Beantwoord

Nieuw modem verplicht?

• 9 oktober 2018
  • 22 reacties
  • 9585 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kreeg een mail dat klanten een nieuw modem ontvangen van de KPN.
Maar ik lees hele slechte dingen over dat nieuwe modem. En aangezien mijn "oude" modem perfect werkt, wil ik niet over naar een nieuw modem.
Dus mijn vraag is natuurlijk of het verplicht is om dat nieuwe modem te nemen.

Ik heb echt geen enkel probleem met mijn huidige modem, ik kan overal internetten, ik kan zelf in het modem dingen aanpassen (dat kan bij diverse modems niet) en dat wil ik zo houden.

Ik hoop op een antwoord.
icon

Beste antwoord door Raymond. 9 oktober 2018, 17:14

Goedemiddag allemaal!

Normaliter doen wij inderdaad niet aan proactief omruilen en kloppen de antwoorden van @PeterG en @Henk2304 dus. Maaaarrrrr:
Door een nieuwe backend van iTV moeten klanten met een modem ouder dan de Experia Box V7 over naar een nieuw modem. De oudere Thompson modems kunnen met deze nieuwe backend niet overweg en dan zal de tv dus niet meer werken.
Zij hebben hier inderdaad een mail over ontvangen.
Het is dus wel degelijk een officiële KPN mail :)

Maar ik lees hele slechte dingen over dat nieuwe modem. En aangezien mijn "oude" modem perfect werkt, wil ik niet over naar een nieuw modem. De Experia Box V10A heeft kort geleden een software update gehad waardoor de meeste kinderziektes verholpen zouden moeten zijn. Mocht je toch problemen hebben met het nieuwe modem dan ben je natuurlijk altijd welkom, dan lossen we dit netjes op!
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +31
KPN verstuurt volgens mij dit soort mails niet. Een modem wordt pas omgeruild als een klant problemen heeft met z'n huidige en dit meldt via een van de klantingangen.
Pro-actief omruilen doet KPN niet aan.
Mogelijk een phishing e-mail.
Reputatie 1
Nou, volgens mij is het wel een echte mail van KPN.
De linken zijn ook in orde.
"De linken zijn ook in orde."
Hoop je.
Reputatie 7
KPN verstuurt alleen nieuwe EB's als dat echt n odig is, b.v. omdat er aanpassingen in het netwerk (VVDSL, VPlus) plaats vinden waarmee je oude EB niet meer overweg kan. En verder als de Netflix-check aangeeft dat de EB of iTV-ontvanger daar niet meer geschikt voor is, maar die check moet je zelf uitvoeren, dus dat is daarmee ook alleen op eigen verzoek.
Reputatie 7
Badge +31
Nou, volgens mij is het wel een echte mail van KPN.
De linken zijn ook in orde.
Wat is het afzenderadres?

Het V8, V9, V10 en V10A modem worden zeker niet spontaan geswitchd.
Ook de iets oudere H220N (V7) niet.
Het je nog een oud Thompson modem dan kan het zijn dat door netwerkwijzigingen dat vervangen moet worden, zoals Henk2304 al aangeeft.
Reputatie 6
Badge +9
Goedemiddag allemaal!

Normaliter doen wij inderdaad niet aan proactief omruilen en kloppen de antwoorden van @PeterG en @Henk2304 dus. Maaaarrrrr:
Door een nieuwe backend van iTV moeten klanten met een modem ouder dan de Experia Box V7 over naar een nieuw modem. De oudere Thompson modems kunnen met deze nieuwe backend niet overweg en dan zal de tv dus niet meer werken.

Maar ik lees hele slechte dingen over dat nieuwe modem. En aangezien mijn "oude" modem perfect werkt, wil ik niet over naar een nieuw modem. De Experia Box V10A heeft kort geleden een software update gehad waardoor de meeste kinderziektes verholpen zouden moeten zijn. Mocht je toch problemen hebben met het nieuwe modem dan ben je natuurlijk altijd welkom, dan lossen we dit netjes op!
Reputatie 7
Badge +31
Dank je, @Raymond.. Zeer verhelderend. 😁
Reputatie 1
Top antwoord, maarrrrrrrrrrr............................
Ik heb geen netflix en ik wil geen netflix. Ik wil niets van dat alles, maar gewoon tv en internet en bellen.
Ik betaal al genoeg en dat netflix kan me gestolen worden 😉 😎

Ik begrijp dat ik er niet onder het nieuwe modem uitkom. Jammer.
Reputatie 7
Badge +31
De aanpassing staat los van Netflix en dat heeft Raymond ook niet genoemd. Geen idee waarom je dat er zo bij sleept.
De upgrade van de backend heeft ongetwijfeld te maken met betere beveiliging van de i-tv-streams die niet door oudere modems dan de H220N / V7 verwerkt kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +24
Het heeft te maken met dat de oudere modems via bridged mode werken, en dat gaat straks niet meer. Maar dat maakt verder niet zoveel uit. Helaas kom je er inderdaad niet onder uit. 😉
Reputatie 7
Geen idee waarom je dat er zo bij sleept.Waarschijnlijk omdat ik dat genoemd heb.
@femke98De betreffende check controleert of je netwerk geschikt is voor Netflix. Daarmee controleer je feitelijk of je apparatuur up-to-date is, of je nou wel Netflix gebruikt of niet. KPN heeft de check aan Netflix gekoppeld, en daarmee worden mensen die geen Netflix hebben feitelijk op het verkeerde been gezet.
Gewoon uitvoeren die check en genieten van de mogelijkheden van de nieuwe apparatuur!
Reputatie 1
Inderdaad, Netflix kwam voorbij zeilen hier en dacht dat je daarvoor dan een nieuw modem moest..

