Nieuwe abonementen KPN internet

• 27 juni 2014
  • 19 reacties
  • 1532 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Bron: http://tweakers.net/nieuws/96949/nieuwe-kpn-klanten-krijgen-standaard-glasvezel.html

Misschien kan KPN wellicht al wat informatie hierover verschaffen?

Wat gebeurt er met de huidige bestaande klanten? Ik betaal €68 per maand voor 100/100 (werd geloof ik per Juli verhoogd), volgens het artikel op Tweakers zou een nieuwe klant hier €66.50 voor betalen. Word ik als trouwe klant nu beloond voor mijn jaren lidmaatschap dat ik extra veel mag betalen?? Óf gaat KPN, zoals fatsoenlijk zou zijn, alle klanten pro-actief benaderen om dezelfde mogelijkheden aan te bieden als een nieuwe klant nu krijgt.

19 reacties

Reputatie 7
Het is nog erger: klanten zoals ik, die blij mogen zijn met een DSL-koperverbinding met (deels) veel lagere snelheid, betalen nu dus hetzelfde als glasvezelklanten. Er is dus geen prijsprikkel meer om van glasvezel af te zien. Die prikkel heb ik helemaal niet nodig! Graag zou ik het prijsverschil, dat er tot nu toe tussen glasvezel (FttH) en koper was, betalen, ik wil liever nog gisteren dan vandaag over, waar kan ik tekenen? Maar helaas, het woord glasvezel is in onze gemeente (en in nog heel veel andere gemeenten c.q. wijken van grotere steden) absoluut onbekend. Zelfs een buitenringaansluiting (FttC) komt hier de komende paar jaar niet. Blijkbaar wil KPN af van z'n koperklanten, ik vrees voor het klantenbestand van KPN.

Krijgen nu alle bestaande glasvezel klanten vanaf 1juli standaard 100/100MB Internet?

Reputatie 7
De nieuwe pakketten zijn voor nieuwe klanten. Ik weet niet wat ze met de lopende contracten gaan doen. Voor nieuwe klanten is 50/50 de standaard en kun je voor € 7,50 upgraden naar 100/100 en voor € 17,50 naar 500/500, voor zover leverbaar.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Thijs en anderen,

Voor bestaande klanten verandert er niets. Het is vanaf morgen mogelijk een abonnementswijziging door te voeren naar het nieuwe portfolio.

De redenering achter dit nieuwe portfolio is het versimpelen van de veelvoud aan abonnementen. Er zijn straks nog 4 verschillende abonnementen, Alles-in-1 Instap/Standaard/Premium en Basis Thuis. De snelheden zijn hetzelfde als bij de kopervarianten, met mogelijkheid tot uitbreiding naar 100/100Mbit (€7,50) en waar beschikbaar 500/500Mbit (€17,50).

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Badge +28
@NiekWestra; 50/5 wordt het nieuwe Standaardabonnement, ook bij glasvezel. 100/100 is bij te bestellen voor €7,50 per maand, dus in totaal iets goedkoper dan het huidige pakket.

Reputatie 7
En, let op! Er komt een 10/2 Instap abo voor glasvezel, gelijk aan het Instap abo voor koper, waarbij bij glas de snelheid gegarandeerd is. Alleen bij 100/100 en 500/500 worden gelijke up- en download snelheden gehandhaafd; het huidige 50/50 bij glas komt dus te vervallen, en de prijs gaat dus omlaag, gelijk aan die van koper (waar geen snelheidsgaranties gelden).

Ik vraag me af of bij Standaard en Premium (koper) nog wel gegarandeerd wordt dat daarvan de snelheid minimaal iets hoger is dan die van Instap.

Reputatie 6
Badge +9
Ik heb via voorinschrijving een abbo genomen op glasvezel alles in 1 std. actieprijs eerste jaar gratis iTV, maandprijs, 51,50 p/m.

Volgens de planning word ik eind kwartaal 4 aangesloten op glasvezel.

Welke prijs geldt voor mij, die nieuwe pakketprijs of de prijs die ik ben aangegeaan bij het tekenen van het contract zoals bovenstaand?

@Joran; Instap glas is nu €58, straks dus automatisch €45+€7,50=52,50?

Reputatie 7
Nee, niet automatisch. Instap (10/2) is  € 45, ongeacht of dat nu glas of koper is. Bij glas heb je dan de optie om voor € 7,50 te upgraden naar 100/100. Dit geldt ook voor Standaard en Premium (waar je de beschikking hebt over 50/5, ook weer voor glas en koper). Alleen worden bij glas zoals gezegd de snelheden gegarandeerd, bij koper niet.

Reputatie 1
Badge
Voor bestaande klanten verandert er niets ....

Da's toch ook weer lekker makkelijk geld verdienen voor KPN...

In mijn geval €2,36 verschil per maand, voor exact het zelfde pakket.

Het zou KPN echt eens sieren dat KPN zelf de klanten hiervoor actief benadert ...

Nouja, klantenservice is voor mij in ieder geval al aan de slag, gelijk mijn contract mogen verlengen (wat hier ook ontkent wordt dat dat kan) á €10 per maand korting.

