Beantwoord

nieuwe experia box v9 aanvragen

  • 5 augustus 2014
  • 32 reacties
  • 19353 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
goede dag

probleem snelheid word niet geleverd

ik heb een experia box v8

deze werkt opzich goed

ik heb een KPN 100 Mbit/s up en down glasvezel abo. en bellen

geen tv deze gaan nog via schotel (canaldigitaal)

nu heb ik een probleem met de snelheid

ik haal bekabeld 92 Mbit/s down en 94 Mbit/s up

met mijn nieuwe router 1900 ac iets lager draadloos

van nas 30-40 MB draadloos bedraad is dit ruim 90MB

(lokaal netwerk)

nu de vraag

een kennis heeft Caiway ook 100Mbit/s hij haalt makkelijk 106Mbit/s up en down

ik haal dit lang niet hoe kan dit

is dit ook opgelost met de omruil van de v8 naar de v9

trouwens lijkt mij het ook beter om is een upgade naar een nieuwe experiabox te doen

is dit mogelijk en zijn hier kosten aan verbonden ?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 6 augustus 2014, 01:00

ben er ook blij mee

maar ik wil wat nieuws de v9

http://www.speedtest.net/my-result/3670795811

Bekijk origineel

32 reacties

De vraag is of je wel zo blij moet zijn met de V9.

Kennelijk is het nog niet tot KPN doorgedrongen dat de opties die een modem/router bied (of kan bieden) ook belangrijk zijn.

Zo had ik in de V8 (en daarvoor bij de Siemens) de USB poort in gebruik als tijdelijke mediaserver met een USB stick.

Dat werkte perfect tot ik een V9 kreeg en de apache server in de V9 ineens geen lange bestandsnamen meer kan verwerken maar terug gekeerd is naar de oude dos structuur. 8 tekens en 3 voor de extensie. Aangezien het een stukje software betreft van twee vrijwel iedentieke apparaten zou ik me as KPN ook druk maken over dat soort zaken. Daar houdt en win je klanten mee. Zeker omdat je als klant van KPN geen mogelijkheden geboden krijgt om met een echte modem router te werken.

(Ik weet ook wel dat ik dat op andere manieren op kan lossen maar dat is weer een apparaat wat voor minimaal 15 euro stroomkosten op jaarbasis continu in gebruik is. Of als ik mijn NAS aan laat staan wordt dat zelfs 80 euro per jaar.)

Ik ben redelijk tevreden met KPN maar redelijk is niet genoeg om mij als klant te binden.

Reputatie 7
Bij mij levert de V9 juist zelfs een ongeveer 10-15% lagere download en evenzovele hogere uploadsnelheid op. Er er zijn meer forumgebruikers met dezelfde ervaring. Maar dat is wel over koper. Hoe dat bij glas zit weet ik helaas niet.

Reputatie 5
Badge +8
De enigste meerwaarde van een V9 ten opzichte van de V8 is de apple protocoll "Bonjour", ik zie ook niet gauw gebeuren dat je internetsnelheid omhoog gaat dmv een V9, buiten dat, in mijn ogen heb je een acceptabele verbinding, ik heb beneden rond de 90/95, en op zolder 60/70 (weet wel dat alles bij mij bekabeld is van de begane grond tot aan zolder dmv powerplugs, hiervan is bekend dat er verbinding dicht geknepen word door de powerplugs, en de reserveringssnelheid van me overige apparaten, denk hierbij aan camera's ed.).

Reputatie 4
Badge +1
Peter,

waarom wil je zo graag een v9, als je een v8 hebt die tiptop lijkt te werken.

die 6,5 mbit ga je er met een v9 ook niet uitslurpen.

dus je gaat er domweg niet op voor of achteruit.

mvg ;) 

Reputatie 6
Badge +9
sorry

http://www.speedtest.net/result/3670795811.png

Reputatie 6
Badge +9
ben er ook blij mee

maar ik wil wat nieuws de v9

http://www.speedtest.net/my-result/3670795811

Reputatie 4
Badge +1
Peter, het zit in ieder geval niet in je modem.
Dat is ook precies wat nienke je ook al verteld heeft. Kpn adverteerd met een gegarandeerde 100 mbit verbinding, en die heb je ook. Je verliest alleen signaal over de kabel. Daar komen die par mbits verlies van. Helaas valt bekabeling niet onder kpn apparatuur. Dus ze kunnen je geen 100 mbit tot aan je pc garanderen, en daar word ook niet mee geadverteerd.

