Beantwoord

Nieuw Wifi probleem na verkrijgen 2 kpn wifi versterkers n.a.v. wifitest.

  • 9 August 2019
  • 6 reacties
  • 149 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Na het aansluiten van de nieuwe versterkers bleef het signaal te laag. Had toch een andere oorzaak te weinig SIGNAAL uitsturing door KPN. KPN monteurs aan huis gehad en inmiddels acceptabel opgelost.
Maar nu heb ik een V10 router en de daarvoor benodigde 2 versterkers. Ook wifi, althans waar ik het heb, is nu goed.
Het nieuwe probleem:

Via app of laptop (met chrome) geeft deze aan dat ik een monteur nodig heb, maar naar de eerste stap geeft deze aan dat er geen afspraak geplant is. Telefonische klanten service verwijst weer naar aanmelden via de app. Van het kastje naar de muur.

V10 geeft naar aansluiten zelf geen wifi signaal meer. Daardoor kreeg ik er een onverwacht probleem bij. V10 stond in open verbinding met zolder. Genoeg om het daar van de benodigde wifi te voorzien. Nu nog maar een signaal van max 5 mbps.
icon

Beste antwoord door TN2 23 August 2019, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Welkom bij het forum @TN2!

Als ik het goed begrijp is het probleem dat nu nog speelt het WiFi-signaal op zolder. En dat probleem zou opgelost zijn indien de WiFi van de V10 aan zou staan? Het klopt namelijk dat de WiFi automatisch wordt uitgeschakeld van de V10 zodra die versterkers worden uitgeschakeld.

Er zijn dan eigenlijk 2 oplossingen te bedenken: de V10 vervangen voor een V10A (daar blijft de WiFi wel aan staan), of een extra versterker plaatsen (bijvoorbeeld naast de V10).

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijken we wat we het beste kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +25
Welkom bij het forum @TN2!

Als ik het goed begrijp is het probleem dat nu nog speelt het WiFi-signaal op zolder. En dat probleem zou opgelost zijn indien de WiFi van de V10 aan zou staan? Het klopt namelijk dat de WiFi automatisch wordt uitgeschakeld van de V10 zodra die versterkers worden uitgeschakeld.

Er zijn dan eigenlijk 2 oplossingen te bedenken: de V10 vervangen voor een V10A (daar blijft de WiFi wel aan staan), of een extra versterker plaatsen (bijvoorbeeld naast de V10).

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijken we wat we het beste kunnen doen.

Ik heb niets meer van je gehoord @TN2 dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Beste Paul,

Ik was een weekje weg. Mijn voorkeur zou zijn een extra versterker, omdat ik wel een vaste aansluiting heb op de zolder maar alle aanwezige apparatuur alleen via wifi kunnen.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @TN2,

Dan regelen we dat. Ik stuur je een privébericht met de details. 🙂
Met een derde versterker heeft KPN het toch weer mooi opgelost👍. De ☯️is weer terug onder de wifi verslaafde apparatuur.
Reputatie 7
Badge +25
Met een derde versterker heeft KPN het toch weer mooi opgelost👍. De ☯️is weer terug onder de wifi verslaafde apparatuur.
Top! Fijn dat het zo is opgelost. Als er nog eens vragen zijn ben je welkom hier.