Beantwoord

Nieuwbouw maar volgens KPN geen recht op gratis ISRA, terwijl het wel zwart op wit is toegezegd

  • 4 October 2019
  • 12 reacties
  • 539 keer bekeken

De situatie:
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht van een kleinschalig project van 2 huizen. Deze 2 huizen zijn op 1 oud perceel gebouwd (en is bij de bouw dus opgesplitst in 2 losse percelen). Het oude perceel had nummer 28 als huisnummer, nummer 30 is er nu bij gekomen.

De aannemer heeft in juni via mijnaansluiting.nl coax en kpn koper aangelegd. COAX ligt er netjes (en gratis) in, KPN meldde dat ze dat niet meer gratis aanleggen tenzij je abonnee wordt. Tot zo ver een een fair verhaal.

Ik heb me dus aangemeld voor een abonnement bij KPN, zodat KPN de kosten zou dekken voor de nieuwe aansluiting, want het betreft immers een nieuwbouw huis. Dit heb ik nog expliciet nagevraagd via de webchat van KPN (zie bijlage voor het gesprek). Hierin staat letterlijk dat de stoep open gebroken moet worden en de kabel moet worden getrokken, dit was allemaal geen probleem volgens KPN. Alles zou worden vergoed.

Nou is het volgende aan de hand: ooit lag er op nummer 28 een KPN koper verbinding omdat op dat perceel een oude garage stond. Dat perceel is nu dus doormidden gehakt en dit is nu nummer 28 en nummer 30 geworden. Hoogstwaarschijnlijk ligt de oude kabel (als er nog ergens ook maar iets zou liggen) onder het huis van het huidige nummer 30 (wat vroeger dus ook bij nr 28 hoorde). Want aan die kant van het perceel zat waarschijnlijk de kpn aansluiting. Nu krijg ik te horen dat ik zelf op moet draaien voor de kosten van het 'verleggen' van de aansluiting, terwijl het trekken van een kabel naar de meterkast bij nummer 30 gratis is (omdat dit op papier dus een nieuw huis is). Nogmaals, het gaat hier om 2 nieuwbouwhuizen waar het perceel van nummer 28 is gesplitst.

Nummer 30 wil helemaal geen abonnee worden van KPN en kiest voor Ziggo, maar toch mag daar de kabel gratis naar binnen zonder abonnee te worden. Puur omdat nummer 30 op papier nieuw is.
Ik wil wel abonnee worden van KPN, maar moet hier dus wel zelf voor de kosten opdraven (terwijl mij is toegezegd voordat ik een abonnement afsloot dat dit gratis was).

Ook de monteur van KPN die vandaag langskwam snapte niet waarom dit allemaal zo moeilijk gaat, en heeft dit verhaal ook teruggestuurd naar KPN.

Ik hoop dat ik hier op het forum wel bijval krijg voor dit bizarre verhaal... en anders dan toch maar naar Ziggo... (liever niet)

Bekijk hier de chat: Chathistory
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 October 2019, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
De aannemer / projectontwikkelaar die de huizen gebouwd heeft, had zorgvuldiger met de bestaande aansluiting om moeten gaan. Deze had hij bij uw woning binnen moeten brengen. Klaarblijkelijk heeft hij dit niet gedaan, en ruchtzichloos alles afgebroken en gesloopt.
Reputatie 7
Badge +24
"De monteur kan een kabelmaatschappij
inschakelen die in de meeste gevallen dezelfde dag nog graafwerkzaamheden komen verrichten"

Van welke planeet komt die "Burak" eigenlijk? 😂😂😂
"De monteur kan een kabelmaatschappij
inschakelen die in de meeste gevallen dezelfde dag nog graafwerkzaamheden komen verrichten"

Van welke planeet komt die "Burak" eigenlijk? 😂😂😂

Tja, hij heeft zelf meegelopen met een monteur zegt ie...
De aannemer / projectontwikkelaar die de huizen gebouwd heeft, had zorgvuldiger met de bestaande aansluiting om moeten gaan. Deze had hij bij uw woning binnen moeten brengen. Klaarblijkelijk heeft hij dit niet gedaan, en ruchtzichloos alles afgebroken en gesloopt.
Hij kreeg ook gewoon te horen dat die kabel weer gratis in het huis werd getrokken zodra ik klant zou worden. Dus dat hij een oude kabel die nu waarschijnlijk onder nummer 30 ligt niet 20 meter gaat verleggen snap ik dan ook wel. Want of die oude kabel nog werkte weet ook niemand.
Reputatie 7
Badge +24
Als men daar gewoon op een nette manier mee had gegaan, dan had die uiteraard nog gewoon gewerkt.

