Beantwoord

Nieuw modem vanwege haperingen en WiFi problemen?

  • 13 September 2019
  • 10 reacties
  • 171 keer bekeken

Beste KPN.

Wij maken al een aantal jaren gebruik van KPN compleet en zijn daar zeer te vrede over . Nu hebben wij het laatste half jaar steeds meer dat de tv ontvanger vast loopt ( zap heen naar de volgende zender ) .
Ook WiFi begeeft het .
Na reset doet alles het weer prima . Maar dit moet helaas steeds vaker gebeuren . Laatste week 4 x .
Ook al een paar keer gebruik gemaakt van alle handige tools echter wil dit het probleem ook niet verhelpen .
Is een nieuwe modem ( xperiabox)misschien een oplossing . Wij hebben nu de v8 .
Met vriendelijke groet Patrick
icon

Beste antwoord door Nadia 13 September 2019, 11:50

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +19
Dat is niet fijn kijken. Welk type ontvanger heb je en is de ontvanger bekabeld aangesloten?
Hallo joep

Ik heb een arris vip 2952 v2 . Als je de tv ontvanger bedoeld tenminste . Alles is aangesloten met kabel .

Groet Patrick
Badge +19
En heb je de ontvanger al een keer gereset? Dus terug gezet naar fabrieksinstellingen? En werkt internet wel goed?
Meerdere malen joep .
WiFi valt ook weg beneden en boven . Heb op de eerste verdieping een bekabelde versterker van KPN. Op zolder WiFi. Dit was altijd goed . Alleen laatste maanden steeds slechter . Alle tooltjes al is geprobeerd zoals hier boven aangegeven .
Badge +19
Ok. Het vreemde is dat de problemen in de loop van de tijd zijn ontstaan. Een apparaat doet het of doet het niet meestal. Omruilen doen ze namelijk niet zo snel en waarschijnlijk krijg je bij omruiling een experiabox v10a. En die is niet helemaal probleemloos helaas. Wacht hier even op een medewerker die doorgaans binnen 48 uur reageert. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het.
Reputatie 7
Hallo @P van Z, welkom op het KPN forum. Daar ben ik al 🙂 Vier keer in de week een modem reset? Dat is vreselijk irritant! Het is inderdaad mogelijk dat jouw modem zijn beste tijd wel heeft gehad. Zou je het forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan ga ik je verbinding analyseren, kijken of ik nog iets op afstand kan verbeteren. Anders ontvang je kosteloos een nieuwe modem.

Geef je een gil als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Ggoedemorgen Nadia

Ik heb alle gegevens ingevuld .
Ook heb ik de modem weer terug gezet naar fabriek instellingen en heb ik de tv ontvanger gereset.
Dit heb ik al eerder gedaan maar bleef problemen houden .
Tof nu toe nog geen problemen ondervonden .
misschien dat u er nog eens naar kan kijken .
Groet Patrick
Reputatie 7
Ik ga nu voor je aan de slag, @P van Z. Mogelijk dat je verbinding thuis even verbreekt, sorry daarvoor alvast. Ik kom er op terug!
Geen probleem Nadia. Bedankt alvast
Reputatie 7
Ik heb het een en ander getweakt aan je profiel. Wil je eens aankijken of dit een verlichtende werking heeft? Wil je, in het geval van falende WiFi, de WiFi Tuner eens raadplegen? Daarmee scan je in je huis de WiFi, en kan de software automatisch jouw modem op de 'beste' instellingen zetten. Mogelijk krijg je nog andere adviezen die je kunt opvolgen, zoals het verplaatsen van je modem of het aansluiten van een Versterker.

Heb je last van een haperende verbinding op de tv? Daar helpt de WiFi Tuner je niet mee, dan meteen weer hier een bericht posten 🙂

Reageer