Beantwoord

Niet tevreden over bezoek monteur

  • 23 August 2019
  • 9 reacties
  • 309 keer bekeken

verhuizing was goed geregeld geen probleem.
Bezoek monteur ook en conform afspraak.
Niet tevreden over de uitvoering. Modem in meterkast weggemoffeld tussen leidingen en draden dwars (los) door de kast.
Is dit wat we mogen verwachten van een profesional? WiFi dekking moest ok zijn maar is niet optimaal. Zelfde modem etc voorheen oude locatie geen problemen met meer beton en groter oppervlak

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Qompaqniet 27 August 2019, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Qompaqniet. Erg vervelend dat je niet tevreden bent over de monteur.
Heb je wel de bon van de monteur ondertekent?. Niet om flauw te doen maar je geeft hier min of meer mee aan dat je tevreden bent over het werk van de monteur.
Ik ben er niet bij geweest en misschien is dit anders gegaan dan de bedoeling is. Alle informatie is welkom. Ik hoor graag jouw verhaal.
bon is afgetekend door mijn huisgenote. Tevreden op dat moment.
Wifi werkte en monteur gaf goede dekking aan. Er is niet zoals in reclame van jullie collega met een iPad door het huis gerend voor een check. De uitvoer van de werkzaamheden zijn niet bekeken. Je gaat er vanuit dat een medewerker van zo’n gerenomeerd bedrijf een bepaalde kwaliteitsstandaard aflevert. Helaas is dit ook niet meer van toepassing op de KPN.
Jammer, dat de dekking niet naar tevredenheid is, is mogelijk een kwestie van tijd. Als ik weer in het modem kan, we werkt niet meer ga ik zelf wel op zoek naar een vrij kanaal met sterk signaal. Maar het gewoonweg wegmoffelen van het modem tussen de water en gasleiding met draden los in de meterkast dat is slecht werk.
Reputatie 7
Badge +24
Dat modem hoort netjes op te hangen, maar dan moet er wel plek voor zijn. Er moet ruimte zijn op de houten achterwand. Als dat er niet is, houd het op voor een monteur. Verder wat betreft de kabels: als je denkt dat een KPN monteur kabelgootjes en dergelijke gaat maken bij u in de meterkast, dan verwacht u wel wat teveel...
Typerend voor de houding van KPN. Een opmerking “als je denkt dat” is hier een voorbeeld van. Ja er is een houten achterwand en kabelgootjes dat gaat te ver, maar een beugeltje en een t-rib mag wel verwacht worden. Ik schaar dit onder niet geïnteresseerd zijn, het kan me allemaal niet schelen als de bon maar afgetekend is. Een stukje opvoeding, training in houding en uitvoering van normale werkzaamheden mag hier op zijn plaats zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Die monteur krijgt 's ochtends een lijst met adressen mee die hij die dag af moet werken, als het ergens uitloopt, dan moet die dat op een ander adres weer inhalen. Geïnteresseerd of niet. Zo is de realiteit.
Dank voor de extra info, @Qompaqniet . Ik betreur hoe dit gegaan is. Het feit dat de bon wel getekend is, bemoeilijkt het wel een beetje. Dit is, zoals je zult begrijpen, voor ons het middel om juist dit soort situaties te voorkomen.
Heb je misschien een foto van de situatie in de meterkast?
Het wifi issue wil ik graag los oppakken. Ik wil je niet door allemaal hoepels laten springen maar wat zijn nu de snelheden en ervaringen?
Wifi is afhankelijk van tig variabelen, en helaas kan het voorkomen dat als de monteur vertrokken is, de situatie weer veranderd ( andere wifi signalen, storingsbronnen etc. )
We hebben een wifi tool die, als je snelheden ondermaats zijn, voor verbetering kan zorgen. Kun je die doorlopen? Soms is het met een softwarematige aanpassing(kanaal verandering ) al opgelost. Dat doet de wifi tuner automatisch. https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
@Nick83 tja als het een probleem is dat de monteur te veel werk heeft of dat het aantal afspraken te groot is, zonder rekening te houden met tegenslagen en of extra werkzaamheden, dan is de planning van de KPN niet toereikend.
Je verwacht van een gerenomeerd bedrijf behoorlijke uitvoering van de werkzaamheden. Anders kunnen we wel naar een b-haas om de hoek.
@Erwin_ dank voor de reactie,
zal als ik thuis een aantal foto's maken. Daarnaast zal ik met eenvoudige middelen het zelf oplossen. waarna ik dit ook zal vastleggen met foto's. Wat betreft het Wifi bereik, dit klopt het is wisselend. Inmiddels kan ik weer inloggen op het modem. Dit was geresetted. Gekeken en een niet gebruikt kanaal gekozen vooral nog lijkt het dat het wifi beter werkt. Als alles niet blijft werken dan plaats ik een wifi repeater, deze heb ik nog van een van mijn vorige locaties, aangesloten middels de adaptors op het 220 V net.
Duidelijk! Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het mij weten!