Die kabel is in principe eigendom van KPN netwerk. Als iemand die vernielt, dan moet je niet zo heel vreemd opkijken als er door KPN netwerk niet gratis een nieuwe gelegen word.
Hoi @behtjes . Welkom op het forum.
Dit is een onaangename verrassing kan ik mij voorstellen. Ik betreur het zeer dat de collega hier zo makkelijk over heeft gedacht. Er horen alarmbelletjes af te gaan als er aangegeven wordt dat er geen toevoerkabel in de woning ligt. Ik zal hem van feedback voorzien zodat er in de toekomst juiste informatie gegeven wordt.
Als er een order geplaatst wordt en we zien dat er geen actieve kabel naar de woning ligt, valt een order uit en komt terecht bij een speciaal team. In sommige gevallen kan er dan kosteloos laswerk verricht worden. Is dat geen optie dan zal zo'n collega jou bellen en de mogelijkheden bespreken.
Ik vermoed dat je dit gesprek al gehad hebt.
Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik ben bang dat ik hier weinig in kan betekenen maar wil toch even de situatie in detail doornemen.
Hoi @behtjes . Welkom op het forum.
Dit is een onaangename verrassing kan ik mij voorstellen. Ik betreur het zeer dat de collega hier zo makkelijk over heeft gedacht. Er horen alarmbelletjes af te gaan als er aangegeven wordt dat er geen toevoerkabel in de woning ligt. Ik zal hem van feedback voorzien zodat er in de toekomst juiste informatie gegeven wordt.
Als er een order geplaatst wordt en we zien dat er geen actieve kabel naar de woning ligt, valt een order uit en komt terecht bij een speciaal team. In sommige gevallen kan er dan kosteloos laswerk verricht worden. Is dat geen optie dan zal zo'n collega jou bellen en de mogelijkheden bespreken.
Ik vermoed dat je dit gesprek al gehad hebt.
Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik ben bang dat ik hier weinig in kan betekenen maar wil toch even de situatie in detail doornemen.

Is aangevuld! Ik heb nog geen belletje gehad. Ik zou volgens de monteursbon ook binnen 1 dag een reactie krijgen, ook niet gehad...

KPN en beloftes, ik heb jullie nog geen 1 waar zien maken.. ik dacht dat Ziggo erg was, maar de wil om naar KPN te gaan wordt ook steeds minder zo
Ik heb de bon van de monteur gelezen. Er is, zoals je zelf al aangeeft, geen vrij aderpaar./aansluiting. Ik durf niet te speculeren waar dit nu precies is misgegaan.
De collega waarvan je de chat hebt laten lezen heeft wel voor zijn beurt gesproken en had hier terughoudender in moeten zijn. Daarvoor mijn oprechte excuses.
Ik zie dat er daarna ook gesprekken zijn geweest waarin wel de juiste informatie is gegeven. (24-09)
Feit is dat het is/ra punt er niet meer is en die zal aangelegd moeten worden, als jij diensten bij ons wilt afnemen. In het log lees ik dat je hier over na wilde denken, wat ik goed kan begrijpen. Ik heb het verzoek aan de afdeling gedaan weer contact met jou te zoeken om de opties nogmaals te bespreken.
@Erwin_ dat klopt dat ik nog anderen heb gesproken en dat ik daar andere info kreeg. Maar toen was al alles in gang gezet. Vanaf 2 oktober zou ik eigenlijk al verbinding moeten hebben, 4 oktober is de monteur geweest. Ik hoef overigens niet meer na te denken of ik de aansluiting zelf wil bekostigen, dat ga ik simpelweg niet betalen. De kosten die jullie normaal kwijt waren voor nummer 30 aan te leggen voor een niet klant kunnen jullie misschien beter investeren in iemand die wel klant wil worden!

Mocht KPN de kosten dus niet willen vergoeden om de kabel te leggen dan trek ik figuurlijk de stekker er uit 😉 Dan gaat het installatiepakket weer terug en dan annuleer ik alles.
@Erwin_ ik ben inmiddels gebeld maar geen bevredigend antwoord gekregen. Weer hetzelfde verhaal dat KPN niks gaat vergoeden. Terwijl jullie dit bedrag natuurlijk binnen een paar maanden abonnementsgeld al terug verdiend zouden hebben. Geen coulance regeling of iets... 'kpn, het netwerk van Nederland', maar niet voor deze jongen 😂

Dus ik heb de order geannuleerd en ga dus dit weekend dan toch maar bij Ziggo een abonnement afsluiten.
Hoi @behtjes . Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?

Voor de meelezers. Op de achtergrond zijn we bezig om het adres van @behtjes goed in de administratie te krijgen. Dat is nog niet gelukt.

Als dat lukt kan TS tóch kosteloos aangesloten worden. 

@behtjes neemt voorlopig een maandelijks opzegbaar ziggo abonnement maar wil graag terug naar KPN als het gelukt is om zijn huis op ons netwerk aan te sluiten. Garanties heb ik nog niet maar we zijn er mee bezig.Â