Alles wat je net opnoemt kan storen op je wifi signaal, maar 94mbit is prima, denk ook niet day je het nog sneller gaat krijgen via de kabel.

Tenzij idrissz zn toverstafje kan gebruiken
Reputatie 6
Badge +9
nog niet getest op de experiabox

rechtstreeks 

ik wil ook een nieuwe ftp kabel trekken naar de ene naar de andere meterkast

experiabox / router

en de bliksem beveiliger er tussen weg halen

dit was nog van toepassing met adsl

veel apparatuur is stuk gegaan door de kpn koper draad (meterkast overspanning beveiliging en bliksem beveiliging op dak van boerderij) heeft de grootste schade beberkt

melk robot en computers waren ook regelmatig aan de beurd bij onweer van de buren

bij glasvezel geen last meer van maar moet het nog wel aanpassen

nou mijn vraag kan het hier in zitten ?

ga morgen is de laptop op de experiabox aansluiten kijken wat dit uit haalt

denk niks haal 90MB lokaal

Reputatie 4
Badge +3
KPN adventeert met glasvezel dat je ook de gegeven snelheid (in dit geval 100 Mb/s) behaalt. Dit is dus niet het geval bij@TS.

Hierbij stop ik met het discussiëren, een fijne dag nog 😉
Reputatie 4
Badge +1
Prima kerel... mijn vraag aan jou dan.... op basis van de gegevens uit de eerste post van ts, wat is er volgens jou mis met het modem?

je geeft nu de laatste 2 posts namelijk 2 verschillende redenen waarom je hiermee bezig bent.

Als ik naar de eerste post kijk, zie ik niks vreemds en ook niets dat een v9 gaat fixen...

Ik kijk uit naar je bevindingen en baseringen... misschien dat ik nog iets kan leren :)

Owja, lees zelf eens terug wie er over snelheidsverlies ging discussieren... ik heb namelijk steeds gezegd dat er niks aan de hand is, waarbij jij meteen opmerkt dat kpn zijn plicht niet nakomt mbt leveringssnelheid 😉
Reputatie 4
Badge +3
Klopt helemaal, snelheidsverlies van 6 mbit gaat nergens over, waarom begin je er dan over?

Klopt helemaal, maarre hoe weet jij zo zeker dat het modem niet defect is? Kun jij me dit aantonen? Nee dus trek geen conclusies die je niet kan bewijzen.

Ehm de v8 af te kraken? Ik heb deze modem ook gehad en hij werkte perfect bij mijn DSL aansluiting. Maar vertoonde kuren na een valstoot. Ik noem het geen deugdelijk product omdat er zoveel problemen mee waren. Overigens komen nogsteeds klachten over deze modem.

Het is je goedrecht om je mening te geven. Dat jij vindt dat het een acceptabel product is, is jouw mening. Mijn mening is anders ongeacht mijn goede ervaringen met deze modem 😉.
Reputatie 4
Badge +1
exact.

snelheidsverlies van 6mbit... gaat nergens over.

definitie van fraude is bedrog.

een niet kapotte modem aanmelden als kapot lijkt me dicht genoeg bij deze definitie in de buurt te komen :)

nee er is niets mis met het modem.

je bent weer eens aan t zoeken naar een miniscuul gaatje om de v8 af te kraken.

ja er zijn een boel mensen met problemen hiermee.

maar er zijn er nog meer die dat niet hebben.

kortom, acceptabel product.

Succes met het zoeken naar je gaatje ;)

Reputatie 4
Badge +3
@--lawd-- ,

We spreken hier niet over de lengte van de Kabel. Het gaat erom dat KPN beweringen maakt die ze (Hierna te noemen KPN) niet na kan komen of komt bij@TS. KPN verzekerd via een Glasvezel aansluiting de Snelheid per Kabel gemeten.

