Nieuw modem

• 17 mei 2015
  • 3 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden met de kpn chat gesproken en het blijkt dat ik de verkeerde modem heb.

Bij mij thuis hebben we een TG787v hebben en wij ontvangen max 12Mbps en uploaden max 400Kbps (met kabel uiteraard op niet drukke 'internet momenten').

Dit is raar omdat we namelijk een 50Mbps abonnoment hebben.

We hebben adsl (utp aansluiting) en we zitten iets meer dan één km van de centralen af. We zouden zo'n 24Mbps moeten kunnen ontvangen met adsl (wat wij hebben) en 200Mbps met kabel (wat wij dus niet hebben).

Nou is mijn vraag, welke modem zouden we krijgen als we een nieuwe aanvragen?

En is het 'plug en play' aangezien we al een modem hebben aangesloten? Of moet je bv. alleen in het router menu even inloggen?

mvg,

Maarten Wouters

Ps. bij deze vraag ik dus nog niet een nieuwe modem aan

3 reacties

Reputatie 3
Badge
Als je een nieuwe zou ontvangen, dan is het hoogst waarschijnlijk een v8 of een v9. In ieder geval niet de gene die jij momenteel hebt. Voor zover ik weet is het plug en play. Alleen wel even in de box inloggen inderdaad om je netwerknaam en sleutel veranderen, indien gewenst.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Eventueel zou het nog kunnen zijn dat u een H220N ontvangt (dacht ik). Maar de kans dat u een V9 of V8 krijgt is groter.

Het modem is inderdaad plug en play. Oude er af. Nieuwe er op, dan duurt het eventjes om alles te laden enzovoort en daarna werkt het modem. Als u wel problemen ervaart kunt u altijd de klantenservice bellen, of even een bericht achterlaten op het forum.

Wat betreft de afstand, als u daadwerkelijk 1km er van daan woont zou u 24mbit kunnen halen. Maar houd er wel rekening mee, dat de kabel njet hemelsbreed ligt. Op deze site ziet u uw maximale snelheid: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Dag Maarten,

Welkom op het forum!

De 787 is in principe geen "verkeerd" modem, deze kan zowel ADSL als VDSL aan en zou in de meeste gevallen geschikt moeten zijn. Het modem kan alleen geen VDSL Vectoring aan, de nieuwste techniek om een koperlijn zo snel mogelijk te krijgen. We leveren op dit moment alleen Experiaboxen uit die vectoring aankunnen, dat zijn de drie die Robin noemt.

Op dit moment zie ik op jouw aansluiting een ZTE H220n (onofficieel de V7 genoemd), heeft de omruil al plaatsgevonden?

Reageer