Vraag

Nieuwe Box 12, vaste telefoon en WiFi werken niet

  • 27 September 2022
  • 12 reacties
  • 644 keer bekeken

Sinds deze week hebben wij een BOX 12 modem. Eerst leek de installatie simpel, maar er werkte niets.

Na een paar uur klooien met bedrading en stekkers is er nu de volgende situatie:

  • de TV werkt.
  • Zowel mijn computer als mijn mobiele telefoon 'herkennen’ de het oude modem als de leverancier van draadloos internet; het nieuwe modem wordt niet 'gezien’. Dit kan ik dus ook niet installeren.
  • De vaste telefoon werkt niet: ik heb de aanbevolen stappen van de 'trouble shooter’ online doorlopen; nadat ik de aansluiting van de telefoon in de andere poort had gestoken, was er ineens een ‘probleem’ en stopte de online hulpverlening.
  • Bellen met KPN is een hopeloze zaak: eerder deze week een half uur in de wacht gestaan en het enige advies dat KPN kon geven, was: rebooten van het systeem -i.e. de stekker eruit en opnieuw starten.

Wie helpt me verder?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @CPEETERS39 de KPN-systemen ‘onthouden’ de inloggegevens op het laatst gebruikte modem, je oude modem dus en met het aansluiten van je nieuwe modem hebben de KPN-servers die gegevens weer teruggeplaatst in je nieuwe modem, dus je zou à-la-minute weer gewoon verder moten kunnen binnen je eigen netwerk.

De vaste telefoon moet soms even opnieuw gesynchroniseerd worden met het modem, dat kan alleen via 0800 0402, dat werkt het snelst of via een moderator van dit forum.

 

Dank voor je snelle reactie. Als ik een vrije dag heb, dan zal ik 0800 0402 maar eens bellen voor de reset van de vaste telefoon….

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb er nog nooit van gehoord dan vaste telefoon gereset zou moeten worden.

U heeft de telefoon aangesloten op de linkse groene poort? De linkse van de 2? Waar "1" boven staat?

Hallo @Nick83 , ik schrijf ook niet over telefoon resetten, maar telefoon vanuit KPN synchroniseren met het modem, heb het zelf vorige week nog bij de hand gehad.

Onderstaand een bericht van de moderator zoals ze het gedaan heeft:

Sorry @JanD ik zie het. Door alle berichten mis ik soms wat. 😥 Ik heb je telefoonnummer opnieuw gesynchroniseerd in mijn systeem, werkt het nu wel weer? 

CC @CPEETERS39 

Reputatie 7

Hoi @CPEETERS39, welkom bij ons op het forum. Het nieuwe modem had geen lekker begin begrijp ik, maar Jan en Nick hebben je al op weg geholpen zo te zien. Is het met hun tips en de telefonische collega's gelukt?

Als het nog niet gelukt is kan ik ook met je meekijken naar de situatie.

Ik heb vanavond nog even telefonisch overleg met iemand van KPN over de vaste telefoon.

Reputatie 7

Helemaal goed, ik hoop dat het daarbij gelukt is. Als wij via het forum nog iets kunnen doen hierbij weet je ons te vinden.

Hallo Jasper,

 

ken je die mop van de KPN-medewerker die zou bellen?

 

Nou, die belde dus niet - en nu heb ik nog steeds geen werkende vaste telefoon.

Hallo @CPEETERS39 vraag aan KPN of ze de telefoonlijn willen synchroniseren, dat heeft mij laatst ook geholpen.

 

@ JanD: daarvoor was dus dat telefoongesprek bedoeld… ;-)

@ JanD: daarvoor was dus dat telefoongesprek bedoeld… ;-)

Hallo @CPEETERS39 , je hebt gelijk, dat had ik in een eerdere reactie al aangegeven.

Een moderator heeft dat laatst voor mij geregeld, daar heb je de achterliggende KPN-desk niet voor nodig.

 

Reputatie 7

Dat gesprek bracht niet de oplossing dus, helaas! Ik kan er nog niet meer over zien doordat er geen gegevens op je forumprofiel staan. Als je die volledig invult en daarna een seintje geeft kan ik er een blik op werpen.