Beantwoord

Nieuwbouw glasvezel aansluiting vertraagd, waarom duurt het zo lang, oplossing ter overbrugging?

  • 7 March 2021
  • 16 reacties
  • 440 keer bekeken

Reputatie 2

Eind januari heb ik de sleutels gekregen van m'n nieuwbouw woning, en heb ik ook een KPN Internet & TV pakket besteld, met startdatum op 1 maart.

Helaas is de glasvezel aansluiting nog niet helemaal gereed, de glasvezel kabel ontbreekt namelijk in de oranje buis die in de meterkast binnenkomt. Er zijn al monteurs van KPN NetwerkNL langs geweest om de FTU aan te sluiten en de verbinding door te meten, maar dat gaat natuurlijk niet zonder de daadwerkelijk glasvezel kabel.

Nu is de start datum van de verbinding inmiddels 2 keer verplaatst, eerst naar 12 maart, en vorige week naar 30 april :frowning2:

Ik heb inmiddels wel een zogenaamd ‘direct online pakket’ via 4G gekregen, echter met de 50GB daarvan ga ik geen 2 maanden overbruggen. ik werk namelijk volledig thuis en met een beetje Netflixen gaat het qua data ook wel hard.

Nu heb ik de volgende vragen:

  • Waarom moet het zo lang moet duren om de glasvezel (opnieuw) door de oranje buis te blazen?
  • Kan ik een ruimer data limiet kan krijgen ter overbrugging voordat de glasvezel aansluiting gereed is?
  • Is de 30 april die nu genoemd wordt wél realistisch? Want mocht het nog langer duren dan is de kans groot dat ik op zoek ga naar een andere provider die niet via de glasvezel van KPN NetwerkNL levert.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 March 2021, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 3

Eind januari heb ik de sleutels gekregen van m'n nieuwbouw woning, en heb ik ook een KPN Internet & TV pakket besteld, met startdatum op 1 maart.

Helaas is de glasvezel aansluiting nog niet helemaal gereed, de glasvezel kabel ontbreekt namelijk in de oranje buis die in de meterkast binnenkomt. Er zijn al monteurs van KPN NetwerkNL langs geweest om de FTU aan te sluiten en de verbinding door te meten, maar dat gaat natuurlijk niet zonder de daadwerkelijk glasvezel kabel.

Nu is de start datum van de verbinding inmiddels 2 keer verplaatst, eerst naar 12 maart, en vorige week naar 30 april :frowning2:

Ik heb inmiddels wel een zogenaamd ‘direct online pakket’ via 4G gekregen, echter met de 50GB daarvan ga ik geen 2 maanden overbruggen. ik werk namelijk volledig thuis en met een beetje Netflixen gaat het qua data ook wel hard.

Nu heb ik de volgende vragen:

  • Waarom moet het zo lang moet duren om de glasvezel (opnieuw) door de oranje buis te blazen?
  • Kan ik een ruimer data limiet kan krijgen ter overbrugging voordat de glasvezel aansluiting gereed is?
  • Is de 30 april die nu genoemd wordt wél realistisch? Want mocht het nog langer duren dan is de kans groot dat ik op zoek ga naar een andere provider die niet via de glasvezel van KPN NetwerkNL levert.

bel morgen met kpn netwerk zijn leggen die kabels aan .bereid je voor op lang wachten door het zogenaame corrona excuus !! ik heb er 10 weken op mogen wachten succes 

en hier hoefde aleen de FTU geplaatst te worden een klus van dik 20min 

Hoi @Jeroen06 . Welkom op het forum.

Dit forum is voor de consumentenmarkt. Wij komen meestal in beeld als de fysieke verbinding is opgeleverd en er daarna vragen zijn over het abonnement. Waarom er vertraging is, kun je het beste navragen bij KPNNetwerk.

Die Direct online kun je onbeperkt opwaarderen. Hiervoor kun je bellen met 0800 0402 en dan zet het systeem er weer 50 of 100Gb bij.

 

Reputatie 2

Hoi @Jeroen06 . Welkom op het forum.

