Beantwoord

Nieuwe eigen router kan niet verbinden met internet

  • 6 August 2022
  • 6 reacties
  • 807 keer bekeken

Ik heb inmiddels 2 nieuwe routers gehaald, waarbij deze beide geen verbinding kunnen maken met internet, terwijl de kpn standaard router dit wel kan. 

Wanneer de ethernet kabel uit de router is en deze direct op een laptop wordt aangesloten, dan kan er ook geen verbinding worden gemaakt met internet. (Dus directe verbinding tussen modem en laptop)

Ter info: de router waar ik dit nu mee probeer is een TP link Archer AX 5400 / AX73 WIFI 6 router.

Aub hulp met dit probleem.

 

icon

Beste antwoord door Babylonia 6 August 2022, 08:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Jmilic 

 

Standaard out-of-the-box gaat geen enkele andere router werken, je zal hem toch eerst moeten instellen.

Zie hier voor de informatie die je daarvoor nodig hebt: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

 

Ongeveer halverwege die pagina vind je ook diverse PDF bestanden met instellingen die je nodig hebt om hem in te kunnen stellen.

 

Je zou ook kunnen overwegen om een Fritz!Box aan te schaffen, het enige wat je dan hoeft te doen is hem instellen op het KPN profiel (en misschien nog SIP gegevens invullen als je ook telefonie hebt).

Beste GeSp,

Ik heb geprobeerd de router in te stellen conform de instellingen van de producent. Dit mocht niet baten.

Op de link die je stuurde kom ik terecht op een pagina die naar de algemene pagina van het kpn forum verwijst.

De modem geeft verder geen internet wanneer deze direct aangesloten is op een laptop, waardoor dit ook vraagtekens bij mij opwerpt.

Gr 

Reputatie 7
Badge +7

@Jmilic , @GeSp bedoeld denk ik deze pagina van door hem genoemde document: 

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb geprobeerd de router in te stellen conform de instellingen van de producent.

Die moet je instellen conform de instellingen van KPN.
(De producent heeft geen weet van KPN).

Zal proberen hier  de directe link neer te zetten  met de specifieke gegevens.
(Geen gewone downloadlink naar een PDF, maar versleutelde codering).

Kijk naar VLAN instellingen  -  PPPoE aanmelding - en gegevens m.b.t. IPTV
Als je IPTV in je pakket hebt, is het nog de vraag of die TP-Link überhaupt wel geschikt is om KPN TV te kunnen instellen?  De meeste routers hebben namelijk niet de functionaliteit ervoor.

Op de bewuste pagina die eerder is gegeven.
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Wat verder naar beneden scrollen en dan klikken op het downloaden van de PDF.

 

 

Beste Babylonia,

Bedankt voor de reactie. Hoe kom ik bij de VLAN instellingen?

Gr 

Reputatie 7
Badge +10

Bij het bekijken van de PDF handleiding, kom ik het niet direct tegen.

Maar mogelijk kom je verder via de volgende tip op blz. 17, die ik daar vond:

Tips:
• If you use Dynamic IP and PPPoE and you are provided with any other parameters that are not required on the page, please go to Advanced > Network > Internet to complete the configuration.


Voor meer uitgebreide zaken wordt je verwezen naar een TP-Link gebruikersaccount.
Dat heb ik niet, want ik heb geen TP-Link router.
Je zult dus zelf wat dieper in de menu’s moeten duiken en hopen dat ze tevoorschijn komen.

Wat je nodig hebt voor KPN (info uit de KPN gegeven specs.).:
Aanmelding internet:  PPPoE  -  gebruikersnaam en wachtwoord kunnen willekeurig zijn.
                    Internet:  VLAN = 6 met prioriteit 1

TV: VLAN = 4 met prioriteit 5   (DHCP gebaseerd die ook IGMPv2 moet ondersteunen)
 

Voor ondersteuning van IPTV vind ik in de TP-Link handleiding wat informatie op blz. 98  wat in de goede richting verwijst.

1 ) Tick the IGMP Proxy and IGMP Snooping checkbox, then select the IGMP Version,
either V2 or V3, as required by your ISP