Beantwoord

Nieuw modem met super wifi bestellen lukt niet

  • 23 July 2021
  • 15 reacties
  • 270 keer bekeken

Badge

Na de WiFi manager te hebben gebruikt om ons WiFi signaal te checken , wordt er aangegeven dat het modem oud is met advies om een nieuw modem met super WiFi bestellen voor €29,95. Maar als ik dit wil doen dan krijg ik “ Servicetool nieuwe koop apparatuur “ in beeld en kan niks bestellen. Graag wil ik weten hoe en waar ik dat kan bestellen. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 August 2021, 22:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Probeer eerst eens om alleen de Experiabox te vervangen. Lukt dat misschien wel?

Welke Experiabox heeft u?

Badge

Ik wil van onderstaande  aanbieding gebruik maken zoals t wordt aangegeven na de WiFi check waaruit komt dat het modem te oud is. 

Als ik op bestellen klik dan krijg ik geen bestel pagina

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat schiet dan niet echt op @Karin Verhaar :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Badge

Gegevens zijn ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Er is een SuperWifi punt naar je onderweg @Karin Verhaar en ook een andere Experia Box, géén Box12 maar wel een ander nieuw type modem :slight_smile:

Je hebt hier als het goed is 2 sms’jes over ontvangen, met meer informatie. Laat je het weten als je alles hebt geïnstalleerd? Hoor graag of de wifi daarna helemaal in orde is :blush:

Badge

Dank voor de snelle service. Alleen is nu het probleem dat je dus 2super WiFi punten moet hebben anders werkt het niet?? Dit wist ik niet, met 1 punt geen versterkte WiFi??

En bij het ophalen van het modem werd mij verteld dat ik de oude moet inleveren, ook hier wist ik niks van, dus ik kreeg het modem niet mee.

Klopt het dat de oude ingeleverd moet worden? Stel de nieuwe werkt niet naar behoren dan heb ik dus helemaal niks meer. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat de oude ingeleverd dient te worden voordat je de nieuwe meekrijgt, hoort duidelijk in de sms te staan. Is dat bij jou niet het geval? Je zou 2 sms'jes ontvangen moeten hebben, 1 voor het SuperWifi punt (die hoef je alleen maar af te halen) en 1 voor het omruilen van de Experia Box. Heb je ze wel beide ontvangen?

Je nieuwe modem wordt een Experia Box V10A, die fungeert zelf ook als wifipunt, waardoor het SuperWifi punt ergens anders in de woning geplaatst kan worden :slight_smile:

Badge

Ik heb maar 1 sms gehad. Vandaar de onduidelijkheid. Dus dank voor je antwoord. Ik ga hem dan morgen omruilen en dan alles aansluiten. Ben zeer benieuwd of de WiFi betere ontvangst heeft. U leest het terug.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok, wat gek dat de 2e sms niet bij je aan is gekomen :grimacing: Ik stuur je even een privébericht met de info die in de sms had moeten staan, zodat je weet wat je op de doos van de oude Experia Box kunt noteren!

Badge

Goedemiddag,

ik heb alles aangesloten, maar op het Superwifipunt brand het groene lampje het alleen als het naast het modem staat, elders in huis brand het rood. Dit op verschillende plekken in huis geprobeerd, dus voor zover hier geen succes mee.

Badge

Als aanvulling : zodra ik de ethernet stekker eruit haal dan meteen lampje rood. De stekker zit er op dit moment bijna een uur in.

Reputatie 7
Badge +20

Als aanvulling : zodra ik de ethernet stekker eruit haal dan meteen lampje rood. De stekker zit er op dit moment bijna een uur in.

Hmm, jammer dat jouw V10A nog niet over de meest recente software lijkt te beschikken waardoor het SuperWifi punt nog via een netwerkkabel aangesloten moet worden. Vanaf 12 juli zijn we alle V10A's aan het voorzien van een update waardoor het modem ‘mesh’ gaat ondersteunen. Als die update ook op jouw modem door is gevoerd, kan je het SuperWifi punt draadloos aansluiten en dus makkelijker ergens anders in de woning plaatsen. Hopelijk is jouw modem snel aan de beurt!

Badge

Dank voor je antwoord. Krijgen we bericht wanneer de update is uitgevoerd? Dan weet ik wanneer ik het wifipunt draadloos kan aansluiten.

Tot zover werkt alles prima!

Reputatie 7
Badge +24

Goedemiddag,

ik heb alles aangesloten, maar op het Superwifipunt brand het groene lampje het alleen als het naast het modem staat, elders in huis brand het rood. Dit op verschillende plekken in huis geprobeerd, dus voor zover hier geen succes mee.

Je kunt hem wel elders in huis neerzetten, maar dan moet er wel een kabel naar toe. Dan kan die gewoon ergens anders in huis staan. 

Reputatie 7
Badge +20

Als aanvulling : zodra ik de ethernet stekker eruit haal dan meteen lampje rood. De stekker zit er op dit moment bijna een uur in.

Hmm, jammer dat jouw V10A nog niet over de meest recente software lijkt te beschikken waardoor het SuperWifi punt nog via een netwerkkabel aangesloten moet worden. Vanaf 12 juli zijn we alle V10A's aan het voorzien van een update waardoor het modem ‘mesh’ gaat ondersteunen. Als die update ook op jouw modem door is gevoerd, kan je het SuperWifi punt draadloos aansluiten en dus makkelijker ergens anders in de woning plaatsen. Hopelijk is jouw modem snel aan de beurt!

Dank voor je antwoord. Krijgen we bericht wanneer de update is uitgevoerd? Dan weet ik wanneer ik het wifipunt draadloos kan aansluiten.

Je zou hier een sms'je over moeten ontvangen @Karin Verhaar, de verwachting is dat uiterlijk 20 augustus iedereen van een V10A de update zal hebben gehad :slight_smile: