Beantwoord

Nieuw abonnement kan niet geleverd worden.

  • 16 September 2020
  • 4 reacties
  • 147 keer bekeken

Beste KPN, ik ben sinds lange tijd klant en heb al mijn abonnementen voor telefonie via KPN. Nu wilde ik graag wat sneller internet thuis en volgens de mobiele website kon ik kiezen uit 50Mbit, 100Mbit en zelfs 200Mbit. De desktop site gaf alleen de mogelijkheid voor 50Mbit en 100 Mbit. Dus ik blij dat ik sneller internet kon aanvragen. Ik had al eerder gevraagd of ik kon upgraden maar dat was niet mogelijk. Na een berichtje met de mededeling dat er aan ons netwerk verbeteringen zouden worden uitgevoerd nu nog maar eens gekeken of het internet dus wat sneller kon. Alles netjes ingevuld en op 9 september de bevestiging gekregen dat ik een 100Mbit aansluiting kon krijgen per 14 september. Voor die tijd nog even de internet sneldheid gecontroleerd (bekabeld en via Wifi). Ik zat op 46Mbit /9Mbit. Modem even gereset op 15 september om te kijken hoe het nu zou zijn. Mmmmm…. 37Mbit / 3Mbit (bekabeld). Dat was nou niet echt wat ik verwacht had. Dus dan maar even  bellen met de klantenservice. De medewerkster van de klantenservice moest het even nazoeken. Na een paar minuten kwam ze terug op de lijn. De mededeling was dat 100Mbit technisch niet mogelijk was. Wat een domper. Nou ja, dan mag alles wel weer terug naar het oude wat mij betreft. En toen begon het gedonder pas echt. Ik heb 14 dagen de tijd om de wijziging ongedaan te laten maken volgens de voorwaarden. Maar…… ik kan helemaal niet terug naar mijn “oude” product , zijnde KPN Compleet. Het systeem staat geen roll-back toe. Dat is niet zo mooi. En dit probleem had nooit bestaan als KPN mij niet de mogelijkheid had geboden om via de website een upgrade te bestellen. Ik geef aan dat ik daar niet bepaald blij van kan worden, want nu moet ik meer gaan betalen voor de zelfde dienstverlening. Dan word ik doorgezet naar de afdeling klantbehoud. Deze medewerker geeft aan wel een jaar abonnement met korting te willen regelen. Maar voor ik daarover kan beslissen valt de lijn weg. Ik heb nog 10 minuten gewacht maar hoorde niets meer. Dan maar weer bellen. De klantenservice kijkt in het dossier en verbind mij weer door met de afdeling klantbehoud. De medewerker die ik dan aan de lijn krijg is echt een zeer onbeschoft heerschap. Ik vraag of hij weet waar ik voor bel. Hij zegt ja voor een abonnement en iets van een verhuizing of wijziging. Als je het niet zeker weet zeg dan gewoon nee, dan leg ik het gewoon nog een keer uit. Maar dan is de toon al gezet. Ik geef aan dat ik niet blij ben met het feit dat ik mijn oude abonnement nu kwijt ben omdat KPN mij iets heeft voorgehouden wat technisch niet leverbaar is. Dan probeert de beste man meerdere malen iets uit te leggen wat ik al lang begrepen heb. Maar als ik niet tevreden ben kan ik altijd mijn abonnement stopzetten. Werkelijk nul service. Tot verder ongenoegen geeft hij aan dat hij mij brutaal vind, terwijl ik hier niet degene ben die fout maak. Het is notabene KPN zelf die het aangeboden product niet kan leveren. Bizar dat je hier als klant de dupe van kan worden. Tijdens het schrijven van dit verhaal word ik heel netjes wel nog even teruggebeld door KPN als reactie op de klacht die ik per mail had verstuurd. Deze man staat mij wel netjes te woord. En ruim binnen 10 dagen. (1uur) Ook deze medewerker geeft aan dat ik niet terug kan naar mijn “oude” product. Hij laat heel netjes de nog overgebleven opties de revue passeren. Het zit me echter nog te hoog om nu al te beslissen. Ik mag er nog even over nadenken. Helaas voelt het nog steeds alsof ik genept ben om mijn oude abonnement in te leveren. Nu maar even goed kijken wat mijn overige opties zijn. Groet van een teleurgestelde klant.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 20 September 2020, 11:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Oei @OlafMJ, dit is niet zo'n fraai verhaal :slight_frown:  

