Beantwoord

Nieuwe abonnementen per 1 juli

• 3 juli 2017
  • 24 reacties
  • 500 keer bekeken

Per 1 juli is het weer verandert oude klanten moeten bijbetalen en nieuwe klanten krijgen een nieuwe pakket met een nieuwe ontvanger en moeten bij betalen voor extra diensten zoals spotify. Oude klanten kunnen ook gebruik maken van het nieuwe pakket maar krijgen dan een nieuw contract. Ik noem dat bepaald niet klantvriendelijk als je, je klanten wilt houden bied je ze ok de mogelijkheid om te kiezen met behoud van hun contract dit kan gewoon niet .

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden, topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Koen_1 7 juli 2017, 13:36

Dag @Postmen63, de "signaalsterkte" van de 4K ontvanger verschilt niet van die van andere tv ontvangers. Regionale zenders zoals ZeelandNet worden in SD kwaliteit uitgezonden, het klopt dat dit resulteert in blokkeriger beeld dan zenders die in HD kwaliteit uitzenden. De tv ontvanger staat hier los van: de zenders worden simpelweg in de lagere SD kwaliteit uitgezonden. Is de kwaliteit van de HD zenders wel goed bij je? Wat betreft het trage internet: ervaar je traag bekabeld, of traag draadloos internet? Kun je als je traag draadloos internet ervaart de Servicetool Verbeter je WiFi doorlopen? ik hoor graag weer van je 🙂
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Je hebt het niet geheel begrepen @Postmen63
Als je het nieuwe pakket besteld krijg je geen nieuw contract.
Je oude contract-termijn blijft gewoon zoals hij is., dus je zit er geen nieuw jaar aan vast.
En je krijgt alleen een nieuwe ontvanger als je het 4K pakket neemt.
Je kan merken dat u niet van kpn bent. Nu met de zenderwijzigingen als je glasvezel wordt het nieuwe signaal als 4 k doorgestuurd met de huidige ontvangers krijg je slecht beeld bij de regio kanalen. Even los va het feit waarom krijgen de bestaande klanten niet gewoon de nieuwe ontvangers bij hun bestaande contract . Het feit blijft als je klantenservice belt die doen voorkomen dat je een nieuw contract krijgen als je verandert.
Reputatie 7
Het signaal wordt helemaal niet "4K" doorgestuurd, er is één 4K zender die 4K doorgestuurd wordt. Bij de andere zenders verandert niets.
Beetje raar antwoord ik had een serieus antwoord verwacht op dit forum.
Reputatie 7
Badge +18
Beetje raar antwoord ik had een serieus antwoord verwacht op dit forum.
Dat anwoord van @wjb klopt precies daar is niets mis mee.
Wat voor antwoord verwacht je dan?
Overigens geven we hier altijd een serieus antwoord, grapjes maken hebben we de rubriek Hiuiskamer voor.
Maar je glas is blijkbaar half leeg.
Wat had je dan verwacht dat KPN alle abonnees nieuwe apparatuur gaat sturen.?
Wat kost dat wel niet?
Nee hoor half vol, maar om antwoorden te krijgen en te geven om je punten / je ranking omhoog te krijgen dar zit ik niet op te wachten. Maar blijkbaar hebben jullie niets anders te doen ,
Reputatie 7
Het spijt me @Postmen63, maar voor bestaande abonnementen verandert er niets anders dan alleen de prijs (in de meeste gevallen) en de positie van een aantal (tv-)zenders.
