nieuw en oud abonnement: 2 vragen

• 17 maart 2014
  • 1 reactie
  • 2005 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Door mijn verhuizing heb ik mijn abonnement moeten cancelen en een nieuw abonnement moeten nemen. Dat vond ik niet erg, want ik heb nu glasvezel, wat wel sneller maar niet verrassend sneller is, helaas.

Vraag over het nieuwe abonnement:

Als ik op mijn iPad een speedtest laat draaien vlak vóór de Experia-box dan haal ik max. 44 mb/s up en 22 Mb/s down. Moet ik daar tevreden mee zijn en zou up en down niet gelijk moeten zijn?

Vraag over oude abonnement:

Die zou op het oude adres op 13 maart j.l. afgesloten moeten worden; daar heb ik ook een bevestiging van, maar ik kan nog steeds bijv. Toon (Eneco) informatie opvragen en instellen met de app op mijn iPhone. Ik ben bang dat KPN dan ook doorgaat met factureren. Of is mijn vrees ongegrond?

1 reactie

Reputatie 4
Badge +1
Als ik op mijn iPad een speedtest laat draaien vlak vóór de Experia-box dan haal ik max. 44 mb/s up en 22 Mb/s down. Moet ik daar tevreden mee zijn en zou up en down niet gelijk moeten zijn?

je down en upload zouden inderdaad gelijk moeten zijn, echter geld dit alleen bij een KABEL verbinding.

een speedtest via wifi is zoiezo altijd inaccuraat, ook al plak je je ipad aan de experiabox vast :)

wil je de daadwerkelijke waardes zien, meet dan via een vaste, bekabelde verbinding.

dit is overigens ook de reden dat je het idee hebt dat je glasvezel niet zo veel sneller is.

je merkt het verschil via wifi waarschijnlijk niet of amper, als je echter bekabeld gaat werken, zou dit een ander verhaal moeten zijn.

voor het navragen van je oude abonnement zou ik even de klantenservice bellen, die kunnen dat allemaal prima inzien ;)

Succes!

Reageer