Beantwoord

nieuwe experia box v9 aanvragen

• 5 augustus 2014
  • 32 reacties
  • 19352 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Peter, het zit in ieder geval niet in je modem.
Dat is ook precies wat nienke je ook al verteld heeft. Kpn adverteerd met een gegarandeerde 100 mbit verbinding, en die heb je ook. Je verliest alleen signaal over de kabel. Daar komen die par mbits verlies van. Helaas valt bekabeling niet onder kpn apparatuur. Dus ze kunnen je geen 100 mbit tot aan je pc garanderen, en daar word ook niet mee geadverteerd.

Alles wat je net opnoemt kan storen op je wifi signaal, maar 94mbit is prima, denk ook niet day je het nog sneller gaat krijgen via de kabel.

Tenzij idrissz zn toverstafje kan gebruiken
Reputatie 6
Badge +9
ben er ook blij mee

maar ik wil wat nieuws de v9

http://www.speedtest.net/my-result/3670795811

Reputatie 6
Badge +9
sorry

http://www.speedtest.net/result/3670795811.png

Reputatie 4
Badge +1
Peter,

waarom wil je zo graag een v9, als je een v8 hebt die tiptop lijkt te werken.

die 6,5 mbit ga je er met een v9 ook niet uitslurpen.

dus je gaat er domweg niet op voor of achteruit.

mvg ;) 

Reputatie 5
Badge +8
De enigste meerwaarde van een V9 ten opzichte van de V8 is de apple protocoll "Bonjour", ik zie ook niet gauw gebeuren dat je internetsnelheid omhoog gaat dmv een V9, buiten dat, in mijn ogen heb je een acceptabele verbinding, ik heb beneden rond de 90/95, en op zolder 60/70 (weet wel dat alles bij mij bekabeld is van de begane grond tot aan zolder dmv powerplugs, hiervan is bekend dat er verbinding dicht geknepen word door de powerplugs, en de reserveringssnelheid van me overige apparaten, denk hierbij aan camera's ed.).

Reputatie 7
Bij mij levert de V9 juist zelfs een ongeveer 10-15% lagere download en evenzovele hogere uploadsnelheid op. Er er zijn meer forumgebruikers met dezelfde ervaring. Maar dat is wel over koper. Hoe dat bij glas zit weet ik helaas niet.

De vraag is of je wel zo blij moet zijn met de V9.

Kennelijk is het nog niet tot KPN doorgedrongen dat de opties die een modem/router bied (of kan bieden) ook belangrijk zijn.

Zo had ik in de V8 (en daarvoor bij de Siemens) de USB poort in gebruik als tijdelijke mediaserver met een USB stick.

Dat werkte perfect tot ik een V9 kreeg en de apache server in de V9 ineens geen lange bestandsnamen meer kan verwerken maar terug gekeerd is naar de oude dos structuur. 8 tekens en 3 voor de extensie. Aangezien het een stukje software betreft van twee vrijwel iedentieke apparaten zou ik me as KPN ook druk maken over dat soort zaken. Daar houdt en win je klanten mee. Zeker omdat je als klant van KPN geen mogelijkheden geboden krijgt om met een echte modem router te werken.

(Ik weet ook wel dat ik dat op andere manieren op kan lossen maar dat is weer een apparaat wat voor minimaal 15 euro stroomkosten op jaarbasis continu in gebruik is. Of als ik mijn NAS aan laat staan wordt dat zelfs 80 euro per jaar.)

Ik ben redelijk tevreden met KPN maar redelijk is niet genoeg om mij als klant te binden.

Reageer