Beantwoord

Nieuwe experiabox wijst geen IP adressen meer toe

  • 8 January 2019
  • 10 reacties
  • 544 keer bekeken

Sinds een paar weken hebben wij van KPN een nieuw modem ontvangen omdat de oude vervangen moest worden.
Sinds zondag was er geen internet verbinding meer op onze devices (2 Android telefoons, 1 IPad, 1 Samsung tablet). De apparaten kwamen wel op het WiFi netwerk, maar kregen geen internetverbinding. De tv bleef het wel gewoon doen evenals onze internetradio. Aanvankelijk heb ik alle bekende trucs gedaan om het probleem op te lossen. Eerst een reset van het modem door de stekker eruit te trekken. Dat hielp niet. Toen een harde reset met de paperclip. Dat hielp even, maar na het verbreken van de wifiverbinding van de devices was het probleem terug. Ook de helpdesk kwam niet verder dan resetten want de verbinding met de buurtcentrale enzo was ok. Er zou een monteur langs komen. De volgende dag, nadat de verbindingen er ‘s nachts vanzelf waren uitgegaan lukte het met geen enkel apparaat meer een IP adres te krijgen.
vandaag heb ik aan alle apparaten maar een statisch IP adres toegekend inclusief het nr van de gateway en de dns. En ja hoor alles werkt!
Toch vind ik dit een noodoplossing, want dynamisch toekennen moet toch kunnen met zo’n nieuw modem de V10? Ik heb op dit forum al veel gelezen over DHCP problemen en ben benieuwd of er een oplossing is voor het probleem met mijn router. In afwachting van een monteur leek het mij leuk om ook dit forum te proberen.
Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door Ad54 12 January 2019, 17:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Is het echt een V10 of wellicht toch een V10A, dus met een A aan het einde?
Hoi wjb.

Ja inderdaad een V10A. Lijkt een probleemgeval als ik de toppics zo lees
Reputatie 7
De V10A is inderdaad een probleemgeval en ik denk dat het langzamerhand tijd wordt om publiek te gaan met deze problematiek.
Persoonlijk vind ik het te zot voor woorden dat er nu alweer maanden problemen zijn waar, naar alle waarschijnlijkheid, een significant percentage van de abonnees last van heeft en waar KPN zwijgt, zwijgt en ... yep ... zwijgt.
Reputatie 6
Badge +9
De V10a wordt inmiddels ook al aan Telfort klanten geleverd, met alle problemen erbij.
Zal me ook niets verbazen als deze ook aan NLx klanten geleverd wordt en zo de groep met klanten met problemen nog veel groter gaat worden.
V10-gate all over again.
🙄
Reputatie 7
Voor ons gelukkig niet meer, bij ons komt er geen Experia Box meer in.
Hoi @Ad54 , welkom op het forum!
Dat is geen leuke kennismaking met het nieuwe modem. Ik begrijp uit je verhaal dat er diezelfde dag ook nog een monteur zou langskomen.
Ik ben het met je eens dat statische ip adressen geen wenselijke oplossing is en ben benieuwd wat de monteur uiteindelijk gedaan heeft.
Hoi Erwin,
was het maar waar dat de monteur dezelfde dag nog kwam. Het was zondag en mij werd beloofd dat ik maandag gebeld zou worden voor een afspraak. Helaas maandag geen telefoontje, dinsdag ook niet, net als woensdag. Uiteindelijk heb ik woensdagavond de helpdesk maar weer gebeld en zowaar er kon voor mij een afspraak worden ingepland a.s. zaterdag. Wat ie gaat of kan doen weet ik niet gezien alle problemen die op dit forum worden gemeld. In de afspraakbevestiging staat dat ie het modem komt wisselen. Ik ben benieuwd!
De soap gaat verder: zojuist een mail van KPN gehad dat de afspraak "door onvoorziene omstandigheden" niet kan doorgaan. Met een telefoonnummer om een nieuwe afspraak te maken. Ik gebeld; wat blijkt, dit nr is geen KPN monteur, maar een servicedienst die kan helpen een nieuw modem te installeren. Nou dat kan ik zelf. Overigens wist de hulpvaardige persoon aan de telefoon mij wel te vertellen dat er een update aankomt waarmee de problemen zouden zijn opgelost. Ik ben benieuwd.
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het vorige bericht heb ik maar weer eens met de helpdesk gebeld. Gelukkig weer iemand die het probleem snapte. Hij heeft gezorgd dat ik een nieuw modem kreeg. Een V9 deze keer. Ik heb hem net geïnstalleerd en alles werkt zoals het hoort. @Erwin_ je bent helemaal bij als je dit leest.
Hoi Ad,

Oef. Dat is weer op een soap uitgedraaid van heb ik jou daar. Ongetwijfeld hadden mijn collega's allemaal de beste bedoelingen maar het blijft erg pijnlijk dat jij hier zoveel gedoe van hebt gehad.
Er komt idd een update voor de v10a. Wanneer weten we nog niet maar die zou er in ieder geval voor moeten zorgen dat het een stuk stabieler gaat draaien. Voorlopig is dat gelukkig geen zorg van jou omdat je die v9 hebt. Mocht er onverhoopt toch nog iets misgaan, laat het me weten en dan probeer ik het voor je op te lossen.