Beantwoord

Nieuw abonnement

  • 13 November 2019
  • 46 reacties
  • 734 keer bekeken

Ik heb 11 (!) dagen geleden in de KPN-winkel in Heerlen een nieuwe abonnement afgesloten.

Na 2 dagen zou ik de bevestigingsbrief krijgen en een afspraak met een monteur kunnen maken.

Nog steeds niets ontvangen en mijn bestelling is nog steeds “in behandeling op de administratie”.

In de winkel krijg ik steeds andere verhalen en verschuift de leverdatum steeds verder op, terwijl Ziggo al is opgezegd en de levertermijn dus keihard was (en geen probleem volgens de verkoper).

Dat ik een tijd dadelijk geen tv en internet heb, is volgens de man in de winkel “mijn probleem”.

Helpdesk telefonisch weet het ook niet en chat wordt telkens afgebroken.

 

Nog meer mensen dit soort ervaringen met KPN?? En wat doe je eraan.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 January 2020, 15:18

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Ballie 1, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Mijn excuses voor de vertraagde reactie, het is aardig druk de afgelopen tijd! Ik begrijp uit je bericht dat je nog niks hebt gehoord van jouw nieuwe aanvraag voor een abonnement voor thuis. Dat is zeker niet de bedoeling! De bevestiging zou je binnen een werkdag moeten krijgen, en daarna meer informatie over een monteur afspraak inplannen. 

Nu lijkt het erop alsof niet alle informatie compleet is voor de aanvraag, omdat het nog in behandeling is. Kan het zijn dat er nog een abonnement loopt, of is er onlangs een lijn gelegd of een upgrade geweest?

In ieder geval kijk ik het graag voor je na, zodat ik met wat meer informatie kan komen! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en evt. ontvangen klantnummer?

Ik hoor graag van je!

Alle gegevens zijn in de winkel te Heerlen 16 dagen geleden ingevoerd, compleet en juist.

Ze zijn gewoon nog niet verwerkt en er heeft mij ook nog niemand gevraagd iets aan te vullen of wijzigen. Er gebeurt gewoon niets!

Ik krijg steeds andere uitleg en uitvluchten.

Het bovenstaand bericht is voor het eerst hetzelfde als de eerste maal in de winkel.

Tussendoor van chatbot, helpdesk en 2e maal in de winkel een heel ander verhaal gehoord.

profiel is aangevuld.

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, bedankt voor de gegevens! Ik zie de notities van mijn andere collega's, vooralsnog gaat het abonnement gewoon in op 4 december. Echter wordt er nog gewacht, deze aanvraag moet handmatig ingevoerd worden en dat duurt langer dan normaal gesproken. Vandaar dat er ook nog geen officiële bevestiging is verzonden, die moet nog komen! Mocht er eind van de week, laten we zeggen vrijdag, nou nog geen duidelijkheid over zijn dan ga ik bij de achterliggende afdeling even navraag doen!

Waarom nu niet er achter aangaan als KPN zo nalatig is: bijna drie weken doen over een aanmelding waarvoor alle info al in de winkel is ingevuld en waarbij KPN niet nakomt wat ze zelf garandeerde: bevestiging binnen 2 dagen en een monteur inplannen binnen 2 dagen en 24/11 operationeel.

Wie zegt mij dat die monteur er straks op tijd is?!?

Reputatie 7
Badge +28

Het is nu vrijdag. Heb je al duidelijkheid? 

 

nee, natuurlijk niet!

en weer is het stil aan de overkant

 

3 weken geleden nieuw contract en zou 2 dagen later bevestiging krijgen en monteur kunnen inplannen zodat het 25/11 uiterlijk operationeel zou zijn

 

en nu: order blijkbaar niets eens ingevoerd, geen apparatuur, geen monteur kunnen inplannen, geen bevestiging, datum eenzijdig verschoven zonder garantie dat het dan wel werkt, 25/11 is nog 2 dagen en dan is Ziggo afgesloten en…………...KPN vindt dat heel normaal!!!!!!!

Hoi @Ballie 1 . Excuus dat ik nog niet gereageerd heb.

Ik vind nog wel je bestelling in het systeem. De wensdatum staat nu op 4/12 maar de order is er nog niet succesvol ingezet. Ik verwacht dat dit begin volgende week gebeurt. 

Excuses voor al dit ongemak. Ik kan helaas niet achterhalen waar het blijft steken. Ik heb voor de zekerheid een mail naar een speciaal team gestuurd.  Ik hoop dat we daar begin volgende week wat meer duidelijkheid over hebben. 

Schrijf dat speciale team dan maar dat de bestelling is geannuleerd bij deze.

De bestelling is niet ingevoerd en er is dus ook geen contract tot stand gekomen. In ieder geval is KPN door mij voldoende in gebreke gesteld en voldoende kans geboden om het vandaag in te laten gaan, zonder adequate actie en is voor zover bestaand het contact bij deze voor zover nodig ontbonden.

 

KPN is te slecht, passief en arrogant om er nog zaken mee te doen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ballie. Dit verdient zeker niet een schoonheidsprijsje en ik zal het verder ook niet goed proberen te praten. Kan namelijk ook niet. Ik snap in dit geval dan ook dat je er toch van af wilt zien. Voordat ik het helemaal annuleer, hoe jammer ik het ook vind, vraag ik het toch nog een keer voor de zekerheid. Annuleren dus? 

Reputatie 7
Badge +28

@Ballie 1 

 

Kun je nog even bevestigen dat je inderdaad wilt annuleren? 

