Nieuwe bestelling vragen

• 7 juli 2015
  • 18 reacties
  • 318 keer bekeken

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden Alles in 1 Premium besteld van KPN.

Nu komt er binnenkort een upgrade aan van VVDSL, alleen is die van augustus helaas verplaatst naar Q4 2015.

Nu vroeg ik mij af of bonding wel beschikbaar is aangezien in de bevestigingbrief staat dat de snelheid op ongeveer 24mbit ligt.

Als ik op de netco site kijk zie ik dit:

https://

Kan ik nu wel die bonding snelheid verwachten?

Heb juist het premium pakket hiervoor gekozen 😉 .

Tevens welk modem wordt nu uitgeleverd?

De Box v10 of nog v9?

Bedankt voor de antwoorden!

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als jij het pakket van 60Mbit kiest zal je bonding krijgen. Kies je voor 20Mbit, dan kan het nog wel eens minder zijn.
Komt er een monteur? Dan kan deze misschien het e.e.a. doen.

De experiabox die op dit moment geleverd wordt: V8, V9, of V10 (eventueel H220N)

Robin
Thanks, ik heb het 60 mbit pakket besteld.

Heb tevens ook al het nieuwe isra puntje met twee x rj11 aansluitingen.

Hoop dat ik de V10 dan maar ontvang en kijken wat de snelheid zal worden.

Heb nu een telfort lijntje op aderpaar 1 en had een XS4ALL lijntje op paar 2.

Allebei trokken rond de 25 mbit, dus zal met bonding wel rond de 50 mbit trekken (hoop ik...)

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Op de fourstack site staat 32, wat overigens best weinig is als 1 aderpaar al 24Mbit/s is. Misschien dat het toch nog wat meer richting de 40 gaat.

En hopen dat de VVDSL upgrade doorgaat, wat overigens best gek is, want pairbonding wordt op korte afstanden uitgerold, en VVDSL juist op lange afstanden. 

Ik zou gewoon afwachten wat de monteur zegt (als deze komt) en anders daarna Pair Bonding alsnog aanvragen. Het nieuwe IS/RA heb je al dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Omdat je nieuwe klant bent is de kans best groot dat je een V10 krijgt, maar de V9 is ook nog een goede optie. De H220N werkt niet met pair bonding die zal het wel niet worden. Als je de experiabox binnenkort krijgt, laat je het even weten?

Robin

Vandaag het pakket binnen gekregen.

Gelukkig betrof het hier een V10.

Het mindere nieuws is alleen, geen pairbonding pakket. (Geen Y kabel plus handleidingen voor een normaal lijntje)

Lijkt alsof pairbonding niet aangesloten wordt.

Direct een tweetje verstuurd naar WebCare dit is namelijk gewoon zonde.

24 mbit ipv van 2x die snelheid ongeveer.

Dit VVDSL upgrade zal nog wel even op zich laten wachten, die is namelijk van aug 2015 naar Q4 gegaan en dat gebeurd vaker hoorde ik. Al staat de nieuwe kast al wel hier om de hoek plus is het glas al 2 maanden geleden gelegd.

Baal hier enorm van....

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dat is gek! Ik hoop dat WebCare dit om kan zetten.

Als er nog een monteur komt kan je deze dat misschien direct vertellen zodat deze niet nog een keer hoeft te komen!

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Max,

Jammer te horen dat er geen pairbonding toebehoren in het pakket zaten. Vaak heeft de monteur dergelijke materialen wel bij zich. Ik raad dan ook aan even met de monteur te overleggen. Zou je me, in privébericht, je postcode, huisnummer en naam contractant willen doorsturen? Dan controleer ik op wat voor verbinding je bestelling is ingelegd. Mocht het nou onverhoopt zo zijn dat je wel op een enkele VDSL verbinding bent ingelegd in het systeem is dat op zich ook geen probleem. Dan kan ik het alsnog omzetten naar pairbonding als je abonnement is opgeleverd.

