Sinds zondag was er geen internet verbinding meer op onze devices (2 Android telefoons, 1 IPad, 1 Samsung tablet). De apparaten kwamen wel op het WiFi netwerk, maar kregen geen internetverbinding. De tv bleef het wel gewoon doen evenals onze internetradio. Aanvankelijk heb ik alle bekende trucs gedaan om het probleem op te lossen. Eerst een reset van het modem door de stekker eruit te trekken. Dat hielp niet. Toen een harde reset met de paperclip. Dat hielp even, maar na het verbreken van de wifiverbinding van de devices was het probleem terug. Ook de helpdesk kwam niet verder dan resetten want de verbinding met de buurtcentrale enzo was ok. Er zou een monteur langs komen. De volgende dag, nadat de verbindingen er ‘s nachts vanzelf waren uitgegaan lukte het met geen enkel apparaat meer een IP adres te krijgen.
vandaag heb ik aan alle apparaten maar een statisch IP adres toegekend inclusief het nr van de gateway en de dns. En ja hoor alles werkt!
Toch vind ik dit een noodoplossing, want dynamisch toekennen moet toch kunnen met zo’n nieuw modem de V10? Ik heb op dit forum al veel gelezen over DHCP problemen en ben benieuwd of er een oplossing is voor het probleem met mijn router. In afwachting van een monteur leek het mij leuk om ook dit forum te proberen.
Wie weet raad?
Beste antwoord door Ad54
Bekijk origineel