Vraag

Nieuwe aansluiting Hussel

  • 15 November 2019
  • 13 reacties
  • 496 keer bekeken

Voorheen KPN compleet dacht ik te besparen door over te stappen naar Tele2. Fout!! 

Tele2 opgezegd en toch weer terug naar KPN, maar nu met Hussel.

En dat schijnt minimaal een maand te moeten duren. Oplevering is pas 2 december omdat dan de monteur pas kan komen. Tot die tijd geen internet en tv (weliswaar een noodpakket maar toch)

Meerdere keren gebeld en aangegeven dat ik geen monteur nodig heb. (de oude v10a modem staat hier nog) Wat zie ik over het hoofd? signaal omzetten en kabels inprikken en klaar toch? maar nee, de monteur moet en zal langskomen!! Eerder kan er geen signaal worden opgeleverd?

Is er uberhaupt een mogelijkheid om uit dit bureaucratische proces te komen want de tijd dat het duurt voordat e.e.a. is opgeleverd slaat mijn inziens helemaal nergens op! Zeker als ik bedenk dat de rekening al wel is binnen gekomen.

Als er iemand een oplossing heeft dan hoor ik het heel graag!


13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat was er fout aan Tele2?

Tele2 is om meerdere redenen waardeloos, echter is kpn op dit moment zeker niet beter. Hoe kan het dat het ‘signaal’ niet ‘aan’ kan worden gezet? 
procesmatig echt een slecht verhaal?

Modem v10a is operationeel, maar nog steeds geen signaal??

Reputatie 7
Badge +24

Tele2 is om meerdere redenen waardeloos, echter is kpn op dit moment zeker niet beter. Hoe kan het dat het ‘signaal’ niet ‘aan’ kan worden gezet? 
procesmatig echt een slecht verhaal?

Signaal word erop gezet op de dag dat de monteur lang komt volgens mij.

Maar kun je aangeven wat er precies "waardeloos" was aan Tele2? Ik ben wel benieuwd.

Gaat het om een glasvezel aansluiting? Dat verklaard de verplichte monteur.

Het signaal van Tele2 is er al af begrijp ik dan zou er wat mij betreft geen reden zijn om het signaal te activeren wat dan meespeelt is dat er fysiek iets moet worden veranderd. De datum 2 december ligt dat buiten de maand opzegtermijn die je bij Tele2 had?

Ik had kpn compleet, opgezegd want Tele2 kon het fors goedkoper. Echter geen afspraken nakomen, signaal niet doorgegeven, helpdesk inhoudelijk verbijsterend slecht van niveau. Dus snel terug naar kpn. Alle kpn apparatuur nog in huis dus aansluiten en signaal er op. Echter Tele2 had een nieuw Abbo aangesloten dus kpn kon het signaal niet doorgeven. Inmiddels opgelost en Tele2 is van de ‘lijn’ af.

echter nu verschuilt kpn zich achter een monteur die absoluut niet nodig is. Want voorheen glasvezel en nu ook. Alleen Abbo vorm

is anders. Ik vraag me echt af hoe moeilijk dit kan zijn

Echt nog nooit een monteur nodig gehad en onbegrijpelijk dat het meer dan een maand moet duren. En dan… minstens vier keer moeten bellen  om een noodpakket te kunnen ontvangen en elk contact met de helpdesk volstrekt onvolledige en verkeerde informatie..

als het alleen om het verkrijgen van datgene wat je wilt gaat is het nog tot daaraantoe.. maar de ondersteuning is echt om te huilen.…

ik snap nu heel goed dat de jongens van xs4all niets met kpn te maken willen hebben maar om

nu nog een keer te switchten is te risico vol

Badge +19

Het is natuurlijk niet dat ze even op een knop kunnen drukken en dat je dan weer een verbinding heb. Misschien is de poort waar je op zat in je kpntijd aan iemand anders gegeven en moet er daadwerkelijk iemand naar toe om dat opnieuw te fixen. Geloof me als het sneller kon deden ze dat wel.

