Beantwoord

nieuwe experia box v9 aanvragen

• 5 augustus 2014
  • 32 reacties
  • 19353 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
goede dag

probleem snelheid word niet geleverd

ik heb een experia box v8

deze werkt opzich goed

ik heb een KPN 100 Mbit/s up en down glasvezel abo. en bellen

geen tv deze gaan nog via schotel (canaldigitaal)

nu heb ik een probleem met de snelheid

ik haal bekabeld 92 Mbit/s down en 94 Mbit/s up

met mijn nieuwe router 1900 ac iets lager draadloos

van nas 30-40 MB draadloos bedraad is dit ruim 90MB

(lokaal netwerk)

nu de vraag

een kennis heeft Caiway ook 100Mbit/s hij haalt makkelijk 106Mbit/s up en down

ik haal dit lang niet hoe kan dit

is dit ook opgelost met de omruil van de v8 naar de v9

trouwens lijkt mij het ook beter om is een upgade naar een nieuwe experiabox te doen

is dit mogelijk en zijn hier kosten aan verbonden ?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 6 augustus 2014, 01:00

ben er ook blij mee

maar ik wil wat nieuws de v9

http://www.speedtest.net/my-result/3670795811

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 4
Badge +1
de snelheid die gegarandeerd word is de snelheid die je tot je MODEM (lees die "rotexperiabox", dus niet JOUW ubermegagiga geweldige nighthawk) krijgt.

daarna heb je snelheidsverlies (ja ook via een kabel)

je haalt dus WEL 100Mbit.

dat een broer van de tante van mijn buurmans vriend, bij provider 3229 106Mbit haalt ipv 100... in welke zin is dit belangrijk voor KPN?

het verhaal: ik heb recht op een v9...

waar haal jij dat uit je contract?

voor zover ik kan zien in mijn contract krijg je het modem in BRUIKLEEN, dit betekent dat deze apparatuur dus NIET van jouw is en je hem ook NIET huurt.

dus welk recht precies?

word een beetje moe van het gehuil over rechten en plichten van KPN....

PS aan Idrisz... hou op met mensen adviseren de klantenservice te bellen voor goede modems... volgens mij is het niet de bedoeling dat er goede modems geruild worden, onder het mom van kapot.

dit is eigenlijk gewoon fraude ;)

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Peter,

Dat is een goede vraag. De V9 zal dit probleem niet verhelpen. De V8 behaalt zoals ik lees een prima bekabelde internetsnelheid. Mijn advies is om de eigen router 1900ac er tussen uit te halen en te kijken wat dan de draadloze internetsnelheid is. Plaatsing van een extra router kan nadelige gevolgen hebben op de verbinding. De speedtest van KPN kan je hier vinden.

Helaas is het niet mogelijk om het modem om te ruilen voor een V9. Op dit moment worden deze eerst uitgeleverd aan de nieuwe klanten.

Ik hoor graag wat de snelheid is zonder de extra router er tussen.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Reputatie 7
Mijn ervaring is dat Wi-Fi op de V9 niet (veel) sterker is dan op de V8. Ik gebruik dan ook een eigen router als bridge o.a. voor Wi-Fi. En hoewel die router (Linksys 6500) destijds op hardware.info als één van de beste 802.11AC (2,4 en 5,2 GHz) routers werd getest is ook hiervan de Wi-Fi niet altijd voldoende sterk/stabiel. Wi-Fi is en blijft een zorgenkindje.

Binnnenkort ga ik verhuizen naar een nieuw huis. Ik heb een aantal loze leidingen laten aanleggen om daar Cat6-kabels door heen te leggen. Desktops sluit ik dan vast aan. Wi-Fi gebruik ik dan alleen nog voor zaken waarbij het echt niet anders kan (tablets, slimfoons e.d.).

Reputatie 7
Bij mij levert de V9 juist zelfs een ongeveer 10-15% lagere download en evenzovele hogere uploadsnelheid op. Er er zijn meer forumgebruikers met dezelfde ervaring. Maar dat is wel over koper. Hoe dat bij glas zit weet ik helaas niet.

Reputatie 4
Badge +1
@ idrissz : Iedereen heeft recht op een deugdelijk product. Als het modem niet goed functioneert heb je het recht om een vervangend product met dezelfde functionaliteiten.

-daarom spreek ik je er ook op aan om dit advies bij elk gejammer van niet werkende wifi te geven.dat betekent namelijk niet dat de experiabox niet deugd. Zoals je zelf al aangeeft, vind je de ExperiaBox een 'Rot experiabox'. KPN stelt ons (als klant zijnde) VERPLICHT gebruik te maken van hun apparatuur om gebruik te maken van hun diensten.  -ik heb geen problemen met de experiabox. vandaar ook de "".kpn stelt jouw inderdaad verplicht om goede redenen.als je graag terug wilt naar de planet tijd waarop er per bedrijf 55.000 verschillende typen modems in omloop zijn omdat iedereen ze zelf koopt, veel plezier. maar dan wel gaan zeiken over ondersteuning zeker? geef alleen het advies om kapotte modems te ruilen, bij dit bericht slaat het nergens op.iemand die 94 download haalt, haalt prima de snelheid!
Reputatie 4
Badge +1
bij een andere provider gelden andere voorwaarden. zo simpel is het.

het heeft niets met een persoon te maken, maar met de provider.

zo kan je als je caiway hebt zoiezo geen andere provider kiezen omdat zij zelf een monopoliepositie bezet houden.

caiway legt zelf een netwerk aan en levert daarover.

ik heb geen idee wat zij kunnen leveren, maar ze kunnen die 6 mbit extra bijvoorbeeld uit de overhead halen (overhead is de term die gebruikt word als er bijvoorbeeld 500 geleverd kan worden, maar je neemt er 100 af. dan blijft er 400 mbit overhead over. dit is handig voor bijvoorbeeld itv tuners 😉 )

dat je het zelf graag sneller wil snap ik.

echter levert KPN je niet voor niks een modem uit waar ze volledige ondersteuning op kunnen geven ( althans voor zover dat je internet hebt. LET OP! Wifi is niet hetzelfde als internet en valt hier dan ook buiten de ondersteuningsvoorwaarden)

KPN is nergens verplicht jouw een nieuw modem te verschaffen zolang de oude gewoon voldoet.

dit kost KPN namelijk geld.

je krijgt het modem in bruikleen, je betaald hier dus niet voor.

dit kost KPN geld.

als kpn je een modem gaat ruilen, zonder een defect, kost KPN dit geld.

het zijn zeurpieten zoals jullie die, onbewust, voor zorgen dat KPN straks weer de prijzen moet verhogen.

ook zoekt kpn voor niks naar het defect in het modem.

hiervoor moeten ze de onderzoekers betalen.

dit kost geld.

en al het geld dat ik hierboven sommeerde is meer dan wat jij KPN jaarlijks betaald ;)

er is term voor geld verdienen, dat noem je commercie.

zonder commercie geen bedrijf.

zonder geen bedrijf geen internet.

er staat ook duidelijk in je contract dat je apparatuur in bruikleen krijgt, dus dat WEET je van te voren.

zo en nu stop ik er mee... Succes, maar als je een nieuw modem krijgt, heb je gewoon mazzel :)

Reputatie 4
Badge +1
KPN adventeert dat je bij Glasvezel voor 100% (verzekerd) de internet snelheid behaalt. Dit is dus NIET het geval bij@TS en daar gaat het om.

je vergeet iets.

de internet snelheid bij glas is een verzekering tot het modem.

dit omdat dit de apparatuur van kpn is.

kabels erna zijn niet van KPN dus kan er niks gegarandeerd worden.

de 6 mbit verlies op de kabel is volstrekt normaal.

verlies op wifi kan afnemen tot 60% (kan zelfs nog erger)

kpn voldoet dus WEL, want tot het modem (durf ik mn jaarsalaris op te zetten 😉 ) is er gewoon 100/100.

