Beantwoord

Nieuwbouwwoning (nog) geen glasvezel, hoe kunnen we toch gebruik maken van internet?

  • 15 May 2019
  • 13 reacties
  • 2473 keer bekeken

Goedendag,

Sinds medio afgelopen december hebben wij een contract voor glasvezel via KPN. Wij zijn hier absoluut tevreden over en hebben geen reden om over te stappen.
Nu gaan wij komend weekend verhuizen naar een nieuwbouwwoning, waar het glasvezelnetwerk nog niet aangesloten is. Tevens hebben wij in de woning zeer weinig tot geen mobiel bereik, waardoor we bijna niet gebeld kunnen worden en niet op internet kunnen met onze smartphone. Wanneer het glasvezel wel opgeleverd wordt, is ook bij de aannemer onbekend.

Wat zijn voor ons op korte termijn mogelijkheden om toch van internet gebruik te maken? Het is namelijk in deze tijden moeilijk om langere tijd zonder internet te zitten en daarnaast loopt het contract natuurlijk gewoon door.

Nu heb ik in andere topics gezien dat er vaak gevraagd wordt naar de gegevens van fourstack, dus bij deze:

Wat Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
Wat FttH
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
REGG
Wat Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied
Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL -
Bonded Koper/DSL -
Technologie Internet Snelheid
Fiber 524 Mbit/s

Mochten er meer gegevens nodig zijn, hoor ik het graag.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 22 May 2019, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Er lijkt wel glasvezel beschikbaar te zijn zie FttH dan lijkt er administratief iets niet te kloppen, sterker DSL is blijkbaar niet eens mogelijk.
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Ondanks wat Fourstack aangeeft, is het glasvezel nog niet opgeleverd. Hierdoor kan de verhuizing niet doorgevoerd worden en zitten we de komende tijd gewoon zonder internet. Ook kan niemand me vertellen wanneer het glasvezel dan wel opgeleverd gaat worden.

Als tussenoplossing krijgen we gratis een extra databundel tijdens deze periode. Een heel fijn gebaar, echter wonen we straks in een buitengebied en hebben we binnenshuis weinig tot geen bereik (goed geïsoleerd nieuwbouwhuis). Heeft iemand nog tips om dit te verbeteren?
Reputatie 7
Badge +10
Heb je de planning van je aansluiting in het nieuwbouwhuis ook al bij (voormalig) Reggefiber nagevraagd? Sinds kort heten ze trouwens KPN Netwerk NL.
Die klantenservice kan direct schakelen met de aannemer en ook met de verantwoordelijke projectleiders Nieuwbouw.

Tel 088-006 37 44
Reputatie 7
Badge +21
@MikeWe Heb je inmiddels al contact opgenomen met KPN Netwerk NL? Ik ben erg benieuwd wat er is besproken. ☺️
Ik heb contact gehad met KPN NetwerkNL, maar ook zij konden me niet meer informatie verschaffen. Wel is er een dossier opgesteld en word ik op de hoogte gehouden van nieuwe informatie, maar zo te zien zitten we nog een tijdje zonder internet..
glasvezel krijg je wel maar moet nog opgeleverd worden
dus geduld
als je het wil weten kun je beter contact leggen met reggefiber
hun leggen namelijk het netwerk aan
kijk even op de site van reggefiber
https://www.eindelijkglasvezel.nl/

heb je trouwens al gekeken in de meterkast dat daar een ntu (basis plaat)
hangt waar de glasvezelkabel binnen komt
Reputatie 7
Badge +10
glasvezel krijg je wel maar moet nog opgeleverd worden
dus geduld
als je het wil weten kun je beter contact leggen met reggefiber
hun leggen namelijk het netwerk aan
kijk even op de site van reggefiber
https://www.eindelijkglasvezel.nl/

heb je trouwens al gekeken in de meterkast dat daar een ntu (basis plaat)
hangt waar de glasvezelkabel binnen komt