Reputatie 7
Badge +24

Ik had kpn compleet, opgezegd want Tele2 kon het fors goedkoper. Echter geen afspraken nakomen, signaal niet doorgegeven, helpdesk inhoudelijk verbijsterend slecht van niveau. Dus snel terug naar kpn. Alle kpn apparatuur nog in huis dus aansluiten en signaal er op. Echter Tele2 had een nieuw Abbo aangesloten dus kpn kon het signaal niet doorgeven. Inmiddels opgelost en Tele2 is van de ‘lijn’ af.

echter nu verschuilt kpn zich achter een monteur die absoluut niet nodig is. Want voorheen glasvezel en nu ook. Alleen Abbo vorm

is anders. Ik vraag me echt af hoe moeilijk dit kan zijn

Probleem is dus gewoon: u heeft geen geduld 😉 overstappen kost gewoon tijd. Waarom moet je mij niet vragen. Maar je zit zo een maand zonder internet.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Zachov Welkom op ons Forum! Fijn dat je gekozen heb terug te komen naar KPN. Klopt het dat je in de annuleringstermijn bij Tele 2 hebt opgezegd en nu weer terug aangesloten wilt worden bij KPN?
Ik zou graag even mee willen kijken om jou precieze situatie in te schatten voordat ik hier een uitspraak over doe. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hey Lisa,

Fijn dat je wilt meekijken. Ik heb inderdaad Tele2 opgezegd en wil weer terug aangesloten bij KPN. Voorheen was dat KPN compleet. (tot eind oktober) Nu is de nieuwe aanvraag blijkbaar ‘Hussel’

Waar het mij om gaat is dat ik niet snap waarom het zo lang moet duren gegeven het feit dat ik alle apparatuur nog in huis heb (Experia V10a, plus kastje voor de TV) 

(overigens heb ik nog geen nieuw pakket gehad ivm de nieuwe Hussel aansluiting) Maar feitelijk is dat volgens mij ook niet nodig

Volgens mij is de situatie nu zo dat ik dien te wachten op de monteur die op 2 december langs zal komen om de aansluiting actief te maken. Echter zie ik niet waarom een monteur langs moet komen omdat alles hetzelfde blijft. De monteur nu afzeggen lijkt me risicovol (iets met de wet van murphy..)

Wellicht dat jij kan helpen om e.e.a. te versnellen

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Zachov
Bedankt voor het invullen van je profiel. Misschien niet als ‘de wet van Murphy’ maar het annuleren van de monteursafspraak in de maand december kan maar zo een kerst met noodpakket betekenen. 
Nu is natuurlijk de vraag waarom. Gefeliciteerd er is glasvezel beschikbaar op jou adres!  Omdat je met je vorige abonnement op de koperkabel zat, gaat de monteur een glasvezel kastje plaatsen bij jou thuis.

Ik kan me wel voorstellen dat wachten tot 2 december vervelend is, al helemaal wanneer de reden niet goed gecommuniceerd is. 

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Hallo Lisa,

Dank voor je uitgebreide reactie. Echter wat je noemt is precies mijn punt. Ik heb al jaren een glasvezel aansluiting van KPN. De daarvoor benodigde apparatuur, NT1 kastje én modem is al aanwezig.

Mijn KPN compleet aansluiting was glasvezel en volgens mij is mijn toekomstige Hussel abbo ook glasvezel.  m.a.w. ik wacht ergens op (monteur) die mijn inziens helemaal niet nodig is. 

Wat ik echt bijzonder vind is het feit dat ik alle keren dat ik contact heb met KPN, ik zelf degene ben die alles uitlegt en de situatie schets én met een mogelijke oplossing moet komen. 

Zoals het nu overkomt zit ik vast in een bureaucratische beslisboom van een proces wat absoluut geen afwijkingen toestaat zonder dat daar een logische reden voor is…..

Reageer