Beantwoord

Probleem met wifi en Experia V12 beloofd maar V10 gekregen

  • 11 May 2021
  • 30 reacties
  • 440 keer bekeken

5 mei gebeld met klachten wegvallende internet. Gebruik router v10A, bekend probleem.

Belofte we sturen box 12, veel betere wifi, veiliger, alles beter etc.

7 mei niets ontvangen...klacht was nergens te vinden.

Opnieuw beloofd, we sturen de box 12 op.

2 x gebeld hierover.

Eindelijk 11 mei pakket binnen.

Gestuurd router V10, 2e hands gebruikt model.

Gebeld...krijg het niet correct opgelost.

Vervelend niet empatisch gesprek.

Heel jammer ben betere service gewend. 

Betaal meer dan 90 euro per maand!

Is dit DE reden om over te stappen?

icon

Beste antwoord door Bart_ 14 May 2021, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

@Hoog11  Ik heb uit meerdere berichten hier gelezen dat de Experiabox V10A een van de betere, zo niet de beste router is in het KPN assortiment.  Misschien vervelend, maar kunt u hier uw klachten over wegvallend internet (nogmaals) nader omschrijven ? Er zit hier ontzettend veel kennis van forumleden die u kunnen helpen met een technisch probleem. Ook de moderatoren alhier kunnen u daarbij van waardevolle aanvulling voorzien.

Badge +19

@HansaanZet de v10 is het beste modem wat kpn ooit heeft gehad dus niet de v10a. 

 

 

Badge +19

@Hoog11 de box 12 is niet voor ieder lijntype geschikt.  Wellicht dat het er mee te maken heeft.

Ik had een V10A met wifi problemen.

De problemen zijn gelijk ontstaan met de up date.

Op een of andere manier veranderde elke keer het ip adres met als gevolg elke de verbinding verbroken.

Gebeld 5 mei en KPN zou de box 12 sturen...betere verbinding, betere wifi.

Na 2 dagen niks meer gehoord, alleen de retourbox ontvangen.

Weer 2 x gebeld, zou goed komen.

Vandaag 11 mei nieuwe router ontvangen.

Gebruikte beschadigde V10.

Gebeld...geen idee wat er nu geregeld wordt.

Box 12 niet gestuurd iets met koperen leidingen...alleen al deze opmerking....zit op glasvezel.

Baal gewoon...je betaald de hoofdprijs en mag er ook iets voor verwachten.

Inmiddels V10 aangesloten, maar wifi wederom verbroken.

Als je de box 12 aanbiedt als super goed...stuur deze dan ook.

Kom na wat je beloofd...2e hands router is not done.

Badge +19

Als met 2 verschillende modems de Wi-Fi niet goed is kan je je afvragen of het wel aan het modem ligt en niet aan je eigen netwerk.  Wel je problemen ervaar je?

Met de V10A helemaal geen problemen tot de update,  mss toeval.

Op een of andere manier wijzigde het ip adres en daardoor verbrak elke keer de verbinding op telefoon en laptop.

Volgens KPN bekend probleem dus V12...zou top zijn...betere wifi en internet.

Gestuurd beschadigde V10, vandaag gewerkt, geen stabiel internet.

Periodes heel traag, kon er niet mee werken.

Buiten op terras helemaal geen internet, telefoon gaat gelijk naar 4g.

Vreemde is dat ik al meer dan een jaar thuiswerk. 

Jammer dat ik altijd zeer tevreden was met de service van KPN,  loop nu tegen een muur aan.

Bel al vanaf vorige week woensdag...nog niet goed geregeld.

Badge +19

Heb je het nou over Wi-Fi of over een bekabelde verbinding?

Wifi. 

Hoezo begrijp je vraag niet.

 

Badge +19

Om de oorzaak te vinden is het belangrijk om te weten of de verbinding goed is en dat kan je alleen controleren met een bekabelde pc of laptop. Uitval van Wi-Fi wordt 8 van de 10 keer veroorzaakt door iets achter het modem. Bijvoorbeeld door het gebruik van draadloze verbindingsets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk.  Ik ben dus benieuwd wat er zoal aangesloten is op het modem qua randapparatuur. Heb je de Wifimanager al gedaan?

