Beantwoord

Nieuw modem verplicht

  • 8 December 2019
  • 5 reacties
  • 189 keer bekeken

Wij gebruiken 8 jaar ons eigen modem om TV te kijken via glas. 

Sinds twee weken is het ITV menu uitgeschakeld en krijgen we de melding dat het modem geplaatst moet worden.

Ik heb dit gedaan en alles werkt weer.

Vervolgens eigen modem weer terug, heeft een paar dagen gewerkt en  het menu wordt weer uitgeschakeld door KPN met de mededeling modem vervangen.

 

Stelt KPN dat je alleen hun modem mag gebruiken?

 

icon

Beste antwoord door wjb 10 December 2019, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, je moet een modem hebben die IGMP ondersteund. Wat er in de praktijk maar een paar zijn. Check dit topic: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MichelSch, welkom! Ben je geholpen met het antwoord van Nick? Als wij nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

Nee het heeft niet geholpen.

 

De router ondersteund IGMP en staat ook aan.

Het blijft vreemd alles werkt gewoon alleen gooit KPN het menu dicht om opnames te bekijken etc.

Plaats weer voor een uurtje de KPN router totdat de menu's weer zichtbaar zijn.

Vervolgens weer naar de oude router en het menu is er weer en kunnen we weer alles doen.

Dit zal wel weer over een week weg zijn.

 

Ik vind het vreemd dat KPN dit kan afdwingen. Werkt het Itv niet dan begrijp ik het.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Welk merk en type router heeft u? 

Reputatie 7

KPN is jaren geleden al overgestapt van bridged-IPTV naar routed-IPTV.

Dit heeft alles te maken met de mogelijkheid om apps zoals Netflix, YouTube, Prime Video etc. op de TV ontvangers aan te kunnen bieden.

Nu alle Experia Boxen die geen routed-IPTV ondersteunden zijn vervangen door exemplaren die dat wel doen bouwt KPN de bridged-IPTV omgeving verder af want die omgeving kost nog altijd een hoop geld.

Je zult dus echt over moeten op een router voorzien van een IGMP proxy server met als extra complexiteit dat deze in staat moet zijn om de IGMP multicast TV streams vanaf een ander vlan te ontvangen.