Laat ik voorop stellen dat het nooit onze bedoeling zal zijn om je onder valse voorwendselen voor een ander abonnement te laten kiezen, als bedrijf hebben we erg weinig aan ontevreden klanten dus die willen we zo veel mogelijk voorkomen! Het is dus erg merkwaardig dat je iets hebt kunnen bestellen, dat achteraf helemaal niet leverbaar blijkt te zijn. Wat voor maximale snelheid zie je onder ‘Maximale internetsnelheid op jouw adres’ als je jouw adres invult in de postcode check? Komt dat overeen met wat je nu ontvangt? Zo nee, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Wat ik persoonlijk het ergst vind aan je verhaal, is dat je zo'n naar gevoel over hebt gehouden aan het gesprek met de 2e collega van de afdeling klantbehoud. Wel erg fijn dat je zo snel bent teruggebeld na het indienen van je klacht en dat je toen wel netjes te woord bent gestaan!

Dat je niet terug kunt naar je vorige KPN Compleet abonnement klopt helaas als een bus, hoe jammer dat ook is :slight_frown: Heb je al bedacht of je van 1 van de geboden opties gebruik wilt maken? 

Hoi Maja, dank voor je berichtje. Ik heb in mijn profiel nog eens de postcode check resultaten gezet. Onvoorstelbaar maar waar, ik kom nog steeds uit op 93 Mbit down en 20 Mbit up. (verwachte snelheden)

Wat ik haalde voor de abonnementswissel: 46Mbit down en 9 Mbit up.

Na de wissel kwam ik niet verder dan: 36 Mbit down en 3 Mbit up.

Zojuist nog een keer getest en ik haal weer: 47 Mbit down en 9 Mbit up.

Technisch ben ik weer terug bij af. Dat scheelt al weer.

Wat voor mij echt heel vreemd blijft is dat je 14 dagen bedenktijd krijgt maar dus eigenlijk nooit terug kunt naar een oud abonnement. Daarmee ontneem je de klant dus feitelijk de bedenktijd en dat komt op mij totaal onrechtmatig over.

Zeker in dit geval waarbij ik gewoon niet geleverd kan krijgen wat wel aangeboden wordt, is dat heel wrang.

Ik ben er wel uit want dit is helaas niet het eerste wat mis ging de afgelopen maanden.

Ook onze verhuuzing, die ik 2 maanden van te voren had doorgegeven, was een sof omdat er geen monteur kwam, terwijl ik dat duidelijk had verzocht.

Al met al tijd voor verandering.

Per 19 oktober stappen we over op een andere provider.

En ik zit nog even vast aan de mobiele abonnementen maar zodra dat afloopt is het wel over voor KPN.

Ik zou het wel fijn vinden als hier een les uit gehaald kan worden door KPN maar mijn hoop is niet heel groot gezien ik nog immer een foute snelheid voorgeschoteld krijg bij de postcode check een aantal dagen na mijn klacht.

Alsnog dank voor je tijd.

Mvg Olaf

 

Voor jou een negatieve ervaring en helaas een klant minder voor KPN. Toch wel klasse dat je hier netjes blijft en je verhaal doet.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @OlafMJ, erg bijzonder dit, onze systemen komen dus niet met elkaar overeen wat ook verklaart hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wel fijn dat je nu weer rond de 50Mb zit, dat is toch een stuk beter dan 36Mb!

Ik merk dat jij je keuze voor het overstappen al gemaakt heb -en ik snap die keuze goed, gezien de situatie!- dus ik zal verder niet gaan onderzoeken hoe het zit met dit verschil en welk systeem er gelijk heeft. De kans bestaat namelijk ook dat de postcode check wél klopt en dat er bij de leveringssystemen iets mis gaat. Wel zal ik een melding sturen naar de partij die de data achter de postcode check beheert, zodat ze daar op de hoogte zijn van het verschil.

Voor jou een negatieve ervaring en helaas een klant minder voor KPN. Toch wel klasse dat je hier netjes blijft en je verhaal doet.

Helemaal mee eens! Mocht je in de toekomst toch weer klant willen worden bij KPN, dan ben je uiteraard meer dan welkom en zullen we ons best doen om er weer iets positiefs van te maken :slight_smile: