Nieuw adres geen KPN-aansluiting, geen aansluiting nu!

  • 12 July 2019
  • 3 reacties
  • 180 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben teleurgesteld! Omstreeks 14 juni heb ik laten weten dat ik ging verhuizen. Ik weet dat het circa 3 weken van te voren moet, maar die tijd had ik niet (het was nogal onverwachts). Vervolgens doorgegeven en het blijkt dat er geen kabelaansluiting is. Het huis is in 2011 gebouwd en blijkbaar hadden de vorige bewoners geen KPN. 14 juni een nieuwe afspraak gemaakt voor een monteur op 17 juli. Kon niet eerder i.v.m. de vakantieperiode. Kreeg een noodpakket toegestuurd (wat overigens echt mega slecht werkt, 5 zenders en zwak internet. WK vrouwenvoetbal kijken is behoorlijk lastig met een haperende tv!) en zou per 17 juli weer verlost zijn van het pakket. Krijg vandaag een sms dat de afspraak niet door kan gaan en als ik vragen heb ik dan kan bellen. Ik bel en word doorgezet naar KPN netwerk. Er moet een aannemer komen om te kijken hoe het zit en ik moet toestemming hebben van mijn huurbaas. Dus ik vraag hoe lang dit dan gaat duren. Het antwoord 1 week voor de aannemen en 3 weken i.v.m. de vakantieperiode.

Even voor de duidelijkheid: ik betaal dan 2 maanden €62.50 per maand voor 1 digitennekastje, 1 Dongle 5 zenders en zwak internet. Normaal had ik glasvezel, 2 kastjes om op te nemen en alle zenders. U begrijpt vast wel dat ik hier helemaal niet tevreden over ben. Ik zou graag een oplossing zien, want ik word van het kastje naar de muur gestuurd en betaal me scheel.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Admin: topic aangemaakt, afgesplitst van topic

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ga er maar vanuit dat dit nog een paar maanden gaat duren. Een nieuwe aansluiting kost gewoon tijd.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Nancy, wat een ellende bij deze aanvraag ☹️Als er helemaal geen hoofdaansluiting is kan er vertraging optreden. Als de kabel wel tot de woning komt valt de schade vaak mee, deze wordt dan doorgetrokken en er wordt een aansluitkastje geplaatst. Als de kabel niet tot de woning komt komt er meer bij kijken. Een graafploeg moet dan de kabel trekken tot jouw woning.

Wat er precies aan de hand is wordt me nog niet helemaal duidelijk. Dit zoek ik graag verder uit. Kun je jouw naam, adresgegevens en klantnummer (indien bekend) toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Het 'noodpakket' (ook wel Direct Online Pakket genoemd) is gratis ter overbrugging van deze periode. Tot er een werkende aansluiting is horen er geen abonnementskosten in rekening te worden gebracht. Ik kijk dat ook na. Het is wel balen dat het signaal zo zwak is. Bij Digitenne bepaalt de plaatsing van de antenne de kwaliteit van het signaal. Plaats de antenne zo hoog mogelijk, richting een zendmast en plaats de antenne zo ver mogelijk van andere elektronische apparatuur (TV bijvoorbeeld). Ik hoop dat dit helpt.
Reputatie 7
Badge +28
@Nancy Gr: Kan ik hierin nog wat voor je betekenen? Dan hoor ik graag van je.

Reageer