Beantwoord

Niet tevreden over snelheid internet en korting

  • 19 June 2019
  • 8 reacties
  • 340 keer bekeken

N.a.v. een onzinnige email over de glasvezelkabel die jullie concurrent in Sudwest Fryslân gaat aanleggen, gisteravond gechat met "Dennis".
In de email wordt nl. verwezen naar 5,- korting bij Alles in één en de voordelen als je bij KPN blijkt.
Deze mail is dus misleidend, omdat die 5,- korting niet iets nieuws is, bijv. een lokkertje om te blijven als je niet overstapt naar de nieuwe glasvezelleverancier. Nee, de mail was alleen bedoeld om te laten zien hoe blij ik als huidige klant wel niet met KPN moet zijn.
Toen ik aangaf wat KPN voor mij ging doen om me te behouden als klant meldde "Dennis" doodleuk dat ze vorige jaar me al een korting hadden gegeven en 12,- uit coulance. Hieruit blijkt dat de chatmedewerker geen idee heeft wat de klantgeschiedenis is. Hij gaf dit ook toe.
Het contract vorig jaar is tot stand gekomen nadat jullie toegaven dat ik vele jaren een te lage internetsnelheid had gehad en dat er fouten waren gemaakt bij oplossen van dit probleem. En die zgn. 12,- coulance wat omdat jullie bij het nieuwe contract "vergeten" waren te vermelden dat de kosten voor vaste aansluiting een 1,- per maand zouden gaan kosten. Ik heb die kosten dus maar voor 1 jaar terug gehad. Niks geen coulance!!!!!!
Ik heb "Dennis" even laten weten hoe lang ik al klant bij KPN ben, dat wordt nl. nergens geregistreerd. Hij vond dat heel leuk maar, zijn woorden, KPN kon hier echt geen geld voor gaan betalen. Hij meldde dat in november mijn contract afliep en er waarschijnlijk wel te praten was over verlenging. Ik nam aan dat KPN mij dan wel zou benaderen. Nee, zei hij, ik moet tegen die tijd maar eens met KPN bellen.
Sorry, maar ik ben zo ontzettend klaar met die godvergeten arrogantie van jullie!!!!!!
Van het kassameisje van onze plaatselijke supermarkt krijg je meer klantvriendelijkheid dan van "Dennis" die een KPN vertegenwoordigt. Waar ik al vele jaren klant ben en behoorlijk wat geld aan betaal.
In plaats van te juichen hoe goed de Conumentenbond jullie wel vindt en onzinnige mails sturen over glasvezel, moeten jullie je eerst eens tot je oude klanten richten.
Ik zou me doodschamen om zo met je klant om te gaan.🤐

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 20 June 2019, 14:16

Bekijk origineel

8 reacties

Ter aanvulling.
Ik zit niet te wachten op hetzelfde standaard KPN verhaal wat Marina bij Daniël77 als reactie heeft gegeven. Hieruit blijkt dat ook zij totaal niet weet hoe je met klanten omgaat die al zeer lang hun produkten bij KPN ondergebracht hebben.
Of moeten we een actie gaan houden dat alle klanten die langer dan 5 jaar bij u bekend zijn, allemaal tegelijk hun abonnementen opzeggen? En dan een kwantum korting gaan bedingen? Wil hier wel wat voor optuigen.
Reputatie 7
Leuk hé om aannames te maken, zonder je inhoudelijk te verdiepen over je verhaal wat je wilt vertellen? Is nogal een brij, en vrij onduidelijk wat je nu precies wilt? Waar ligt de frustratie? Waar wil je mee geholpen worden? Ook is het niet zo netjes om direct namen over één kam te gaan scheren, die kunnen er ook niets aan doen.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor je je lijstje met klanten bij elkaar hebt voor een korting. Laat je dit ook aan ons weten?
Jouw verhaal is lekker duidelijk en ook zo taaltechnisch perfect. Namen over één kam scheren??
Maar als dit de manier is waarop jij mij probeert af te zeiken dan verlaat ik dit forum meteen.
Reputatie 7
Tja, ik acteer alleen maar op jou bericht. Maar misschien is KPN in de huidige tijd na al die jaren niet meer passend in jou situatie, lees namelijk dat het je nogal hoog zit, misschien kan KabelNoord beter aan jou wensen voldoen. Leest namelijk alsof je al een keuze hebt gemaakt.
Hoi Allemaal,

Ter aanvulling.
gegeven. Hieruit blijkt dat ook zij totaal niet weet hoe je met klanten omgaat die al zeer lang hun producten bij KPN ondergebracht hebben.


Volgens mij heb jij geen producten ondergebracht bij KPN (en bij ja welke producten ?)

Ik denk namelijk dat KPN bij jou hun producten ondergebracht hebben. In de vorm van internet. telefoon en/of tv
waar jij dan weer voor betaald.

En het woordje producten* heb ik in jou tekst even verbeterd.
Geeft niets iedereen maakt fouten.😉

BRON
Wat is juist: product of produkt?
De juiste spelling is product, met een c.
Tot 1995 was zowel product als produkt juist. Die laatste vorm was de voorkeurspelling, de vorm met c was de toegestane spelling. Bij de spellingwijziging van 1995 is het systeem van voorkeur- en toegestane spelling afgeschaft, en sindsdien bestaat er voor verreweg de meeste woorden nog maar één correcte spellingwijze (al komen er ook nog steeds veel varianten voor in het Groene Boekje). Meestal werd dat de oude voorkeurspelling, maar bij product koos men voor de toegestane spelling. Dat gebeurde omdat we de c ook schrijven in de verwante woorden produceren en producent.
Bedankt voor je advies.
En wat de keuze betreft? Hangt af wat KPN in november te bieden heeft.
Zal in ieder geval wel vermelden dat U adviseert over te stappen.
Nogmaals dank voor uw reactie 🙂
Badge +19
Ben 23 jaar klant. Zeer tevreden. Hoef geen korting.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Multipar Welkom hier op het Forum. Allereerst dit ter verduidelijking: op het KPN Forum zijn zowel klanten als medewerkers van KPN actief. Je hebt nu reacties gekregen van forumgebruikers die klant zijn bij ons. Ik zelf ben KPN-medewerker. Ik lees dat er her en der wat irritatie in de berichten over en weer is geslopen. Laten we het gesprek zo helder en duidelijk mogelijk met elkaar voeren.

Ik haal een aantal zaken uit je eerste bericht. Je hebt het over een mail over glasvezel, die je vanuit een concurrent hebt ontvangen? Ik begrijp dat je naar aanleiding daarvan via de site hebt gechat met een collega om de mogelijkheden bij ons te bespreken? Je geeft ook aan de voordelen van KPN Compleet (onder andere die 5,- maandelijkse korting op je mobiele telefoon-abonnement) als een 'lokkertje' te beschouwen. Verder refereer je aan een eerdere klacht, die niet geheel naar tevredenheid zou zijn opgelost en vind je dat er erg weinig rekening wordt gehouden met het punt dat je al erg lang klant bij ons bent. Je wilt de waardering hiervoor terugzien in korting, bij een eventuele verlenging. Vat ik het zo goed samen?

We waarderen elke klant en zeker mensen die al zo lang onze diensten afnemen. Waar je in het verleden nog wel eens aanbiedingen voorbij zag komen om verlengingen te stimuleren, gaan we hier al enkele jaren op een andere manier mee om. We hebben inderdaad nu KPN Compleet, waarbij je meer voordeel krijgt naarmate je meer van ons afneemt. Dit bieden we elke klant die aan de voorwaarden voldoet en uiteindelijk levert dit -naar mijn idee- meer voordeel op dan eenmalig een korting uit te delen. Daar komt bij dat we onszelf nooit als een prijsvechter hebben geprofileerd. Wel als een provider met betrouwbare diensten, waarbij je altijd terecht kunt als er problemen zijn. We leveren goede diensten tegen een -in mijn optiek- eerlijke prijs. Dat betekent inderdaad ook dat we bij een eventuele verlenging van je vaste diensten geen eenmalige, extra korting kunnen bieden. We kunnen uiteraard altijd kijken -als het moment daar is- in hoeverre het abonnement nog aansluit bij je huidige wensen en of er op dat vlak nog winst te behalen valt.

Wellicht stelt deze toelichting je niet tevreden, dat mag, maar ik hoop dat ik het één en ander in elk geval iets heb kunnen verduidelijken. Ik wil ook graag aangeven dat noch mijn collega's, noch ikzelf aan 'standaardverhalen' doen, maar zaken juist zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Reageer