Reputatie 4
Badge +1
Idrissz...

KPN garandeerd snelheid tot aan het MODEM.

het kan niet dat je een kabel gebruikt van (noem iets raars) 15mtr en er geen signaal verlies is.

dat is er altijd.

een verlies van 6mbit is volledig acceptabel, over een kabel.

@ peter. realiseer je dat de dingen via marktplaats altijd "zwart" worden aangeboden. je hebt dus geen enkel recht meer op ondersteuning vanuit KPN ;)

Reputatie 4
Badge +1
exact.

snelheidsverlies van 6mbit... gaat nergens over.

definitie van fraude is bedrog.

een niet kapotte modem aanmelden als kapot lijkt me dicht genoeg bij deze definitie in de buurt te komen :)

nee er is niets mis met het modem.

je bent weer eens aan t zoeken naar een miniscuul gaatje om de v8 af te kraken.

ja er zijn een boel mensen met problemen hiermee.

maar er zijn er nog meer die dat niet hebben.

kortom, acceptabel product.

Succes met het zoeken naar je gaatje ;)

Reputatie 4
Badge +1
Prima kerel... mijn vraag aan jou dan.... op basis van de gegevens uit de eerste post van ts, wat is er volgens jou mis met het modem?

je geeft nu de laatste 2 posts namelijk 2 verschillende redenen waarom je hiermee bezig bent.

Als ik naar de eerste post kijk, zie ik niks vreemds en ook niets dat een v9 gaat fixen...

Ik kijk uit naar je bevindingen en baseringen... misschien dat ik nog iets kan leren :)

Owja, lees zelf eens terug wie er over snelheidsverlies ging discussieren... ik heb namelijk steeds gezegd dat er niks aan de hand is, waarbij jij meteen opmerkt dat kpn zijn plicht niet nakomt mbt leveringssnelheid 😉
Reputatie 4
Badge +1
Peter, het zit in ieder geval niet in je modem.
Dat is ook precies wat nienke je ook al verteld heeft. Kpn adverteerd met een gegarandeerde 100 mbit verbinding, en die heb je ook. Je verliest alleen signaal over de kabel. Daar komen die par mbits verlies van. Helaas valt bekabeling niet onder kpn apparatuur. Dus ze kunnen je geen 100 mbit tot aan je pc garanderen, en daar word ook niet mee geadverteerd.

Alles wat je net opnoemt kan storen op je wifi signaal, maar 94mbit is prima, denk ook niet day je het nog sneller gaat krijgen via de kabel.

Tenzij idrissz zn toverstafje kan gebruiken
Reputatie 4
Badge +1
Peter,

waarom wil je zo graag een v9, als je een v8 hebt die tiptop lijkt te werken.

die 6,5 mbit ga je er met een v9 ook niet uitslurpen.

dus je gaat er domweg niet op voor of achteruit.

mvg ;) 

Reputatie 4
Badge +3
@Nienke_ ,

Het is voor bestaande klanten WEL mogelijk om een v9 toegestuurd te krijgen. Heb 'm als bestaande klant ook. (Overigens ook andere bestaande klanten)

Was het niet zo dat KPN bij Glasvezel de snelheid verzekerde? Dus dan neem ik aan dat het ook echt 100 Mb/s moet zijn?
@peter-keetfm ,

Je kunt je huidige modem omruilen voor een andere type. Dit kun je zelf het snelst zelf regelen door de KPN KlantenService te bellen met de opmerking dat je huidige modem defect is. Vraag om een nieuwe.

ADSL/VDSL: 0800 - 0402
Glasvezel: 0800 - 0404

24/7, 7 dagen per week beschikbaar.

Bellen is geheel kosteloos.

Laat je even weten of het is gelukt?

Reputatie 4
Badge +3
@TS,

Kun je eens rechtsstreeks vanaf jou ExperiaBox een Cat5e of 6 kabel rechtsstreeks op je PC aansluiten en een speedtest doen? Event. via de KPN Speedtest. En de resultaten hier posten?