Het abonnement Internet en TV 4k is het enige waarbij 4k-ontvangers worden geleverd en alleen bij dat abo zijn enkele 4k-streams beschikbaar, bij de overige abo's niet. Verder worden alleen bij glasvezel nog 10 zenders (661-670) in een hogere kwaliteit geleverd dan de normale HD-zenders (701 e.v. ,tenzij je al HD-vanaf-1 hebt, dan zijn deze vanaf 1 beschikbaar en zijn er van 701-798 geen zenders beschikbaar).
Als je de kwaliteit van de regionale zenders vindt tegenvallen is er waarschijlijk iets anders aan de hand, maar dat heeft niets met 4k te maken.
Ook nieuwe klanten krijgen lang niet altijd de nieuwste appartuur. KPN levert wat op voorraad is en soms is dat een Experia Box V10, maar vaak ook een V9 of zelfs nog V8. Datzelfde geldt voor de tv-ontvangers. Alleen als je het Internet en TV 4k abo afneemt krijg je nieuwe (speciaal voor 4k geschikte) ontvangers. Wat dat betreft wordt er dus geen verschil gemaakt tussen bestaande en nieuwe abonnees.
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Postmen63, welkom op het forum! @huistijger, @wjb, en @Henk2304 hebben al uitleg gegeven over hoe een en ander in elkaar steekt, waarvoor dank! Als er op dit moment nog zaken onduidelijk zijn, of als je nog vragen hebt hoor ik dat graag 🙂
Dank je Henk , Het valt mij nu op dat sinds gisteren de regionale zenders slecht zijn en dat nog niet alle nieuwe zenders op haar plek staan . Verder vindt ik als er wat nieuws aan komt ook bestaande klanten daar van gebruik moeten kunnen maken zonder bijkomende kosten . Je kan de klanten aanbieden om gebruik te maken of uit leggen wanneer je de 4k kan gebruiken of juist niet ( tv niet geschikt of wat dan ook). Als ik zou overstappen op het 4 k kost mij dat geld en een nieuw contract volgens de klantenservice kpn.
Reputatie 7
Ik kan in MijnKPN zo overstappen van Alles-in-1 Standaard naar Internet en TV; voor Internet en TV 4k is mijn VDSL-lijn niet snel genoeg. Dat wordt dan geen nieuw contract maar aanpassing van het bestaande. Ik vermoed dat dat ook voor Internet en TV 4k geldt, geen nieuw contract dus maar aanpassing van het bestaande. Daarbij blijft de geldende looptijd van het contract gehandhaafd volgens mij; dus als je al contractvrij bent (zoals ik) blijft je dat volgens mij ook. Ik ga dat binnenkort doen en als ik er aan denk zal ik het resultaat hier laten weten.
Helaas zijn de medewerkers van de Klantenservice niet altijd evengoed geïnformeerd. Wellicht kan een forum-moderator definitief uitsluitsel geven; zij zijn wel goed geïnformeerd of kunnen zo nodig "op hun gemak" precies uitzoeken hoe iets in elkaar steekt, zonder "de druk" van een w8ende telefoonklant. Ze zullen binnenkort wel reageren.
Dank je Henk, Ik hoop dat ze reageren en ons de (on)mogelijkheden vertellen voor hun trouwe klanten .
Reputatie 7
Badge +18
Wat betreft de contracttermijn kan ik je uit de droom helpen @Postmen63
Je krijgt geen nieuwe termijn, die blijft zoals hij is
Zie mijn opgave van 1 juli voor 4K TV
Ik heb 28 febr 2017 bij KPN TV genomen en mijn contract wordt dus niet verlengt.

