Beantwoord

Nieuw IP door ddos aanvallen

  • 13 October 2019
  • 5 reacties
  • 333 keer bekeken

Ik wordt nu al een jaar lang vaak geddosed tijdens het gamen. Mensen vinden je IP door een geleaked database en gooien je internet eruit via een gratis stresser online als ze niet van je kunnen winnen.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd een nieuw IP aan te vragen maar het Abuse team wilt niet helpen. Ik kan ze alleen mailen waarna ik een standaard copy paste berichtje krijg over aangifte doen.

Aangifte doen heeft totaal geen nut aangezien de politie er niks aan doet en dit mijn probleem ook niet gaat oplossen. Ik weet ook niet wie het doet.

De enige oplossing zou dus zijn een nieuwe verbinding aanschaffen, dan ligt alles hier thuis voor een paar dagen plat dus dat kan ik ook niet hebben.

Het abuse team kan het wel maar willen het eigenlijk niet. Ik betaa lme maandelijks scheel aan het internet maar vaak kan ik het nieteens goed gebruiken hierdoor, lijkt me dus dat KPN ten alle tijden zou moeten helpen.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 October 2019, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Ik snap je ergernis, maar toch is het toewijzen van een nieuw IP adres mijns inziens niet de oplossing. Je hoeft er niet lang op te wachten totdat ze jouw nieuwe IP adres ook weer te pakken hebben en dan begint de ellende gewoon weer van voren af aan.
De oplossing moet mijns inziens toch echt bij de oorsprong gezocht worden en dus moet je proberen te achterhalen wie je aan het DDOSsen is en daar de leverancier van het spel van op de hoogte brengen.
Reputatie 3
Badge +2
Ik snap je ergernis, maar toch is het toewijzen van een nieuw IP adres mijns inziens niet de oplossing.

 

Zolang Mitchell geen nieuw IP krijgt blijft dit een probleem, aangezien elke droeftoeter nog steeds zijn IP kan vinden in die online databases. Mijn advies is:

  1. KPN overtuigen je toch een nieuw IP te geven, de dienst die je bij ze afneemt is immers onbruikbaar zo.
  2. Anders overstappen op een andere provider. Als je bijvoorbeeld overstapt naar Ziggo krijg je een semi-dynamisch IP en hoef je geen downtime te hebben als je wat overlap in je abonnementen houdt. Bij ziggo kun je door het MAC address van je router te wijzigen een IP change afdwingen, wellicht sowieso handiger voor jou.
  3. Voortaan spelen via een VPN en/of geen games en applicaties meer gebruiken die via P2P techieken je IP lekken aan andere gebruikers. Sommige games gebruiken namelijk P2P verkeer voor lobby systemen of voice communications.

Punt 1 gaat niet werken, daar werkt KPN gewoonweg niet aan mee.

Een ander IP-adres toewijzen, waarbij het oude adres vrijkomt en weer aan een andere klant toegewezen wordt, dan zit die nieuwe klant met de problemen van een ander. Dus dat gaat echt niet lukken.

 

Hoi @Mitchell026 . Welkom op het forum.

Ik herken de problematiek en je bent niet de eerste gebruiker waarmee ik dit behandel. Ik heb hier in het verleden, intern, een oplossing voor proberen te vinden maar moet je teleurstellen. KPN zal je IP adres niet veranderen. Die optie is er niet.

Opnieuw aanvragen (met een periode geen diensten) is ook niet werkbaar, lijkt me. Er is zelfs een kans dat je hetzelfde IP adres terugkrijgt. 

Helaas heb ik dus geen oplossing. Je kunt overwegen een andere provider te nemen en dan consequent via VPN te werken. Dat klinkt natuurlijk heel gek, vanuit mijn positie als KPN medewerker. Maar soms is dit de enige manier om weer ongestoord het internet op te kunnen. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!