Hey Erik,

Had al contact gehad met een collega van Twitter.

Die gaf inderdaad aan dat het niet als een BVDSL order was ingelegd maar als VDSL order.

Ik heb je in ieder geval de postcode/huisnummer/klantnummer gegevens toegestuurd.

Of moet ik je nog even een reminder sturen na 3 aug?

Groet,

Max

Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je bericht, Max! Ik heb je gegevens genoteerd, maar het is wel verstandig om me inderdaad even een reminder te sturen. Er gebeurt veel op het forum, en dan slipt zoiets er toch makkelijk tussendoor :)

Daar zijn we weer!

Modem staat aan en verbinding is actief! 

Ging allemaal super gemakkelijk (gelukkig) bij andere is dat wel eens anders geweest.

Hierbij dus de reminder.

Ik zie als ik in Mijn KPN inlog wel iets staan?

Maar of dat BVDSL is geen idee (zie screenie).https://

Tevens iets bekend over de VVDSL upgrade die op fourstack staat?

Nieuwe wijkkast staat er namelijk al een tijdje (incl glasvezels).

Eerst stond die daar op Augustus en nu op Q4 2015.

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als je BVDSL hebt gebruik je een Y-kabel. Gebruik je deze niet, dan heb je (V)VDSL of ADSL. Je zal deze dus ontvangen als het BVDSL betreft

Upgrades worden wel eens vaker uitgesteld (zoals mijne)

Robin

Dat snap ik Robin, maar als je terugleest zie je dat dat helemaal mijn vraag niet is/was.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Max,

Welkom terug 🙂 Het duurt soms een dag of twee voordat een oplevering helemaal administratief is afgerond. Ik zie hier dat alles nu helemaal klaar en geleverd is. Zoals al eerder aangegeven zit je inderdaad op een enkelvoudige VDSL verbinding. Ik heb zojuist gekeken naar de omzetting naar pairbonding maar tref in het systeem, ondanks wat op fourstack staat, geen optie om je om te zetten naar bonded VDSL... Ik moet hier dan ook even intern navraag over doen; ik kom hier zo snel mogelijk op terug! Wel wil ik daarbij de kanttekening geven dat dit waarschijnlijk pas vrijdag wordt daar ik vandaag niet lang meer aanwezig ben, en morgen vrij.

Hartelijke groet,

Erik

Bedankt voor je antwoord Erik!

Apart, maar bedankt dat je het wil uitzoeken.

Wat ik al eerder aangaf heb ik wel eens twee verschillende dsl abbo's op allebei de aderparen gehad.

Dus ik hoop dat het toch te realiseren is (zeker na die VVDSL upgrade is het mooi! (240 mbits!).

Ik wacht rustig af, nogmaals bedankt!

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Max,

Ik heb dit uitgezet bij de netwerkafdeling. Ze gaan dit voor je nakijken. De verwachting is dat ze, in verband met afwezigheid van de benodigde collega, hier volgende week een antwoord op hebben. Zodra ik dit antwoord heb zal ik je berichten. Ik verwacht dat we dan op korte termijn de pairbonding kunnen gaan realiseren.

Hartelijke groet,

Erik

Erik,

Alweer super bedankt voor de moeite!

Ben helemaal blij! :)

Ik hoor het wel, en wacht weer rustig af! Verbinding loopt hier lekker stabiel.

Helemaal top.

Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +28
Ha Max,

Goed nieuws! Pairbonding is verschenen 🙂 Dat wil zeggen dat ik je nu kan omzetten als je wilt. Zou je me in dat geval nog, ter verificatie, de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer kunnen sturen?

Hartelijke groet,

Erik

Erik!

Helemaal top, goed nieuws!
Bedankt!
De DM komt je kant op!
Btw die Y kabel wordt dan nageleverd?

Hartelijke groet,

Max
Reputatie 7
Badge +28
Y-kabel en andere benodigdheden worden toegestuurd, Max. Ik heb je privébericht beantwoord met de verdere details!

Reageer