niet op de hoogte gebracht wat of hoe te doen toen het was aangelegd de glasvezel.ik werd netjes bedankt voor de medewerking en toen kon ik het zelf uitzoeken.

En dan weet jij misschien wat je dan moet doen maar er zijn ook mensen die dat niet weten.en ik blijf er bij dat als je dingen kwijt raakt die je gratis hebt dan hoort die meneer mij dat te zeggen en niet dat ik dat pas op de nieuwe rekening zie.maar ik heb voor mij zelf besloten met kpn te stoppen ik ga morgen alles opzeggen.ik zit hier al jaren maar ik vind het nu mooi geweest ik zal wel te oud worden en daar houd kpn geen rekening mee denk ik.maar eerlijk is het niet dat kpn mij zo behandelt ze zouden mij ook terug bellen voor dit gedoe en er zijn al twee dagen om ik heb nog niets gehoort weet totaal niet wat mij nu te wachten staat en waar ik aan toe bent en dat is niet netjes van kpn.de glasvezel kan ik ook neem ik aan door een andere provider laten aansluiten.en nogmaals excuus groet b.dijkstra

Sorry voor de hoofdletters zie het nu pas

 

Admin: voor de leesbaarheid Capslock verwijderd

 

Volgens mij hoef je helemaal geen nieuw abonnement aan te gaan bij omzetting van vdsl naar glasvezel.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @dj.bob Ik hoop dat de woede inmiddels een beetje is bekoeld. Ik vind het als eerste heel vervelend voor je dat er zo vel onduidelijk is gebleken en dat je geen goed gevoel hebt overgehouden aan je verlenging. Wellicht heb je al de stap gezet om je abonnement op te zeggen -ik zou dat jammer vinden- maar ik heb toch nog even meegekeken. Het is inderdaad zo dat je overgaat naar een nieuwe abonnementsvorm: KPN Hussel. Dat heb je ook besproken. Het is ook zo dat je per maand iets meer zult betalen. Ook daar heb je over gesproken, lees ik. 

De Hussel-abonnementen zijn iets anders opgebouwd dan de variant die je had. Het idee achter Hussel is dat je losse modules koopt en dat je op die manier precies kunt bepalen waar je wel en niet voor wilt betalen. Internet en tv zijn bijvoorbeeld los van elkaar aan te schaffen, net als de snelheidspakketten voor internet en de hoeveelheid ontvangers. KPN Compleet is ook niet meer van toepassing, wat van invloed is op een gratis zenderpakket. Wel is er het Entertainmentvoordeel: als je ook een mobiel abonnement hebt krijg je maandelijks €5,- korting op een entertainmentpakket. Dit geldt ook voor jou en die korting gaat dus nog van die maandelijkse prijs af. 

In vergelijking met je oudere abonnement zul je maandelijks iets meer kwijt zijn, als de korting is verlopen. Daar kan ik weinig anders van maken. Echter; je krijgt een leuke korting waarbij je 6 maanden lang €27,50 korting krijgt (je krijgt je internet-hussel dus een half jaar voor de helft van de prijs.) Je hebt een contract van 12 maanden en dat houdt in dat je dit jaar onder de streep echt niet veel meer zult betalen dan het afgelopen jaar. 

 

Reputatie 7

In vergelijking met je oudere abonnement zul je maandelijks iets meer kwijt zijn, als de korting is verlopen. Daar kan ik weinig anders van maken. Echter; je krijgt een leuke korting waarbij je 6 maanden lang €27,50 korting krijgt (je krijgt je internet-hussel dus een half jaar voor de helft van de prijs.) Je hebt een contract van 12 maanden en dat houdt in dat je dit jaar onder de streep echt niet veel meer zult betalen dan het afgelopen jaar. 

Wil je zeggen dat zelfs inclusief die korting van €27,50 gedurende 6 maanden @dj.bob voor één jaar meer kwijt is aan zijn nieuwe KPN Hussel abonnement dan aan zijn vorige abonnement?

Dat betekent dat het KPN Hussel abonnement minstens €13,75 per maand duurder is en dan lijkt me dat je toch echt niet kan zeggen dat je "maandelijks iets meer kwijt zult zijn". :confounded:

Badge

maar daar gaat het mij niet echt om bart dank je wel trouwens het gaat er mij om dat die meneer die met mij dit behandeld heeft van de kpn niet eerlijk is geweest.en ik ben er nu een maand of drie al mee bezig met het glasvezel verhaal en er is eigelijk niemand die mij kon vertellen hoe het nu echt zit.gister kreeg ik nog een bericht dat ik helemaal geen nieuw abbonement hoeft te nemen.maar ik ben wel mooi mijn foxsport kwijt en nog meer en dat vind ik gewoon jammer en die meneer zei van niet.ik ga het zo en zo annuleren daar heb ik twee weken voor is mij gezegd en dan wil ik zo gauw mogelijk van kpn af.dank je wel en een mooi weekend vasr gr oet dj.bob

Reputatie 7
Badge +20

Dat begrijp ik, @dj.bob en ik vind het oprecht erg naar dat je deze ervaring hebt gehad en dat je hebt besloten om je abonnement te beëindigen. 

Badge

dank je wel bart je legt het duidelijk uit je kan voor mij achter het telefoon desk gaan zitten bij kpn.

eindelijk is iemand die het goed uitlegt.ik ben bijna 60 en loop niet meer zo hard mee met alles en ik zit hier erg mee.het is voor mij zoiets dat de hele wereld veranderd.toen ik de informatie allemaal kreeg zag ik de bomen in het bos niet meer.wat ik het meest jammer vind en dat onderga ik bij heel veel instanties dat de meeste medewerkers een ander verhaaltje hebben.met de meneer van kpn heb ik dit allemaal besproken en toen ik zag dat het toch wel anders zit toen heb ik de zelfde avond naar kpn gebeld en die meneer zei weer hele andere dingen.maar goed ik hou er over op bedankt fijn weekend straks.ik bel vanavond naar kpn toe om nog eens te kijken hoe of wat groeten dj.bob

Reputatie 7

Wat betaalde je maandelijks voor jouw oorspronkelijke abonnement?

Wat moet je na afloop van de kortingperiode maandelijks gaan betalen nieuwe abonnement?

Reageer