Ook kan het zijn dat andere apparaten een paar Mb/s innemen waardoor je la(a)g(er) uitkomt m.b.t. de Speedtest en de Snelheid.
Reputatie 4
Badge +3
@--lawd-- ,

Hoezo ophouden met het Adviseren om een nieuwe modem aan te vragen via de KS? Ik denk dat er wel dergelijk IETS mis is met het modem en daarom vroeg ik om een nieuwe aan te vragen om uit te sluiten dat het niet aan het modem ligt. Tevens spreken we hier niet over fraude, dus begin daar maar niet over als je de definitie ervan niet eens begrijpt?

PS aan Idrisz... hou op met mensen adviseren de klantenservice te bellen voor goede modems... volgens mij is het niet de bedoeling dat er goede modems geruild worden, onder het mom van kapot.
dit is eigenlijk gewoon fraude


Reputatie 4
Badge +1
Idrissz...

KPN garandeerd snelheid tot aan het MODEM.

het kan niet dat je een kabel gebruikt van (noem iets raars) 15mtr en er geen signaal verlies is.

dat is er altijd.

een verlies van 6mbit is volledig acceptabel, over een kabel.

@ peter. realiseer je dat de dingen via marktplaats altijd "zwart" worden aangeboden. je hebt dus geen enkel recht meer op ondersteuning vanuit KPN ;)

Reputatie 4
Badge +3
@peter-keetfm,

Ik vroeg je een paar stappen uit te voeren.. kun je deze (alsnog) uitvoeren? Zie mn vorige bericht:

@TS,

Kun je eens rechtsstreeks vanaf jou ExperiaBox een Cat5e of 6 kabel rechtsstreeks op je PC aansluiten en een speedtest doen? Event. via de KPN Speedtest. En de resultaten hier posten?
Reputatie 6
Badge +9
ok

dan zal ik het hier bij laten

ik kan er ook mee leven maar sneller is altijd welkom

en wil het nieuwe v9 wel is proberen

maar als het z'n probleem is dat KPN z'n experia box op stuurt

probeer ik wel eentje van marktplaats

Reputatie 4
Badge +3
Ik neem aan dat@TS ook rechtstreeks vanaf het modem per cat5e, 6 hem/haar PC aansluit en (nog steeds) niet de gegeven snelheid behaalt. KPN verzekerd zijn (internet) snelheid via de Kabel (Niet via WiFi) dus dan neem ik aan dat@TS nog steeds de gegeven snelheid moet behalen.
Reputatie 4
Badge +1
KPN adventeert dat je bij Glasvezel voor 100% (verzekerd) de internet snelheid behaalt. Dit is dus NIET het geval bij@TS en daar gaat het om.

je vergeet iets.

de internet snelheid bij glas is een verzekering tot het modem.

dit omdat dit de apparatuur van kpn is.

kabels erna zijn niet van KPN dus kan er niks gegarandeerd worden.

de 6 mbit verlies op de kabel is volstrekt normaal.

verlies op wifi kan afnemen tot 60% (kan zelfs nog erger)

kpn voldoet dus WEL, want tot het modem (durf ik mn jaarsalaris op te zetten 😉 ) is er gewoon 100/100.

Reputatie 4
Badge +3
@peter-keetfm,

Ziggo doet er behoorlijk moeilijk over. Je krijgt bij ziggo (bijna) nooit een nieuwe modem toegestuurd. En al helemaal niet via de KlantenService. Bij Ziggo krijg je altijd eerst een monteur over de vloer die het e.e.a. controleert voor je een andere modem krijgt.

@--lawd-- ,

Tegenwoordig kost alles geld, dat KPN dit geld kost begrijpelijk, maar dit winnen ze allemaal terug door de Abonnee's die diensten afnemen van KPN (ook door de virtuele providers).
Reputatie 4
Badge +3
@--lawd-- ,

Dat de ExperiaBox v8 geen deugdelijk product is, is omdat er ZOVEEL klachten over was en dat is er nu nog steeds alhoewel nu minder. Daarom ook de opmerking dat iedereen recht heeft op een deugdelijk product 😉.

Hoezo per bedrijf? Het gaat hier om Consumenten en niet om bedrijven.
En met dat ondersteuning, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar KPN hoeft niet zijn modems die Klanten in bruikleen krijgen zo dicht te schroeven. Het kan ook open(er) zoals bij Dochter onderneming Telfort en concurrent Ziggo.

KPN adventeert dat je bij Glasvezel voor 100% (verzekerd) de internet snelheid behaalt. Dit is dus NIET het geval bij@TS en daar gaat het om.

