Beantwoord

Nieuw abonnement

  • 13 November 2019
  • 46 reacties
  • 734 keer bekeken

Ik heb 11 (!) dagen geleden in de KPN-winkel in Heerlen een nieuwe abonnement afgesloten.

Na 2 dagen zou ik de bevestigingsbrief krijgen en een afspraak met een monteur kunnen maken.

Nog steeds niets ontvangen en mijn bestelling is nog steeds “in behandeling op de administratie”.

In de winkel krijg ik steeds andere verhalen en verschuift de leverdatum steeds verder op, terwijl Ziggo al is opgezegd en de levertermijn dus keihard was (en geen probleem volgens de verkoper).

Dat ik een tijd dadelijk geen tv en internet heb, is volgens de man in de winkel “mijn probleem”.

Helpdesk telefonisch weet het ook niet en chat wordt telkens afgebroken.

 

Nog meer mensen dit soort ervaringen met KPN?? En wat doe je eraan.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 January 2020, 15:18

Bekijk origineel

46 reacties

Geweldig,….kreeg vandaag, 23/12,  email van jullie dat de bestelling op 4 december wordt uitgeleverd

Jullie zijn echte kanjes: iets met 19 dagen  terug in de tijd uitleveren, fantastisch!

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1 ja dat kan er ook nog wel bij.. Het lijkt misschien niet zo, maar er wordt wel steeds meer duidelijk gelukkig. Zoals het nu lijkt zal op 2 januari de laatste check zijn en rond die tijd ook de aansluiting. Inmiddels hou ik wel een slag om de arm, want je hebt gezien hoe het kan lopen. Ik blijf je op de hoogte houden!

Apparaat komt blijkbaar vandaag al, dus conform afspraak 3 dagen later de monteur: vrijdag 27/12 dus

Hoe laat?

Doordat jullie zonder aankondiging opeens zo snel zijn, gaat dat natuurlijk wel overlap met Ziggo geven; dus tot 1 februari 2020 geen facturen!

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie ook dat inmiddels je orderbevestiging de deur uit is, er is dus wel wat in gang gezet! We blijven het in de gaten houden en ik heb goede hoop dat het op 2 januari allemaal gaat werken.

graag antwoord op mijn vraag over monteur en dubbele kosten!

Apparaat is ontvangen

Nog steeds geen antwoord of monteur ingepland, dit terwijl iemand bij KPN al heeft doorgegeven aan Ziggo dat zij er uit liggen en Ziggo is al diensten aan het beëindigen zonder dat KPN functioneert!!!

Voelt hier iemand bij KPN zich verantwoordelijk voor???

Hallo, is daar nog iemand?!?!?!?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ballie, zeker zijn we er nog. We hebben zojuist met elkaar gebeld en de monteur ingepland. Ook wat de dubbele kosten betreft zou dit geen probleem moeten zijn, en anders ga ik dit uiteraard netjes vergoeden. Laat het ons even weten hoe het op de 15de afloopt. 

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, klopt het dat alles nu aangesloten is en werkt sinds de 15e? 

Ja

Perfecte monteur

Reputatie 7
Badge +21

Fijn om te lezen! En laten we er vanuit gaan het vanaf nu alleen nog maar beter kan gaan :blush:

Ja

Alleen in internet te traag

Hoe upgrade ik dat?

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, welke snelheid meet je nu bekabeld via je Experia Box? Bij je abonnement is namelijk t/m 50Mbit/s inbegrepen, daar zou je wel bij in buurt moeten komen. Wil je een hogere snelheid, dan kan dat op ook jouw adres. Maar dan moet je jouw abonnement wijzigen naar Hussel 100Mbit bijvoorbeeld. Via het lijntype waar je nu op aangesloten bent kan je maximaal 70Mbit/s halen. Wijzig je jouw abonnement naar 100Mbit/s dan kan er bonding aangevraagd worden (tot 138Mbit/s). 

wat is bonding?

wat kost dat?

hoe zeker is die 138 dan?

Reputatie 7
Badge +21

Bij pair bonding worden twee aansluitingen samengevoegd tot één, om de verbinding te verbeteren en te versnellen. Hiervoor is een monteurs bezoek nodig, maar verder zitten er geen kosten aan verbonden. Behalve dat je dit alleen kan aanvragen op het moment dat je een abonnement van boven de 100Mbit/s, dus je abonnementskosten zullen wel enigszins omhoog gaan hierdoor.

Neem je een abonnement van 100Mbit/s, dan zal je rond de 100Mbit/s gaan halen met je verbinding.

ok, dan wil ik dat bij deze bestellen!

Reputatie 7
Badge +21

@Ballie 1, duidelijk! Ik wil het best voor je bestellen, maar moet hierbij wel aangeven dat je kosten veranderen. Je hebt nu namelijk 4 maanden korting, en deze kan niet meegenomen worden naar een ander abonnement. Dat houdt in dat je voor je nieuwe pakket, Hussel 100Mbit/s, € 91,48 gaat betalen (met alle producten die je nu ook hebt: Digitenne 1x, iTV 2x, Pluspakket, Ziggo Sport, opnemen, vast nummer). 

Wil je het alsnog doorzetten? Dan hoor ik het graag. Wil je nog even wachten ,dan is dat ook geen probleem. Je kan het op elk moment aanpassen in de MijnKPN omgeving!

Dus jullie leveren een onderdeel van het pakket dat niet goed functioneert en dat moet ik om dat naar een gemiddeld nivo te tillen extra betalen en ben ook nog eens de korting kwijt?

Dat is behoorlijk grof!

Bij verkoop is wel gesteld dat altijd opgeschaald kon worden, maar niet dat je dan ook de korting kwijt was.

Kortom, erg klantonvriendelijk, onredelijk en in strijd met wat verkocht is.

Zeker na alle ellende die jullie veroorzaakt hebben, pik ik dit niet.

Dus: nu opschalen internetsnelheid tegen de prijs die daar voor staat, maar principieel niets anders dan dat!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ballie, dit moet mogelijk zijn met een omweg zodat je die korting blijft houden. Dan gaan we eerst de bonding in gang zetten waarna je zelf een hogere snelheid zult kunnen bestellen na je actieperiode. Daar moet wel een monteur voor langskomen. Zojuist je partner gesproken die aangaf dat je vanavond bereikbaar bent. Zal ik het vanavond opnieuw proberen zodat we dit kunnen inplannen? 

Ok, dan doen we dat en dan bestel ik bij deze ook een derde internet/tv-aansluiting.

Moet dan wel nog een kabel voor getrokken worden door de monteur (als die toch komt). 

Dit ipv de Digitenne, want die stoort heel erg.

Ik ben vandaag telefonisch bereikbaar van 15u00 tot 16u00 en vnaf 20u00 op *

*Admin: 06-nummer verwijderd i.v.m. privacy.

en toen was het weer 10 dagen stil…………………………………………..

Reageer