Er staat nog wel een belangrijke mededeling onder:
Gedurende de eerste 6 maanden is het niet mogelijk om uw abonnement te wijzigen naar een ander internetabonnement van KPN.
Zoals Henk als zei wij horen dat graag van iemand van KPN b.v. de forum-moderator. Ik ben al langer dan een jaar lid . Dus graag iemand van Kpn voor er weer allerlei berichten rond gaan .
Koen reageer even op onze vraag als je wilt. Ik heb nu het gevoel dat we als vaste klanten in de kou staan . Het komt nu over als een bezuiniging door KPN. Als vaste klant moeten wij ook kunnen kiezen zonder extra voor te hoeven betalen.
Reputatie 7
Badge +24
Koen is vrij vandaag dus daarom reageer ik. 🙂 In FAQ-stijl:

Krijg ik weer een jaarcontract als ik overstap naar één van de nieuwe abonnementen?
Nee, als je nog in een jaarcontract zit en je wilt overstappen naar een nieuwe abonnement, dan is dit een pakketwijziging binnen je jaarcontract. Als je looptijd van je contract al verlopen is, dan blijft dat ook zo als je overstapt op een nieuw abonnement. Dit is dan wel zonder actiekorting.

Geeft dit volledig antwoord op je vraag?
Met dank voor je antwoord Paul, Helaas niet welke optie wij als vaste klant ook pakken wij zijn altijd duurder uit de 4k tv is op dit moment een normale tv als vast klant verwacht ik dan ook dat KPN mij een goed beeld geeft , als ze daarvoor een andere ontvanger moeten leveren moeten ze dat gewoon doen zonder verdere kosten en niet schuiven met allerlei opties wel of niet .
Reputatie 7
Badge +24
Met dank voor je antwoord Paul, Helaas niet welke optie wij als vaste klant ook pakken wij zijn altijd duurder uit de 4k tv is op dit moment een normale tv als vast klant verwacht ik dan ook dat KPN mij een goed beeld geeft , als ze daarvoor een andere ontvanger moeten leveren moeten ze dat gewoon doen zonder verdere kosten en niet schuiven met allerlei opties wel of niet .
Sorry, ik begrijp volgens mij niet precies wat je bedoelt. Jij als vaste klant kan en mag overstappen naar "Internet en TV 4K" zonder nieuw jaarcontract maar dat is inderdaad voor de prijs van dat pakket. De lineaire zenders zijn (bijna) allemaal in dezelfde kwaliteit (HD), of je nou de huidige tv-ontvanger gebruikt, of de 4K-ontvanger (behalve Xite en wat On Demand films specifiek voor 4K). Wat is specifiek je vraag/wens? Misschien dat ik dan wat beter kan antwoorden. Heb je gewoonweg geen goed beeld door een storing of iets dergelijks?
Reputatie 7
Badge +18
Ach, ik wil me er ook niet mee bemoeien dus heb ik mijn bericht verwijderd.
Ook dat klopt de regionale zenders bv vooral zeelandnet zijn slecht allemaal een soort blokje in beeld sinds 1 juli . Signaal is niet sterk genoeg.Wij hebben glasvezel en het internet is traag sinds 1 juli . Als er een ander soort ontvanger is die dat oplost graag of is er wat verandert en is de glasvezel nog niet meegenomen ??
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Postmen63, de "signaalsterkte" van de 4K ontvanger verschilt niet van die van andere tv ontvangers. Regionale zenders zoals ZeelandNet worden in SD kwaliteit uitgezonden, het klopt dat dit resulteert in blokkeriger beeld dan zenders die in HD kwaliteit uitzenden. De tv ontvanger staat hier los van: de zenders worden simpelweg in de lagere SD kwaliteit uitgezonden. Is de kwaliteit van de HD zenders wel goed bij je? Wat betreft het trage internet: ervaar je traag bekabeld, of traag draadloos internet? Kun je als je traag draadloos internet ervaart de Servicetool Verbeter je WiFi doorlopen? ik hoor graag weer van je 🙂
Met dank voor je antwoord Koen,
Ik heb nu een harde rest gedaan van het modem en deze link doorlopen .
Problemen & storingen met internet en Wi-Fi
Los andere problemen en storingen met internet en/of Wi-Fi snel, eenvoudig en automatisch zelf op met behulp van onze servicetools of bekijk onze andere oplossingen.
kpn.com/storing

Dit lijkt te werken ik wacht even af ,
Reputatie 7
Signaal is niet sterk genoeg.Toch intrigeert deze opmerking mij. Signaalsterke is bij IPTV zoals dat van KPN een term die eigenlijk niet ter zake doet. Het is juist iets wat bij Digitenne of coax-kabel (zoals van Ziggo) speelt. Zie jij ergens een melding dat de signaalsterkte te laag is, en zo ja waar dan?
Zoals Koen al zei, Regionale zenders zoals ZeelandNet worden in SD kwaliteit uitgezonden anders dan in HD. En dat klopt het HD kanaal van bv zeeland zit nu op een ander kanaal 763 en omroep Brabant 757 . En dat wist ik niet, nu wel.
Reputatie 7
Badge +24

Krijg ik weer een jaarcontract als ik overstap naar één van de nieuwe abonnementen?
Nee, als je nog in een jaarcontract zit en je wilt overstappen naar een nieuwe abonnement, dan is dit een pakketwijziging binnen je jaarcontract. Als je looptijd van je contract al verlopen is, dan blijft dat ook zo als je overstapt op een nieuw abonnement. Dit is dan wel zonder actiekorting.

Ik moet hier helaas op terugkomen. 😞 Het blijkt dat het 4K-abonnement de uitzondering is op de regel. De reden is omdat je sowieso al niet binnen 6 maanden kan wijzigen nadat je hebt gekozen voor het 4K-abonnement (i.v.m. de nieuwe tv-ontvangers). Daarom is ervoor gekozen om dat alleen i.c.m. een nieuw jaarcontract aan te bieden. Als je nog binnen je huidige contract zit kan je wél naar het 4K-abonnement zonder nieuw jaarcontract.

Mijn excuses voor de onjuiste informatie in de eerste instantie. Heel slordig van mij/ons.

Reageer