Reputatie 4
Badge +1
bij een andere provider gelden andere voorwaarden. zo simpel is het.

het heeft niets met een persoon te maken, maar met de provider.

zo kan je als je caiway hebt zoiezo geen andere provider kiezen omdat zij zelf een monopoliepositie bezet houden.

caiway legt zelf een netwerk aan en levert daarover.

ik heb geen idee wat zij kunnen leveren, maar ze kunnen die 6 mbit extra bijvoorbeeld uit de overhead halen (overhead is de term die gebruikt word als er bijvoorbeeld 500 geleverd kan worden, maar je neemt er 100 af. dan blijft er 400 mbit overhead over. dit is handig voor bijvoorbeeld itv tuners 😉 )

dat je het zelf graag sneller wil snap ik.

echter levert KPN je niet voor niks een modem uit waar ze volledige ondersteuning op kunnen geven ( althans voor zover dat je internet hebt. LET OP! Wifi is niet hetzelfde als internet en valt hier dan ook buiten de ondersteuningsvoorwaarden)

KPN is nergens verplicht jouw een nieuw modem te verschaffen zolang de oude gewoon voldoet.

dit kost KPN namelijk geld.

je krijgt het modem in bruikleen, je betaald hier dus niet voor.

dit kost KPN geld.

als kpn je een modem gaat ruilen, zonder een defect, kost KPN dit geld.

het zijn zeurpieten zoals jullie die, onbewust, voor zorgen dat KPN straks weer de prijzen moet verhogen.

ook zoekt kpn voor niks naar het defect in het modem.

hiervoor moeten ze de onderzoekers betalen.

dit kost geld.

en al het geld dat ik hierboven sommeerde is meer dan wat jij KPN jaarlijks betaald ;)

er is term voor geld verdienen, dat noem je commercie.

zonder commercie geen bedrijf.

zonder geen bedrijf geen internet.

er staat ook duidelijk in je contract dat je apparatuur in bruikleen krijgt, dus dat WEET je van te voren.

zo en nu stop ik er mee... Succes, maar als je een nieuw modem krijgt, heb je gewoon mazzel :)

Reputatie 6
Badge +9
daar heb je gelijk in

het is snel zat

maar vind het raar dat iemand anders meer haalt ruim 100 en ik 94

ik wil het liefst naar 500 maar dat kunnen de POP hier nog niet leveren

rijssen-holten

ik heb nu camera's draaien op een synology server

daarom hoe meer snelheid hoe beter

maar eigelijk wil ik gewoon een upgade van v8 naar v9

doen ze bij ziggo ook vogens mij

Reputatie 4
Badge +1
@ idrissz : Iedereen heeft recht op een deugdelijk product. Als het modem niet goed functioneert heb je het recht om een vervangend product met dezelfde functionaliteiten.


 -daarom spreek ik je er ook op aan om dit advies bij elk gejammer van niet werkende wifi te geven.dat betekent namelijk niet dat de experiabox niet deugd. Zoals je zelf al aangeeft, vind je de ExperiaBox een 'Rot experiabox'. KPN stelt ons (als klant zijnde) VERPLICHT gebruik te maken van hun apparatuur om gebruik te maken van hun diensten.  -ik heb geen problemen met de experiabox. vandaar ook de "".kpn stelt jouw inderdaad verplicht om goede redenen.als je graag terug wilt naar de planet tijd waarop er per bedrijf 55.000 verschillende typen modems in omloop zijn omdat iedereen ze zelf koopt, veel plezier. maar dan wel gaan zeiken over ondersteuning zeker? geef alleen het advies om kapotte modems te ruilen, bij dit bericht slaat het nergens op.iemand die 94 download haalt, haalt prima de snelheid!
Reputatie 6
Badge +9
nou lawd

ok gezeur denk je zeker

100Mbit/s haal ik niet ook niet rechtstreeks

helemaal niet via wifi

met die netgear wel bijna gelijk als met het draadje

maar onzin

geachte KPN is het mogelijk om een experia box v9

uit te proberen ?

bij een klant hebben ze wel de nieuwe v9

en zij hebben adsl 3 / 512 buitenaf

waarom dan geen ouder modem leveren

glasvezel is dan belangrijker kwa snelheid en nieuw modem

dan het oude adsl

Reageer