Niet online gamen met KPN :(

• 15 september 2014
  • 1 reactie
  • 466 keer bekeken

Hallo allen,

Er zijn meerdere topics die hier aandacht aan besteden maar toch wil ik die van mij aan het daglicht stellen en hopelijk z.s.m. een oplossing hier voor te vinden is. Overal is namelijk een oplossing voor lijkt me zo!

Over 10 dagen komt FIFA 15 weer uit en als FIFA-fan laat ik dit spel ook niet voor me voorbij gaan.

Ik heb nu vanaf ik FIFA 11 (heb FIFA 11 tot en met FIFA 14) problemen met online gamen. 

Heb alle topics zo'n beetje gehad en elke youtube video gehad om de problemen op te lossen. 

Als ik het spel opstart bijft me firewall status op beperkt staan in een rood vakje. 

We hebben glasvezel internet en de volgende router: KPN Experia Box V8.

Nieuwe router is geen optie aangezien me ouders het zo prettig vinden en niet veranderen willen qua router.

Ook een internetkabel is geen optie aangezien we draadloos hebben en geen internetverbinding in de muur hebben op me kamer.

Moet ik dan een WI-FI versterker kopen van 20 a 30 euro of is het met een paar simpele veranderingen te verhelpen?

Laat het me weten aangezien ik na 4 spellen wel een keer klaar ben met geen online gamen. 

Groet,

Robbin Uitslag

1 reactie

Beste Robbin, je zou eens kunnen kijken naar een set PowerLine adapter. Simpel te installeren, doosje in een stopcontact, ethernetsnoeren van powerline adapter naar de Experiabox en de andere naar de gameconsole. Met deze manier hoef je geen kabels te trekken. Zorg dat je IP van de gameconsole een static ip verkrijgt. Neem een waarde boven de 10 (meestal worden de lagere waarden aan mobieltjes weggegeven.

Ikzelf werk met TP-Link en ben hier tevreden over (zorg wel dat een ruime bandbreedte neem bv 500Mbps).

Voorbeeld via onderstaande link.

http://www.informatique.nl/531779/tp-link-tl-pa4010kit-powerline-set.html

Ik heb zelf een Xbox, dus mocht het uitkomen, kunnen we de instellingen vergelijken.

gegroet,

Reageer