Gedaan, eerst beneden 94 sterkst boven 18 minst.

Er wordt een wifi versterker aangeboden ...

Maar op dit moment heb ik buiten op terras helemaal geen wifi meer.

Gaat gelijk over naar 4g de telefoon.

Verder heb ik glasvezel...dus verbindingset en 1 tv op de router.

Badge +19

Met verbindingsset bedoel je dit soort dingen?

 

Klopt inderdaad

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook versterkers? Experia WiFi's? SuperWiFi's? 

Badge +19

Je hebt glasvezel.  De beste verbinding die er is! En dan gebruik je draadloze verbindingssets. Het slechtste wat er is!! Vervang ze door een kabel en je probleem is opgelost.  Zorg er voor dat je netwerk is zoals ik heb omschreven. Veel werk maar dan heb je het perfect!!

Er loopt een kabel van mijn glasvezelkastje rechtssteerks naar de router.

De tv werkte beter op de vebindingsset. 

Gedaan op advies KPN.

Geen versterkers. 

De wifi heeft het altijd goed gedaan zonder versterker, ook buiten.

Badge +19

Dat advies is natuurlijk niet goed. Data verstuur je via een utp kabel en niet via een stroomkabel.  

3 tv's hebben een verbindingsset.

1 kabel rechtsstreeks van glasvezel naar router.

1 tv, router en vebindingsset staan bij elkaar.

Hoe verklaar je dat het altijd goed heeft gewerkt, wat gaat er mis dan.

Is de V10a geen verbeterde nieuwe versie op de v10? Bereik was met de V10a altijd prima.

Alleen na de update ip adres problemen.

KPN prijst zelf hun v12 aan als "the best" en in 1e instantie is dat ook wat ze beloven op te sturen.

Je betaald de hoofdprijs dan wil je toch het beste systeem.

Gisteren ochtend ging goed, gisteren middag kon ik niet normaal werken op de wifi, zo traag.

Ict werk nog na laten kijken of het niet aan hun lag, zij konden niets doen.

Beetje hopeloos.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

3 tv's hebben een verbindingsset.

1 kabel rechtsstreeks van glasvezel naar router.

1 tv, router en vebindingsset staan bij elkaar.

Hoe verklaar je dat het altijd goed heeft gewerkt, wat gaat er mis dan.

Soms gaan dingen gewoon op een gegeven moment kapot. Of het werkt om een andere reden niet meer. Mogenlijk is er in de omgeving iets veranderd waardoor het niet meer werkt. 

Is de V10a geen verbeterde nieuwe versie op de v10? Bereik was met de V10a altijd prima.

De 10a is zeker geen verbeterde versie van de v10. Het is een compleet ander apparaat. En hij is zeker niet beter. Het is een misvatting om te denken dat een nieuwer apparaat altijd beter is dan het voorgaande.

Alleen na de update ip adres problemen.

KPN prijst zelf hun v12 aan als "the best" …

Logisch ook hè, dat zeggen ze van elk nieuw model. Van de v9 zeiden ze dat ook. Idem voor de v10 of de v10a. Wat had je anders verwacht? Wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Of dat het voorgaande model plots een waardeloos ding is ofzo.

Bij problemen met de v10a word volgens mij juist express nogal eens de v10 gegeven. Dit model heeft zijn correcte werking en betrouwbaarheid namelijk al vele jaren bewezen.

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Doe deze op een plek in huis waar de WiFi verbinding niet zo goed is. Mogelijk moet je hem meerdere keren uit voeren. 1 van de uitkomsten kan zijn dat u gratis 2 versterkers krijgt. Deze kunt u over schillende plekken in huis plaatsen, bekabeld aangesloten.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Hoog11 Welkom hier op het kpn forum en mooi om te zien dat verschillende leden van onze community je proberen te helpen met dit probleem. Dankzij goede vragen is het probleem al duidelijk en komt de oplossing steeds dichterbij. Dat is precies waar dit forum voor bedoeld is! 

