Beantwoord

Nieuw internet gaat aan en uit

  • 16 January 2019
  • 12 reacties
  • 514 keer bekeken

Beste KPN,

Wij hebben sinds vandaag nieuw internet gekregen (glasvezel). Ik heb echter gemerkt dat het internet af en toe heel snel aan en uit gaat waardoor alles wat op dat moment aan staat (PlayStation, YouTube filmpje op telefoon etc.) vast loopt. Wat is hier de oorzaak van en hoe kan dit eventueel verholpen worden?

Met vriendelijke groet,

Sam
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 January 2019, 22:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Avond Sam F,

Ben niet van KPN maar kan mogelijk wel helpen.
Kan je aangeven welke Experiabox je hebt V10 of V10A en hoe de apparaten die vastlopen zijn aangesloten (bedraad of draadloos)?

Hoor graag.
Het is een V10A en de apparaten zijn allemaal draadloos..
Reputatie 4
Badge +4
Beetje knullige omschrijving van mij (draadloos) maar ze zijn dus verbonden via Wifi😊.
Heb je zelf een nieuw wifi aangemaakt? met eigen SSID naam en wachtwoord of gebruik je de standaard settings van de V10A.

Er zijn wat probleempjes met de wifi settings van de V10A, zie link:
https://forum.kpn.com/internet-9/feedback-over-het-nieuwste-modem-van-kpn-v10a-454616


Ik zal even kijken of er inmiddels een oplossing is, het was namelijk niet mogelijk om de wifi kanalen te scheiden 2.4 en 5Ghz maar ik zal even kijken of dit inmiddels wel kan.
Ik heb niet zelf een WiFi aangemaakt. Codes van de monteur gekregen. Dus ik denk de standaard settings?
Reputatie 4
Badge +4
Gezien je verbinding vandaag pas opgeleverd is, zou ik eerst kijken of alle lampjes op de experiabox branden zoals het hoort en niet rood of orange zijn. Het kan namelijk ook zijn dat er iets niet goed is aangesloten en dan heeft het zoeken op de wifi niet zoveel zin.

Gebruik je ook TV van KPN en doet deze het wel goed zonder onderbrekingen? en.. heb je een PC of Laptop bedraad aangesloten en werkt die verbinding wel goed?
Ben morgen weer thuis dus ik zal dan direct kijken of alle lampjes goed branden. Tv van Ziggo.. dus valt niet te vergelijken. Laptop is ook niet bedraad aangesloten.

In ieder geval al bedankt voor de berichten! Ik zal morgen de router checken en er gelijk een berichtje uitgooien.
Reputatie 4
Badge +4
Helemaal goed.👍
ik zou toch voor de zekerheid ook de KPN helpdesk even bellen als je problemen blijft houden, er kan namelijk ook nog gekeken worden of de opgeleverde lijn wel goed werkt.

Grt Ed
Deze lampjes flikkeren de hele tijd (behalve de aanknop). De Experiabox heeft maar één lampje en die brandt constant.

Reputatie 4
Badge +4
de lampjes op de NTU kloppen en op de experiabox moet het lampje groen zijn.
https://forum.kpn.com/internet-9/lampjes-experiabox-v10a-454701

ik zou toch even KPN bellen mogelijk kunnen ze zien waardoor er apparaten steeds wegvallen.
Oké. In ieder geval hartelijk bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Sam, welkom op het forum en bij KPN :)

Het klopt wat Multiedje aangeeft, er zijn wat wifi issues bekend met de V10a. Maar ik wil toch wel graag eerst uitsluiten of er iets met je lijn an sich is. De Genexis brandt goed, dus daar verwacht ik geen issues, maar kan zijn dat er tussen Genexis en Experia Box iets misloopt. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.

@Multiedje: het is via de instellingenpagina nog niet mogelijk om de SSID's te scheiden. Maar de servicetool voor wifi naam en wachtwoord wijzigen ondersteunt inmiddels de V10a en daarmee kun je het wel scheiden.
Reputatie 7
Badge +30
Je bent niet meer teruggekomen, Sam. Ik ga ervan uit dat de problemen verholpen zijn. Als dat niet zo is horen we graag weer van je 🙂