@--lawd-- ,

Iedereen heeft recht op een deugdelijk product. Als het modem niet goed functioneert heb je het recht om een vervangend product met dezelfde functionaliteiten.

Zoals je zelf al aangeeft, vind je de ExperiaBox een 'Rot experiabox'. KPN stelt ons (als klant zijnde) VERPLICHT gebruik te maken van hun apparatuur om gebruik te maken van hun diensten.
Reputatie 4
Badge +3
@--lawd-- ,

Dat de ExperiaBox v8 geen deugdelijk product is, is omdat er ZOVEEL klachten over was en dat is er nu nog steeds alhoewel nu minder. Daarom ook de opmerking dat iedereen recht heeft op een deugdelijk product 😉.

Hoezo per bedrijf? Het gaat hier om Consumenten en niet om bedrijven.
En met dat ondersteuning, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar KPN hoeft niet zijn modems die Klanten in bruikleen krijgen zo dicht te schroeven. Het kan ook open(er) zoals bij Dochter onderneming Telfort en concurrent Ziggo.

KPN adventeert dat je bij Glasvezel voor 100% (verzekerd) de internet snelheid behaalt. Dit is dus NIET het geval bij@TS en daar gaat het om.

Reputatie 4
Badge +3
@peter-keetfm,

Ziggo doet er behoorlijk moeilijk over. Je krijgt bij ziggo (bijna) nooit een nieuwe modem toegestuurd. En al helemaal niet via de KlantenService. Bij Ziggo krijg je altijd eerst een monteur over de vloer die het e.e.a. controleert voor je een andere modem krijgt.

@--lawd-- ,

Tegenwoordig kost alles geld, dat KPN dit geld kost begrijpelijk, maar dit winnen ze allemaal terug door de Abonnee's die diensten afnemen van KPN (ook door de virtuele providers).
Reputatie 4
Badge +3
Ik neem aan dat@TS ook rechtstreeks vanaf het modem per cat5e, 6 hem/haar PC aansluit en (nog steeds) niet de gegeven snelheid behaalt. KPN verzekerd zijn (internet) snelheid via de Kabel (Niet via WiFi) dus dan neem ik aan dat@TS nog steeds de gegeven snelheid moet behalen.
Reputatie 4
Badge +3
@peter-keetfm,

Ik vroeg je een paar stappen uit te voeren.. kun je deze (alsnog) uitvoeren? Zie mn vorige bericht:

@TS,

Kun je eens rechtsstreeks vanaf jou ExperiaBox een Cat5e of 6 kabel rechtsstreeks op je PC aansluiten en een speedtest doen? Event. via de KPN Speedtest. En de resultaten hier posten?
Reputatie 4
Badge +3
@--lawd-- ,

Hoezo ophouden met het Adviseren om een nieuwe modem aan te vragen via de KS? Ik denk dat er wel dergelijk IETS mis is met het modem en daarom vroeg ik om een nieuwe aan te vragen om uit te sluiten dat het niet aan het modem ligt. Tevens spreken we hier niet over fraude, dus begin daar maar niet over als je de definitie ervan niet eens begrijpt?

PS aan Idrisz... hou op met mensen adviseren de klantenservice te bellen voor goede modems... volgens mij is het niet de bedoeling dat er goede modems geruild worden, onder het mom van kapot.
dit is eigenlijk gewoon fraude

Reputatie 4
Badge +3
@--lawd-- ,

We spreken hier niet over de lengte van de Kabel. Het gaat erom dat KPN beweringen maakt die ze (Hierna te noemen KPN) niet na kan komen of komt bij@TS. KPN verzekerd via een Glasvezel aansluiting de Snelheid per Kabel gemeten.

Ook kan het zijn dat andere apparaten een paar Mb/s innemen waardoor je la(a)g(er) uitkomt m.b.t. de Speedtest en de Snelheid.
Reputatie 4
Badge +3
Klopt helemaal, snelheidsverlies van 6 mbit gaat nergens over, waarom begin je er dan over?

