Vraag

Tijdelijke oplossing Nieuwbouw glasvezel?

  • 2 July 2020
  • 1 reactie
  • 87 keer bekeken

Goedemiddag! Ik ben op het moment een huis aan het bouwen en wij wonen al op het kavel in een tijdelijke unit. Deze unit heeft geen aansluiting op het glasvezel uiteraard en helaas wordt het ook niet aangelegd. Ik had iets gelezen over tijdelijk Internet Buitengebied maar ik weet verder niet hoe dat ingezet kan worden. Iemand nog andere oplossingen voor twee pubers en thuiswerkende ouders..?


1 reactie

Reputatie 6
Badge +11

Goedemiddag @Peter_VLDHS

Welkom op het KPN Forum! Hopelijk wil het allemaal vlotten met de bouw van je woning. Ik kan me voorstellen dat het niet optimaal is om in een tijdelijke unit te wonen. In ieder geval heel veel succes gewenst met alles wat erbij komt kijken. 

Als het gaat om nieuwbouw, dan kan het inderdaad even duren voordat je woning een aansluiting krijgt. Ik neem eventjes aan dat je helemaal geen aansluitmogelijkheden hebt op dit moment, gezien het een tijdelijke unit betreft. Als je glasvezel via KPN NetwerkNL krijgt, dan kun je hen altijd even aanspreken om te vragen wat de planning is. Sneller Internet Buitengebied is echt een extra optie die we voor klanten kunnen inschakelen als ze in een buitengebied wonen, de snelheid via het vaste netwerk erg laag is, er voorlopig geen verbeteringen zijn aangekondigd en als het mobiele netwerk de belasting aan kan. Helaas is dat voor jou vermoedelijk geen optie als je geen aansluiting op je tijdelijke unit hebt.

Ik weet niet precies welke periode je nu moet overbruggen, maar het lijkt erop dat je tot de aansluiting van glasvezel afhankelijk zult zijn van het mobiele netwerk. Mijn advies zou dan ook zijn om een mobiel abonnement te nemen (eventueel maandelijks opzegbaar) en hierbij een ruime databundel te nemen. Dit abonnement kun je vervolgens gebruiken om de meest noodzakelijke dingen mee te doen. Bij KPN hebben we een onbeperkt data abonnement. Je kunt ervoor kiezen om deze maandelijks opzegbaar te maken. Als de rest thuis ook een mobiel KPN abonnement heeft, dan kunnen er ook MB's gedeeld worden als de abonnementen worden aangemeld voor KPN Hussel. Zo kan iedereen in principe zelf het internet op. Meer informatie: MB's delen & KPN Unlimited Data

Mocht je vragen, opmerkingen of aanvullingen hebben, laat het me dan gerust weten. Een mooie dag gewenst!

Reageer