Dit forum is voor de consumentenmarkt. Wij komen meestal in beeld als de fysieke verbinding is opgeleverd en er daarna vragen zijn over het abonnement. Waarom er vertraging is, kun je het beste navragen bij KPNNetwerk.

Die Direct online kun je onbeperkt opwaarderen. Hiervoor kun je bellen met 0800 0402 en dan zet het systeem er weer 50 of 100Gb bij.

 

Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad al navraag gedaan bij KPN NetwerkNL en die geven aan dat er gewacht moet worden op een vergunning voor de werkzaamheden, daarom duurt het helaas wat langer.

Gelijk ook even geprobeerd om het direct online pakket op te waarderen via het genoemde nummer. En dat werkt inderdaad prima!

Voor TV heb ik tijdelijk een Digitenne ontvanger gekregen (zat ook bij het 'direct online pakket'), echter heb ik daar in Middelburg nauwelijks ontvangst mee, de dichtstbijzijnde Digitenne mast staat namelijk in Goes.

Is het mogelijk om een buitenmontageset voor de antenne op te sturen, zodat ik daarmee de Digitenne ontvangst hopelijk kan verbeteren? Dan kan ik de komende tijd in ieder geval ook nog TV kijken.

Reputatie 2

@Erwin_ Ik heb de vraag over de buiten montageset inmiddels ook in de Digitenne categorie van dit forum gesteld, omdat het daar beter past, en wellicht sneller wordt opgepakt: 

 

Reputatie 2

Zojuist heb ik een mail gekregen van KPN dat de startdatum opnieuw verplaatst is, nu naar 31 december! :cold_sweat:, klopt dat of is er ergens een foutje gemaakt? Zo lang ga ik in ieder geval niet wachten op een verbinding…

Kan iemand van KPN dit checken?

Ook nogmaals contact opgenomen met KPN NetwerkNL en die geven nog altijd aan dat ze in week 20 de vergunning voor de werkzaamheden verwachten...

Ik vermoed dat dit een fictieve datum is, die ver in de toekomst is gezet omdat we nog geen reactie van KPNNetwerk hebben.

Als KPNNetwerk zegt dat het in week 20 gaat lukken, zou het daarna vrij snel aangepast kunnen worden. Het wachten is op hun ‘okay’.

Reputatie 2

Ik vermoed dat dit een fictieve datum is, die ver in de toekomst is gezet omdat we nog geen reactie van KPNNetwerk hebben.

Als KPNNetwerk zegt dat het in week 20 gaat lukken, zou het daarna vrij snel aangepast kunnen worden. Het wachten is op hun ‘okay’.

Bedankt voor je reactie, ik ga inderdaad nog maar even afwachten tot week 20. Hopelijk starten de werkzaamheden snel nadat de vergunning daarvoor binnen is.

Ik schrok alleen een beetje van die datum, maar die lijkt inderdaad fictief.

Reputatie 2

Er lijkt eindelijk wat voortgang te zitten in het gereed maken van m'n glasvezel aansluiting. Van KPN Netwerk begrepen dat de vereiste vergunning nu binnen is en dat ze wachten op de planning van de werkzaamheden...

Vandaag ook een mailtje gehad een KPN monteur, aankomende donderdag komt deze langs om m'n glasvezel aansluiting aan te sluiten / door te meten. Geen idee of dit in verband staat met de werkzaamheden van KPN Netwerk, dus ff afwachten wat ze precies gaan doen :yum:

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat wanneer ik nu een abonnement zou afsluiten ik 6 maanden voor €35,- krijg (heb ik nu ook), plus 2 gratis Superwifi punten.

Kunnen deze 2 gratis Superwifi punten ook nog voor mij geregeld worden? Ook als compensatie omdat ik nu al bijna 4 maanden aan het wachten ben...:sweat_smile:

Reputatie 2

@Erwin_ Eindelijk is de glasvezel aansluiting oplevert, inclusief NTU waar alle lampjes op groen staan, en kan dus mijn KPN Box 12 modem aansluiten. Echter krijg ik nog geen internet connectie, het IP adres wat ik krijg lijkt ook op een private adres binnen de 172.* range (zie screenshot)

De monteurs van KPN NetwerkNL gaven aan dat jullie nog iets administratief moeten omzetten zodat ik wel internet geleverd krijg? In de PoP zou nu alles goed moeten staan.

