Beantwoord

Niet werkende WIFI in bungalow

  • 22 April 2019
  • 11 reacties
  • 137 keer bekeken

Wij wonen op dit adres sinds 01-07-2016 en vanaf begin Internet,TV,Telefoon en 2 mobiele abonnementen op ons oude adres ook al trouwens.
Vanaf dag 1 hadden wij in 30% van het huis geen WIFI ontvangst en daar is al een keer een monteur voor langs geweest maar die heeft het ook niet kunnen oplossen.
Wij wonen in een Bungalow met 110m2. Woonoppervlak zonder betonen muren dus en alles op 1 verdieping.
Nu lees ik dat KPN WiFi garandeert door het hele huis en hebben ze daar de WIFI-Tuner voor online gezet.
Als ik deze gebruik moet ik op mijn eigen WiFi zijn ingelogd maar ik moet naar de plek in huis waar de WiFi het slechts is.
Waar hij het slechts is HEB IK GEEN WIFI DUS.
Wat moet ik hier mee? En na de mededeling dat KPN weer de prijzen verhoogd zijn wij het een beetje zat om een groot gedeelte van ons huis geen verbinding te hebben maar wel iedere keer meer te moeten gaan betalen.
Groet
icon

Beste antwoord door Wmucke 2 May 2019, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Wmucke . Welkom op het forum!
Wat vervelend dat de wifi niet het hele huis haalt. Gezien de prijsverhoging en die wifi garantie kan ik me levendig indenken dat geen goed gevoel geeft.
Ik ben blij dat je al pro-actief met de wifi tuner bent bezig geweest. Ik denk dat daar wel de oplossing voor het probleem zit. Mijn advies is om de stappen nogmaals te doorlopen. Als je naar de plek moet waar wifi het slechtst is, zou ik niet zover doorlopen dat je buiten het draadloze bereik van de experiabox komt maar dat er nog nét wifi is. Als je hier meet zal de tuner ontdekken dat de wifi ondermaats is en een passende oplossing aandragen. Kun je dat voor mij proberen?
Ok ik zal het gelijk proberen ben toevallig thuis.
ik laat het resultaat zomeren weten.
Groet
Top! En succes!
Ik heb alles heel nauwkeurig uitgevoerd en de modem is ook aangepast door de WiFi tuner.
Maar het bereik van de WIFi is nog steeds hetzelfde (30% van het huis niets)
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Groet
Ik vermoed dat het oppervlak te groot is. Als jij 'op het randje' van je wifi bereik gaat meten en de snelheid is daar onder de 10mbit zou de wifi tool kunnen besluiten om je gratis een versterker toe te sturen. Dat is het proberen waard.
In de tool wordt je gevraagd om te meten op begane grond, eerste en tweede verdieping. Ik stel voor dat je de bungalow dan horizontaal in drie 'verdiepingen' opdeelt. Als je dan net op het grensgebied meet zou je onder de 10Mbit uit moeten komen en regelt de tool de rest. Ik hoop dat dit lukt!
Dat heb ik geprobeerd om op het randje te meten maar dan gaat hij iedere keer als ik begin te meten en op 4g en als ik die uit zet dan gaat de WiFi aan en dan weer uit de hele tijd.
En als ik weer verder richting modem ga meet de Tuner de WiFi en meet hij deze als goed.
Wij betalen totaal 122 euro elke maand aan KPN en ik ben er een beetje klaar mee.
Bedankt voor jou hulp Erwin maar ik heb geen zin om uren te meten met een Tuner om de beloftes die KPN doet werkelijkheid te laten worden.
Griet
Leuk je even gesproken te hebben. Nadat we samen, telefonisch wat dingen hebben geanalyseerd heb ik besloten om een monteur in te plannen. Die komt aanstaande maandag tussen 12:00 en 14:00. Als het goed is, heeft mijn collega de bevestiging SMS naar jouw mobiele nummer verstuurd. Ik ga er van uit dat hier een aanzienlijk verbetering van jouw wifi bereik uit gaat rollen. Houd je mij op de hoogte? 🙂
Bedankt voor de moeite en ik hou jou op de hoogte. Via WiFi uit de slaapkamer hoop ik haha
Groet
Hoe is het afgelopen?
De monteur van KPN heeft WiFi versterkers geplaatst en nu werkt het perfect.
Bedankt nog.
Groet
Dat is mooi om te lezen, @Wmucke . Ik ben blij dat het hiermee is opgelost. Voor toekomstige vragen weet je mij te vinden! 🙂