 

Hi Ballie. Dit verdient zeker niet een schoonheidsprijsje en ik zal het verder ook niet goed proberen te praten. Kan namelijk ook niet. Ik snap in dit geval dan ook dat je er toch van af wilt zien. Voordat ik het helemaal annuleer, hoe jammer ik het ook vind, vraag ik het toch nog een keer voor de zekerheid. Annuleren dus? 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, ik heb helaas geen reactie meer gezien. Heb je het via een andere weg weten te annuleren of kunnen we hier nog bij helpen? Ik hoor graag van je!

Heb gewoon eens niets gedaan; kijken wat zou gebeuren.

Niets dus! Die leverdatum van 4 december was dus ook flauwekul; niemand bij KPN doet iets.

 

Jullie geven kapitalen uit om klanten te werven en nu heb je een geïnteresseerde die de komende 10 jaar tien mille naar jullie toe wil dragen…..en niets gebeurt!

Ook niemand die zegt: hé dat gaat onnodig fout, even snel in invoeren in het systeem en het voor die klant helemaal in orde maken en hem garanderen dan en dan werkt het 100% zeker….Wat kost dat????

Reputatie 7
Badge +28

Je had natuurlijk ook gewoon even kunnen reageren op de vragen van Erwin, Alex, Susan en mij. 
 

Het niet door jou reageren maakt deze vervelende situatie alleen naar complexer. 
 

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, er is 3x gevraagd of je het kon bevestigen (naar Alex toe voornamelijk). Hier is helaas meerdere malen niet op gereageerd. Wij kunnen niet zomaar iets annuleren, wij moeten dit 100% zeker weten en daarom is dit in het laatste bericht van Alex voor de laatste keer gevraagd. Indien je hierop had gereageerd, had hij het in orde kunnen maken voor je.

Wil je laten weten of je dit alsnog wil doorvoeren, de annulering van je aangevraagde Hussel abonnement?

Jullie lezen slecht: ik heb bewust niet op de annuleringsvraag geantwoord om te kijken wat er dan zou gebeuren.

Wel nu, jullie hebben niets gedaan en de afdeling die de order moet verwerken ook niet.

 

Trouwens: op mijn eerdere berichten hebben jullie ook niets anders gedaan antwoorden of wellicht wat uitzoeken, maar niets om de fouten van KPN te herstellen of enig resultaat te bereiken.

Leuk om te zien dat deze folklore nu mijn fout is!

Beste mensen,

 

nu het schrijven met jullie wel gezellig is maar ook tot helemaal niets leidt; het navolgende:

 

Als ik binnen 7 dagen van KPN zwart op wit de bevestiging van de bestelling krijg met daarbij de keiharde garantie dat alles op een door KPN te kiezen datum werkt en Ziggo Zakelijk is opgezegd (overstap) en ik dus niet met dubbele kosten of een gat in de aansluiting zit, dan is dat bij voorbaat akkoord, mits met een maximale termijn van een maand vanaf dan.

 

Simpel toch (of niet…….??)

Reputatie 7
Badge +24

Om te beginnen je 1e vraag. Nee, ik heb daar helemaal niets meer mee gedaan. Dit omdat het mij niet duidelijk was en is wat je nog wilt. De order door laten gaan of annuleren? Dit bedoel ik overigens niet verkeerd, ik kan echter geen gedachten lezen. Dit hoor ik nog steeds graag van je om te weten wat voor actie ik nog moet ondernemen. 

Verder ben ik benieuwd naar die bevestiging van de datum en de opzegging van Ziggo zakelijk. Heb je daar een screenshot van? Vooral het woordje zakelijk baart mij zorgen omdat zakelijk niet meedoet met de overstapservice. 

Wat mij betreft gaan we hard voor je bezig om dit netjes op te leveren. :) 

 

 

Opzegtermijn bij Ziggo is een maand voor zakelijk.

Kan ik doen als ik de keiharde garantie van KPN heb dat ik voor afloop daarvan over een compleet werkende aansluiting bij KPN heb.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, dan ga ik voor je bezig met de technische mensen om de bestelling door te laten lopen met een duidelijke datum. Het kan zijn dat ze jou ook gaan benaderen met een datum en uitleg. Met een beetje geluk is er morgen duidelijkheid, anders begin volgende week. We houden dit topic hier ook nog open. 

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, ik zie dat de achterliggende afdeling inmiddels contact met jou heeft gezocht en je van informatie hebben voorzien. Vooralsnog is het niet duidelijk wanneer de order zal gaan doorlopen.. Ik kan ik dit geval niks anders doen dan mijn excuses hiervoor aanbieden, hoe het nu loopt is niet fijn :neutral_face:

Die “informatie”behelsde niet meer, dan dat” ze het ook niet wisten en er nog naar gekeken moest worden”!

 

Als jullie hier al tevreden mee zijn…………………………….

 

Concreet doet dus nog altijd helemaal niemand iets bij KPN aan zoiets simpels als het invoeren van een order en moet ik blijkbaar al blij zijn als de een naar de ander verwijst, die ook niets meer doen dan zeggen dat het erg is…...

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, hier ben ik zeker niet tevreden mee! Maar mijn invloed hierop is minimaal, en ik wil je ook geen valse hoop geven. Dan ben ik liever eerlijk. Ik zie dat de technici er vanochtend nog weer mee bezig zijn geweest en dat zij op 30 december weer met een update komen. Ik ga in ieder geval duimen dat 2020 een stuk beter gaat beginnen, tussen jou en KPN!

Voor de goede orde: we hebben het alleen maar over het invoeren van een bestelling……………………………..

Waarom zijn daar technici voor nodig en een update en weer 10 dagen niks????

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1 dat is mij ook niet duidelijk.. Helaas is niet alles voor iedereen inzichtelijk. Ze zijn aan het onderzoeken waar het precies fout gaat en wat deze oponthoud veroorzaakt. Dit kan iets in het systeem zijn, maar ook iets met een administratief probleem. 

Reageer