Ik heb ook de helpdesk gebeld van KPN maar die leken mij juist weer door te willen sturen naar KPN NetwerkNL 😛, dus kan jij mij verder helpen?

 

Hoi @Jeroen06 . Is het letterlijk gisteren opgeleverd? Of al eerder.

De gewenste achterliggende procedure is: KPNNetwerk legt alles fysiek aan. Test de verbinding en stuurt vervolgens een administratief seintje naar ons. Vervolgens zou hier dan het systeem moeten opschrikken en die fictieve plandatum naar een realistische aansluitdatum om moeten zetten.  Soms duurt het een paar dagen voordat wij dat seintje binnen hebben. Als het al langer is geleden zal ik voor je gaan controleren of er ergens een kink in de kabel is gekomen. 

Reputatie 2

Hoi @Jeroen06 . Is het letterlijk gisteren opgeleverd? Of al eerder.

De gewenste achterliggende procedure is: KPNNetwerk legt alles fysiek aan. Test de verbinding en stuurt vervolgens een administratief seintje naar ons. Vervolgens zou hier dan het systeem moeten opschrikken en die fictieve plandatum naar een realistische aansluitdatum om moeten zetten.  Soms duurt het een paar dagen voordat wij dat seintje binnen hebben. Als het al langer is geleden zal ik voor je gaan controleren of er ergens een kink in de kabel is gekomen. 

Hoi @Erwin_ , gisteren zijn er werkzaamheden geweest aan mijn glasvezel verbinding waardoor deze nu feitelijk voor KPN NetwerkNL fysiek is opgeleverd.

Via de klantenservice heb ik inderdaad ook begrepen dat zei nu een seintje moeten sturen richting jullie over dat de verbinding nu opgeleverd is. 

Dus ik denk dat het op z'n vroegst na het weekend goed komt, ik wacht nog ff af op de automatische processen...

Eens, @Jeroen06 . Geef mij dinsdag even een seintje als je het idee krijgt dat er geen schot in de zaak zit. 

Reputatie 2

@Erwin_  Na meermaals contact met KPN NetwerkNL geven deze aan dat alles bij hun in de systemen nu goed moet staan, en dat de glasvezel aansluiting dus actief is.

Een postcode check @ https://www.kpnnetwerk.nl/ met mijn postcode en huisnummer bevestigd dat nu ook, deze geeft nu aan: "Je huidige netwerk: glasvezelnetwerk beschikbaar”. Voorheen stond daar "Nog geen aansluiting op ons netwerk.”

Kan jij checken in de KPN systemen of het daar ook al bekend is dat m'n glasvezel aansluiting gereed is? Zodat de startdatum naar vandaag of morgen gezet kan worden? Want het modem doet helaas nog niets, krijg nog steeds een private IP adres in de 172.* range...

Ik heb een case aangemaakt bij een speciaal team. Ik verwacht op korte termijn meer informatie. Ik geef je morgen een update (en hopelijk een oplossing)

Reputatie 2

Ik heb een case aangemaakt bij een speciaal team. Ik verwacht op korte termijn meer informatie. Ik geef je morgen een update (en hopelijk een oplossing)

@Erwin_ Zojuist een SMS gekregen van KPN dat m'n internet aansluiting actief is. Daarna gelijk het modem er weer aangehangen en het werkt, eindelijk na 4 maanden vast internet :sunglasses:

Dus bedankt!

Gelukkig ! Mijn collega heeft er een trap tegenaan gegeven, zeg maar. Jammer dat dit zo moeizaam ging. Mocht er in de toekomst iets met je verbinding zijn, weet je mij te vinden. Uiteraard ga ik er nu van uit dat je zorgeloos van je diensten kunt genieten.