Vraag

Niet geleverde kabel en ingangsdatum abonnement

  • 22 January 2019
  • 3 reacties
  • 220 keer bekeken

Reputatie 1
Beste KPN,

In November heb ik een contract Internet&TV afgesloten bij KPN, wat per 21 Januari in zou gaan.
Een aantal weken geleden heb ik verzocht om een monteur op 21 Januari, de dag dat mijn contract in gaat. De medewerkster gaf aan dat er die dag geen monteur beschikbaar was, maar wel 1 dag later. Omdat KPN adverteert dat zelf aansluiten uiterst eenvoudig is, heb ik er voor gekozen het zelf te doen. Echter bij het aansluiten kwam ik er achter dat er een fout kabeltje was geleverd om het glasvezelkastje te verbinden met de experiabox. Met de klantenservice gebeld, maar die vertelde me dat er op zijn vroegst een monteur beschikbaar was een week later. Hij zei ook dat hij zag ik de vorige keer een monteur geweigerd zou hebben. Hij adviseerde me om maar contact op te nemen met mijn oude provider Xs4all omdat ik waarschijnlijk nog niet afgesloten zou zijn, en de Fritzbox van hen maar weer aan te sluiten.
Vind dit een erg vreemde gang van zaken, omdat mijn contract per 21 Januari beeindigd is bij Xs4all. Toch met die klantenservice contact en die bevestigde me dat inderdaad. Gevolg dat is dat ik nu een week zonder internet zit en KPN geen enkele verantwoording neemt om het probleem snel op te lossen. De klant is koning gaat bij KPN duidelijk niet op.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Tussen het glasvezelkastje (NT) en de Experiabox moet een cat5e/cat6(e) kabel.
Die wordt doorgaans gewoon bij het installatiepakket geleverd (rode kabel geloof ik)
Als die er niet bij geleverd is, dan heb je er mogelijk wel 1 in huis?
Anders zou je er voor een paar euro zelf 1 kunnen kopen en anders wil een webcare medewerker deze vast wel nasturen ☺️
Hiervoor moet je wel even je forumprofiel verrijken met je klantnummer en adresgegevens
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Art81 Welkom op het Forum en goed dat je je verhaal hier doet. Er spelen nu twee dingen: je mist een kabeltje en er is iets met de ingangsdatum van je abonnement. Heb je gebruik gemaakt van onze overstapservice? Als dat zo is zeggen wij je abonnement op en kom je dus niet zonder diensten te zitten. Je abonnement bij ons gaat pas in als wij je aansluiten. Op welke datum is de monteur nu gepland, of is deze afspraak geheel geannuleerd? Een monteur heeft zeker ook zo'n kabeltje bij de hand en als het echt nodig is kan ik het ook opsturen.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan kan ik even meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Dag Art81. Ik heb niets meer van je gehoord. Mag ik er vanuit gaan dat de situatie inmiddels duidelijk is? Als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag!

Reageer