De naam Reggefiber bestaat nog er meer en heet nu KPN Netwerk NL. Zelfde mensen, andere naam. Dus hij heeft al met Reggefiber gesproken eigenlijk.
Er zit geen FTU (NTU is iets anders) want dat was het hele probleem. De aansluiting is er nog niet.
Oke klopt ik lees het nu pas dat het over is genomen sorry
volgens mij is in dit geval geduld hebben
en het betreft nieuwbouw
vaak duurt het wel even voordat een wijk aangesloten word
We zijn ons er van bewust dat het een kwestie van tijd is. De oorspronkelijke vraag was, of er alternatieven zijn waardoor we tot die tijd toch gebruik kunnen maken van internet.

Vanuit de klantenservice werd aangegeven dat er bv een 4G modem is. Echter zal dit weinig uithalen, aangezien we mobiel ook al geen bereik hebben binnen.
Daarnaast heb ik gelezen over 'sneller internet buitengebied', maar is dit niet beschikbaar op mijn adres. Van wat ik erover lees, is dit echter gewoon het toevoegen van een 4G modem.

Zijn er nog andere manieren om bv signaal vanuit je smartphone te versterken of in ieder geval te zorgen dat we binnen meer mobiel bereik hebben en onze telefoon als hotspot kunnen gebruiken?
internet buitengebied heeft dan echter geen zin omdat het via het mobiel netwerk gaat
misschien kun je 4g gaan gebruiken met een modem met een buiten antenne
een andere optie is internet via de satelliet maar dan moet je een zend schotel hebben
en weer een onding aan de muur of tuin en een hele dure installatie
echter de oplossing is omdat je ook geen koper hebt is wachten tot de aansluiting actief word
of een installatie met een richtantenne bij een buur vriend enz. plaatsen en zo internet door sturen
maar mijn idee wachten geduld en op zoek naar een internet café
Reputatie 7
Badge +21
@MikeWe Ik begrijp dat je graag een tijdelijke oplossing wilt. Ik heb helaas zelf ook geen andere oplossing. Als er in huis op dit moment niet voldoende 4G dekking is, dan wordt het wel erg lastig. Heb je meerdere smartphones in huis? Zo ja, heb je op alle smartphones een slechte 4G verbinding? Ik ben bang dat er geen andere tijdelijke oplossing is. Je zal moeten wachten totdat jouw glasvezelverbinding gereed. Ik hoop dat je z.s.m. gebruik kan gaan maken van onze diensten.
komt nog bij als ts kpn heeft kan het zo maar dat hij met t-mobile wel 100/200 mbit haalt op het 4g+ netwerk
ik spreek uit ervaring ik heb een Huawei p20 pro met 2 sim kaarten
en valt mij op dat de data kaart van kpn heel langzaam is vergeleken die van t-mobile
t-mobile is trouwens mijn hoofd simkaart
ik heb heeeel enkel in een bepaalt dorp dat ik geen internet heb op mijn t-mobile en dan switch ik over op kpn om dan nog van internet gebruik te kunnen maken
misschien kan ts een tijdelijk (verplicht jaartje) een data t-mobile nemen
probeer echter eerst iemand die een t-mobile heeft in je nieuwe huis
als je zo aan internet gebonden wil zijn
mijn uitgaan punt is gewoon geduld maar een t-mobile is hier misschien een optie
Reputatie 2

Hoewel een oud topic, toch interessante vraagstelling.
peter-keetfm geeft als tip een andere provider te proberen, bv via iemand met een T-Mobile abonnement. Ik dacht dat je zelf kunt nagaan, welke netwerken op een bepaalde plaats beschikbaar zijn. Daarvoor moet je in je telefoon “netwerk kiezen” op handmatig zetten. Helaas laten niet alle toestellen dan zien of het een 3G of 4G netwerk is.
Als er buitenshuis wel een goed 4G-signaal is, zou een MiFi met een externe antenne het probleem kunnen oplossen. Er zijn externe antennes met verschillende gevoeligheid.