Eind januari heb ik de sleutels gekregen van m'n nieuwbouw woning, en heb ik ook een KPN Internet & TV pakket besteld, met startdatum op 1 maart.
Helaas is de glasvezel aansluiting nog niet helemaal gereed, de glasvezel kabel ontbreekt namelijk in de oranje buis die in de meterkast binnenkomt. Er zijn al monteurs van KPN NetwerkNL langs geweest om de FTU aan te sluiten en de verbinding door te meten, maar dat gaat natuurlijk niet zonder de daadwerkelijk glasvezel kabel.
Nu is de start datum van de verbinding inmiddels 2 keer verplaatst, eerst naar 12 maart, en vorige week naar 30 april
Ik heb inmiddels wel een zogenaamd ‘direct online pakket’ via 4G gekregen, echter met de 50GB daarvan ga ik geen 2 maanden overbruggen. ik werk namelijk volledig thuis en met een beetje Netflixen gaat het qua data ook wel hard.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Waarom moet het zo lang moet duren om de glasvezel (opnieuw) door de oranje buis te blazen?
- Kan ik een ruimer data limiet kan krijgen ter overbrugging voordat de glasvezel aansluiting gereed is?
- Is de 30 april die nu genoemd wordt wél realistisch? Want mocht het nog langer duren dan is de kans groot dat ik op zoek ga naar een andere provider die niet via de glasvezel van KPN NetwerkNL levert.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel