Beantwoord

Nieuwe Experiabox toont SSID van oude Experiabox

• 6 november 2015
  • 6 reacties
  • 1905 keer bekeken

goeden avond,

vandaad De experiabox V10 geinstalleerd , zeer snel geleverd  overigens.

De nieuwe SSID wordt niet herkend

werk nu nog steeds met de V10, naar tevredenheid overigens zowel de bedrade aansluitingen  als WIFI ,   echter met het SSID  en wachtwoord van de "oude" V8, die allang bij het afleverservice point ligt.

ik ben niet technisch  onderlegd  in deze materie, maar moet er nog ergens een "schakelaar" omgezet worden?!(niet bij mij maar ergens in KPN centrale).

een wetenswaardigheid die ik niet onvermeld wilde laten ter voorkoming van evt. veel zoekwerk in de beschikbare netwerken.

* Admin: Post afgesplitst naar eigen topic en onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Henk2304 7 november 2015, 16:56

Dag  (what's in a name), welkom op het forum.

Heb jij ooit de KPN Servicetool gebruikt (voor het instellen van je EB en/of je Wi-Fi)? Dan wordt het SSID bij KPN opgeslagen en telkens opnieuw gebruikt bij een reset van de EB, ook als dat een nieuwe(re) is.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Dag  (what's in a name), welkom op het forum.

Heb jij ooit de KPN Servicetool gebruikt (voor het instellen van je EB en/of je Wi-Fi)? Dan wordt het SSID bij KPN opgeslagen en telkens opnieuw gebruikt bij een reset van de EB, ook als dat een nieuwe(re) is.

Henk2304 schreef op 7 nov '15 om 16:56u
Dag @iMac (what's in a name), welkom op het forum.

Beste Henk2304, ja in maart ongeveer bij in gebruikname nieuwe EB ivm abonnementwijziging. wegens defekt omruiling naar andere EB, de hierbij behorende  servicetool nog niet gebruikt. zou alsnog gebruiken een opl. kunnen zijn?(mijn gevoel zegt dat er dan geen sprake is van een reset maar een nieuwe gebruiker), maar ik ben bang dat ik dan evt. de hele boel in de war stuur. ik zou het  echter prettig vinden zelf een  nieuwe WPA-sleutel te kunnen invoeren.

Reputatie 7
Badge +28
Beste ,

Welkom! Je kunt dit dan inderdaad opnieuw via de servicetool aanpassen. Wil je me laten weten of dit gelukt is? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me gerust weten. 

Marcia_ schreef op 9 nov '15 om 12:03u
Beste @iMac,

Welkom! Je kunt dit dan inderdaad opnieuw via de servicetool aanpassen. Wil je me laten weten of dit gelukt is? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me gerust weten. 

ja, het is gelukt, met dank, mede  aan "admin" en Henk2304.  een van de e-mail's opnieuw instellen was even vertragend omdat er verwezen werd naar de brief waarin juiste naam en wachtwoord vermeld werd, en die brief had ik niet(meer) dan maar weer een nieuw wachtwoord ingesteld.systeem bestaat nu uit: 3x bedrade aansl. nl 2xTV en 1x desktop, draadloos: 2e desktop, electr.piano, iphone, ipad.Nieuwe SSID wordt vermeld in beschikbare netwerken +FON .Het forum is zeer leerzaam.

P.S.Tot wederhoren vermoed ik(voor mijn deur wordt gegraven ter voorbereiding aanleg glasvezel)

Reputatie 7
Badge +28
Fijn om te lezen dat het gelukt is! En het forum is inderdaad heel leerzaam, ook ik leer er ontzettend veel van! Je blijft natuurlijk van harte welkom om vragen te stellen of informatie te delen. Fijne avond alvast!

Reputatie 7
schreef op 10 nov '15 om 13:14u
P.S.Tot wederhoren vermoed ik(voor mijn deur wordt gegraven ter voorbereiding aanleg glasvezel)

Lucky you!

Met nog een beetje meer geluk hoeft er tzt. bij jou alleen een glasvezelmodem geïnstalleerd te worden. Daaruit komt dan een Ethernetkabel (UTP/STP) die gaat naar de WAN-aansluiting van je V10 (die wordt nu niet gebruikt), ter vervanging van de DSL-aansluiting (die vanaf dat moment niet meer gebruikt wordt). De modemfunctie van de V10 wordt dan ook niet meer gebruikt en de V10 fungeert dan verder alleen nog als router. En dan hoef je - als alles zo verloopt zoals ik verw8 en voor je hoop - voor de rest van je netwerk helemaal niets meer aan te passen.

Reageer