Samenvattend, en corrigeer me gerust als ik het niet goed begrepen heb. Je hebt een probleem met wifi thuis. Je hebt contact gehad met de klantenservice en daar is aangegeven dat je een andere Experia Box, de V12 zou krijgen. Je hebt echter de V10 gekregen en het probleem met wifi speelt nog steeds. klopt dat? 

Ik sluit me aan bij eerdere opmerkingen hier: een modem omwisselen is niet per se de juiste oplossing voor wifi-problemen. Of je nu een V10 of een V12 aansluit: wifi-problemen hebben ook vaak te maken met je thuissituatie. De V10 is overigens een Experia Box waar veel gebruikers zeer enthousiast over zijn, zoals hier ook al is opgemerkt. Je kunt veel zelf doen om het wifisignaal te verbeteren. We hebben er een handig topic over, met veel tips en je vindt er de wifi manager, waar Nick al naar verwijst. Zou je deze eens willen draaien? Ik ben benieuwd wat er uit komt. 

 

 

 

Beste Bart,

 

Dank je voor je reactie.

Ik weet niet of je alles gelezen hebt, maar ben vsn een V10a met 1 probleem (automatisch veranderen van ip adres) gegaan naar een V10 met slechte wifi.

Wifi  test gedaan, zie eerdere berichten...weet niet wat goed is.

Had s middags heel traag lopende computer.

Werk thuis.

Verder niemand thuis op de wifi.

Buiten op terras helemaal geen wifi meer.

Wat ik echt heel vervelend vind is de belofte we lossen het op met een v12, wat volgens klantenservice de beste router is met betere verbinding en men stuurt (helemaal beneden peil) een gebruikte beschadigde nieuwe V10.

Zit nu vanaf 5 mei met ellende

1e zending ook niet goed gegaan door alleen reourbox te sturen.

7 mei gebeld, werd alsnog geregeld.

Di 11 box ontvangen.

Di 11 en 12 mei gebeld, men zou het regelen.

Niets meer gehoord.

Ben dit niet gewend, alle problemen zijn juist naar volle tevredenheid altijd opgelost. Loop nu tegen een muur aan van anti service.

Zou ook woensdag gebeld worden...niets gehoord.

Hoe gaan we dit oplossen?

Voor meer dan 90 euro per maand moet het gewoon goed zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Hoog11 Ik heb zeker alles gelezen en ik begrijp je probleem. Zoals je hier echter leest biedt een V12 niet de garantie voor goede wifi. Daar komt meer bij kijken. En zoals je hier wellicht ook leest: de V10 is een erg goede Experia Box waar veel forumgebruikers heel gelukkig mee zijn. 

Dat het contact en de afspraken met de klantenservice niet helemaal goed zijn verlopen vind ik heel jammer. Des te belangrijker dat we naar het probleem kijken. Wifi-problemen kunnen heel goed worden veroorzaakt door iets wat recentelijk veranderd is. Daarom verwees ik je al naar het topic over wifi: daar staat veel informatie in over wat je zelf kunt doen. Nick noemde de wifi manager al: die vind je daar ook. Heb je die al gedraaid? 

 

 

Helaas zaterdag weer moeten bellen, conclusie klacht stond weer op afgehandeld.

Nu wel opgepakt en maandag gebeld door 2e lijn KPN.

Wifi weer gecheckt...drama, geen goede verbinding. Monteur ingepland.

Vandaag monteur geweest. 

Router vervangen en een nieuw glasvezelkastje geplaatst...nu werkt alles prima.

Helaas is buiten de wifi wat onstabieler dan eerst, maar binnen werkt goed.

Ik betreur het dat ik 8x heb moeten bellen en vanaf het eerste contact op 5 mei deze klacht niet correct is opgepakt.

Kijk het voor nu een paar dagen aan. 

 

Oh ja de 2e hands router was dus wel degelijk niet goed. Monteur kon er niet eens verbinding mee krijgen....

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Hoog11 Natuurlijk is het frustrerend dat het zo lang heeft moeten duren en als ik het zo lees is er het één en ander bepaald niet soepel verlopen. Dat is erg spijtig inderdaad. Werkt alles nu verder wel stabiel?Â