Genieten van de mogelijkheden van de nieuwe apparatuur is nog te bezien, ik lees te veel problemen.
Plus, kan ik nog wel zelf in dat modem mijn eigen instellingen maken? En hoe zit dat met de draadloze apparaten die ik nu heb en een vast ip adres in het modem hebben.

Moet ik al die apparaten nu opnieuw instellen omdat ze een ander ip adres krijgen of .....
Ik ben daar nieuwsgierig naar.
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je nu? Als die te oud is heb je - vrees ik - weinig keus. Zodra het back-end netwerk aangepast wordt zal dan met je (mogelijk te oude) EB waarschijnlijk helemaal niets meer werken. En ja, de instellingen zullen vast aangepast worden. Het kan zelfs zijn dat je oude EB nog 192.168.1 gebruikt ipv. 192.168.2. Het kan zijn dat je Wi-Fi SSID wel autmatisch ovegezet wordt, maar je DHCP-bindings zeker niet.
Reputatie 7
Badge +24
Problemen zijn altijd te vinden. Ik vermoed dat als je jouw modemtype intypt in Google vind je vast ook het één en ander. ;)

De Experia box geeft dus uit zichzelf IP-adressen aan apparaten dus daar hoef je in principe niks voor te doen. Maar als je zelf instellingen hebt aangepast, zoals DHCP-bindings etc., dan zal dat wel opnieuw moeten worden ingesteld. Als het bijvoorbeeld puur om apparaten gaat die op internet moeten, dan zal je waarschijnlijk eenmalig opnieuw verbinding moeten maken met jouw nieuwe (WiFi-)netwerknaam ( en wachtwoord).
Reputatie 1
Ik heb nu de
KPN ExperiaBox TG789

Altijd en overal goed ontvangst, geen zeg maar nooit problemen.
Nog wel een vraag:
hij staat beneden (niet in de meterkast) en boven op mijn werkkamer staat er een router tussen die mijn computer daar voorziet van internet en wifi. Ik kan trouwens zelf bepalen welke wifi ik gebruik, dus de kpn modem heeft boven ook bereik.

Moet ik in die tussen router dan wat veranderen?
Reputatie 7
Badge +24
Nee, dat vermoeden had ik al. Anders hadden we die 789 al wel vervangen denk ik.

Het ligt er een beetje aan wat voor router dat is en hoe het is ingesteld. Als dat een acces point (dus bekabeld aangesloten op de 789) is dan hoeft er waarschijnlijk niets aangepast te worden.
Goedemiddag allemaal!

Maar ik lees hele slechte dingen over dat nieuwe modem. En aangezien mijn "oude" modem perfect werkt, wil ik niet over naar een nieuw modem.De Experia Box V10A heeft kort geleden een software update gehad waardoor de meeste kinderziektes verholpen zouden moeten zijn. Mocht je toch problemen hebben met het nieuwe modem dan ben je natuurlijk altijd welkom, dan lossen we dit netjes op!
Reputatie 7
Badge +24
@Rienbos: ik heb een eigen topic voor je aangemaakt: DVS problemen met nieuw modem. Daar word je verder geholpen. 🙂
Reputatie 6
Badge +10

De Experia Box V10A heeft kort geleden een software update gehad waardoor de meeste kinderziektes verholpen zouden moeten zijn. Mocht je toch problemen hebben met het nieuwe modem dan ben je natuurlijk altijd welkom, dan lossen we dit netjes op!

😂😂😂....en dit moet je zeker zeggen? Asjeblief KPN...er zijn zoveel mensen met problemen. En nog steeds...lees dit forum er maar op na. Ik ben in ieder geval blij dat ik er geen heb.
Gisteren is een monteur bijna 2 uur bezig geweest ivm V10a. Niet gelukt. Uiteindelijk V10a. vervangen door V10: werkt nu prima. Wie beweert dat de V10a een goed product is, neemt de klant niet serieus
Reputatie 6
Badge +10
Gisteren is een monteur bijna 2 uur bezig geweest ivm V10a. Niet gelukt. Uiteindelijk V10a. vervangen door V10: werkt nu prima. Wie beweert dat de V10a een goed product is, neemt de klant niet serieus

Dat bedoel ik. KPN neemt de problemen gewoon niet serieus. Punt uit! Eigenlijk te schandalig voor woorden. We gaan maar weer eens een linkje richting Tweakers.net sturen...en dat wordt tegenwoordig rechtsreeks overgenomen door Nu.nl. Als het niet serieus genomen wordt dan gaan we de druk maar eens opvoeren....
Helemaal mee eens laat ze maar weer op tv laten zien dat ze alleen voor financieel gewin werken en totaal geen respect voor de klanten hebben. Wij gaan weer weg bij KPN. Dieptriest deze ********

*Admin: bericht aangepast i.v.m. schelden

Reageer