Ik vind het erg jammer dat KPN zijn klanten financieel gezien gruwelijk SLECHT informeert wanneer het in het voordeel van de klant is of kan zijn.

Reputatie 7
DSL-abo's worden na afloop van de contractperiode telkens stilzwijgend met een maand verlengd . Bij glas zou dat naar wat ik begrepen heb niet zo zijn. Daar zou het contract telkens met een jaar vernieuwd worden. Na afloop van dat jaar zou je dus nu overgezet worden op één van de nieuwe abo's. Tot die tijd verandert er dan inderdaad niets.

Mocht dat nu niet zo zijn dan belet niets je toch om - zodra je buiten de contractsperiode zit en je dus een opzegtermijn van een maand hebt - te kiezen voor één van de nieuwe, (goedkopere) abo's. Let er dan wel op dat je bij Instap nog maar 10/2 Mb/s krijgt, ook bij glas! En bij Standaard en Premium 50/5. Wil je 100/100 dan moet je € 7,50 bijbetalen maar ben je dus nog steeds goedkoper uit dan tot nu toe.

Goedevraag, is het instappakket bij glasvezel nou echt 10/2 als je het zonder glasvezelpakket afneemt of gewoon 10/10 of 50/50?

Reputatie 5
Badge +11
Dag NiekWestra,

Nee, in eerste instantie krijgen alle nieuwe klanten het ADSL-Instapabonnement met 10/2. Dit is ook zo als zij in een gebied wonen waar glasvezel ligt. Neem je daar bovenop het glasvezelpakket dan betaal je €7,50 voor 100/100 of €17,50 voor 500/500 mits beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 7
Dit is niet zoals ik het begrepen heb. Als iemand in een glasvezelgebied woont krijgt hij/zij helemaal geen DSL meer, maar direct glasvezel. En ook voor Instap geldt bij glasvezel dan 10/2. En glasvezelklanten hebben de optie om te upgraden naar 100/100 (of 500/500, indien beschikbaar). Zo krijgen DSL-klanten in september naar verluid de optie om te upgraden naar 100/10 (indien beschikbaar). Correct me if I'm wrong ...

Wat me nog niet duidelijk is wat er gebeurd met DSL-klanten in een glasvezelgebied: worden die na afloop van het contract of b.v. bij contractverlenging direct overgezet naar glas?

Ik heb al wel een (ongebruikte) glasaansluiting in huis.
Ik ben allen op DSL blijven zitten omdat ik geen TV afneem en in aan "Basis" genoeg heb.

Kan mijn aansluiting zonder problemen of kosten  over naar glas?

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Henk2304,

ik snap dat het nu nog allemaal een beetje verwarrend is. Laten we het zo zeggen: klanten in een glasvezelgebied krijgen in eerste aanleg de ADSL-snelheden wat over het glasvezelnetwerk loopt. Om de glasvezelsnelheden te krijgen kunnen zij optioneel daar bovenop een glasvezelpakket afnemen. De inhoud van de pakketten zijn verder zowel bij koper als glasvezel gelijk. Mensen zonder glasvezel hebben uiteraard niet de mogelijkheid om een glasvezelpakket te nemen vanwege de techniek. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb verwoord.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Hallo Raul, 

Het lijkt mijn logischer dat glasinstap 10/10 is, koperinstap 10/2 en dat zelfde geld voor de andere twee pakketten van 50Mb of niet?

Vriendelijke groet,

Niek

Reputatie 7
Logischer misschien wel, maar dus niet de realiteit.

Er zijn nu dus nog 4 abo's: Basis (zonder iTV), Instap (10/2, één TV), Standaard en Premium (beide 50/5 en twee TV's). Dat wordt in glasgebieden over glasvezel geleverd (met snelheidsgarantie) en in DSL gebieden over koper (zonder snelheidsgarantie). Het verschil tussen Standaard en Premium zit 'm niet meer in de snelheid, maar in de extra's.

Verder kun je bij glasvezel tot 6 TV's aansluiten, bij koper 2, en naar ik heb begrepen bij zowel glas als koper nog max. drie gratis Digitenne abo's afsluiten (kon vroeger allen bij koper, als compensatie voor de 6 TV's bij glas); je hoeft dan alleen maar huur te betalen voor de decoder of de insteekkaart (maar i.i.g. die laatste kun je ook gewoon kopen). Tenslotte kun je bij glas opwaarderen naar 100/100 of 500/500 (voor zover beschikbaar).

Ik heb op Teakers gelezen dat KPN in september met 100/10 over koper komt (voor zover beschikbaar) en dat zal dan misschien ook wel als net zo'n opwaardering aangeboden worden. Het nieuwe Standaard abo met 100/100 is ongeveer € 2,50 goedkoper dan het "oude" Standaard glasabo waar 100/100 de normale snelheid was.

Contracten voor Glasvezel worden ook gewoon maandelijks verlengt...ik betaal net als topicstarter ook al sinds November 2013 voor (zoals ik het lees) Alles-in-1...maar ik betaal inmiddels al €69,36 per maand...maar dat is wel precies hetzelfde als hem, teveel!

Thijs zou je me kunnen vertellen wat voor een aanbieding je krijgt/kreeg?

Edit: €10 per maand korting...goh...

Reageer