Klopt helemaal, maarre hoe weet jij zo zeker dat het modem niet defect is? Kun jij me dit aantonen? Nee dus trek geen conclusies die je niet kan bewijzen.

Ehm de v8 af te kraken? Ik heb deze modem ook gehad en hij werkte perfect bij mijn DSL aansluiting. Maar vertoonde kuren na een valstoot. Ik noem het geen deugdelijk product omdat er zoveel problemen mee waren. Overigens komen nogsteeds klachten over deze modem.

Het is je goedrecht om je mening te geven. Dat jij vindt dat het een acceptabel product is, is jouw mening. Mijn mening is anders ongeacht mijn goede ervaringen met deze modem 😉.
Reputatie 4
Badge +3
KPN adventeert met glasvezel dat je ook de gegeven snelheid (in dit geval 100 Mb/s) behaalt. Dit is dus niet het geval bij@TS.

Hierbij stop ik met het discussiëren, een fijne dag nog 😉
Reputatie 6
Badge +9
goede dag

de experia box werkt zeer slecht wifi

ik snap ook niet dat U zegt dat mijn nieuwe router netgear Nighthawk r7000 ac 1900 deze TOP router problemen geeft

ik heb altijd nog mijn eigen router achter de experia box gehad nu al 10 jaar verschilende routers

toen adsl

vast ip 192.168.2.1 en mac in de experia box mijn r7000 deelt hier de ip adressen uit in de

192.168.0.xxx daar draaid alles op hier vanaf 150 dhcp rest daaronder is vast ip adres

dat experia ding gebruik ik dus als modem en om te kunnen bellen

maar op deze term wil ik eigenlijk niet verder op in gaan

ik weet echt wel hoe ik router achter router ap laten werken bridge enz. enz.

deze heb ik vervangen voor mijn oude d-link dir-855 die al 5X beter is dan de experiabox wifi

ik heb nu een ac router om GROTE bestanden van GB over te zetten naar mijn laptop

het lokaal netwerk ligt zoveel hoger dan de snelheden van mij abonnement makkelijk moet kunnen

mijn abonnement 100Mbit/s is dus 12.5MB

ik haal hier lokaal boven de 30MB met mijn nieuwe ac router dus dit moet werken

laat staan met de utp kabel 90MB 720Mbit/s niet super snel over gigabit maarja lange utp kabels he

dan zal het 500Mbit/s van KPN nog moeten werken op mijn systeem

waarom haal ik de 100Mbit/s dan niet daar betaal ik voor

en vind ik dat ik recht heb om een nieuwe experia box en van KPN moet krijgen

om zo een betere verbinding te kunnen krijgen

of kunnen proberen

het is tevens een upgrade van de v8 naar de v9 is weer een stuk nieuwer

nou KPN stuur U mij z'n experia box V9 op

of moet ik dit zelf regelen via marktplaats a 20 euro

het laatste zou een beetje belachelijk zijn vind ik

Reputatie 6
Badge +9
het gaat mij niet op wifi

ik heb nu een TOP router 1900ac

1300 op 5GHZ 600 op 2.4GHZ theorie meer als gigabit over cat5e wat ik hier overal heb liggen

maar dit is niet mijn probleem

ik wil de v8 vervangen voor een v9

omdat ik mijn glasvezel van 100Mbit/s niet haal

en wel voor betaal

dat misschien de doorvoer van wan lan beter is van de v9

ik had wel verwacht dat ik ruim 100Mbit/s moet halen

daarom wil ik de v8 vervangen voor de v9

proberen

en als klant ik er recht op heb op een nieuw xperiabox als dit mijn probleem oplost

Reputatie 6
Badge +9
nou lawd

ok gezeur denk je zeker

100Mbit/s haal ik niet ook niet rechtstreeks

helemaal niet via wifi

met die netgear wel bijna gelijk als met het draadje

maar onzin

geachte KPN is het mogelijk om een experia box v9

uit te proberen ?

bij een klant hebben ze wel de nieuwe v9

en zij hebben adsl 3 / 512 buitenaf