News

Nieuwe firmware V10 T03.7

  • 8 October 2019
  • 115 reacties
  • 76544 keer bekeken
Nieuwe firmware V10 T03.7

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

115 reacties

Reputatie 7
En die uitrol van IPv6, is dat gestopt? Want Ik heb nog steeds IPv4 adres! 😉 Klanten van KPN zouden overgezet worden naar IPv6.
Iedereen behoudt gelukkig zijn/haar IPv4 adres. Bij KPN krijg je (uiteindelijk) zowel IPv4 als IPv6.
Het is niet te begrijpen waarom de uitrol van IPv6 zoveel tijd moet kosten. Wij hebben al meer dan drie jaar IPv6 actief op onze Internet aansluiting terwijl anderen nog altijd alleen IPv4 hebben.
Reputatie 7
Badge +21
@Erwin_ Is er (of komt er) uitleg hoe BandSteering ingesteld kan/moet worden?
Reputatie 7
Badge +22

En die uitrol van IPv6, is dat gestopt? Want Ik heb nog steeds IPv4 adres! 😉 Klanten van KPN zouden overgezet worden naar IPv6.Iedereen behoudt gelukkig zijn/haar IPv4 adres. Bij KPN krijg je (uiteindelijk) zowel IPv4 als IPv6.
Het is niet te begrijpen waarom de uitrol van IPv6 zoveel tijd moet kosten. Wij hebben al meer dan drie jaar IPv6 actief op onze Internet aansluiting terwijl anderen nog altijd alleen IPv4 hebben.

Ik hoop dat @Erwin_ wat hier meer over kan vertellen.
Maar dan nog een belangrijke vraag.
Schakelt de WiFi van de v10 zichzelf nog steeds uit op het moment dat je een Experia WiFi erop aansluit? Of gebeurt dat nu niet meer? (omdat bandsteering wordt ondersteund?)

Ja bij mij gaat Wi-Fi op de V10 direct weer uit zodra ik het aanzet icm. Experia WiFi's.
Reputatie 7
Maar dan nog een belangrijke vraag.
Schakelt de WiFi van de v10 zichzelf nog steeds uit op het moment dat je een Experia WiFi erop aansluit? Of gebeurt dat nu niet meer? (omdat bandsteering wordt ondersteund?)
Ja bij mij gaat Wi-Fi op de V10 direct weer uit zodra ik het aanzet icm. Experia WiFi's.

En zolang de V10 geen smart/fast roaming ondersteunt is dat ook precies zoals dat behoort te zijn. Ik pleit er al langere tijd voor dat smart/fast roaming op de Experia WiFi's uit gezet kan worden waarbij de wifi van de Experia Box dan gewoon aan kan blijven staan.
Reputatie 7
Badge +28
@Erwin_ Is er (of komt er) uitleg hoe BandSteering ingesteld kan/moet worden?

We hebben navraag uitstaan. De modempagina is niet echt heel duidelijk over de opties. Hopelijk snel een reactie, dan werken we dit topic bij.
Hallo @Erwin_ , komt er ook een firmware-update voor de Telfort-klanten?
De Telfort-moderatoren konden daar (nog) geen antwoord op geven, de KPN-moderatoren misschien wel.
Die vraag hebben wij ook uitstaan, Jan. Ik kom er z.s.m. terug.
Kunnen we nu met deze update ook zelf de DNS servers instellen? Ik wil voor mijn gezin gebruik maken van OpenDNS. Die mogelijkheid zou een goede verbetering zijn.
Reputatie 7
Kunnen we nu met deze update ook zelf de DNS servers instellen? Ik wil voor mijn gezin gebruik maken van OpenDNS. Die mogelijkheid zou een goede verbetering zijn.
Dat kon sowieso al op de V10 (zonder a).

Kunnen we nu met deze update ook zelf de DNS servers instellen? Ik wil voor mijn gezin gebruik maken van OpenDNS. Die mogelijkheid zou een goede verbetering zijn.Dat kon sowieso al op de V10 (zonder a).


Ik heb een V10a met firmware v5.00.20 build190, ik kan nergens vinden waar ik dan DNS adressen kan instellen. Kan iemand een toelichting geven waar? Welk tabblad in de configuratie?
Reputatie 7
Kunnen we nu met deze update ook zelf de DNS servers instellen? Ik wil voor mijn gezin gebruik maken van OpenDNS. Die mogelijkheid zou een goede verbetering zijn.Dat kon sowieso al op de V10 (zonder a).Ik heb een V10a met firmware v5.00.20 build190, ik kan nergens vinden waar ik dan DNS adressen kan instellen. Kan iemand een toelichting geven waar? Welk tabblad in de configuratie?
En dit topic gaat over de V10 (zonder a). Het is dus de V10 die een firmware update krijgt, (nog) niet de V10a. Het is op de V10a ook (nog) niet mogelijk om de DNS server aan te passen, dat kan alleen op de V10 (zonder a).
Heb even de volgende vraag
Er komt een update voor de experiabox ( zie artikel in de volgende link )
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verbetert-experiabox/
Kan je mij vertellen wanneer 1186kj aan gebeurt is?

mvg
theo

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik heb nog steeds de v8 en al een tijd last van Dat internet niet goed is maar is nu wel iets beter door de Wi-Fi tuner maar zou toch niet nodig zijn om die te moeten gebruiken
Wanneer krijgen we mogelijkheden vooral ouderlijk toezicht?
Heb even de volgende vraag
Er komt een update voor de experiabox ( zie artikel in de volgende link )
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verbetert-experiabox/
Kan je mij vertellen wanneer 1186kj aan gebeurt is?

Ik neem aan dat je 't over een V10 (zonder a) hebt. Die wordt momenteel aangepast, Dat gaat in batches, die van mij is al aangepast. Batches zijn meestal niet regio-gebonden, dus wanneer jij aan de beurt bent is op basis van postcode waarschijnlijk niet te zeggen.
Hebben we straks mogelijkheden om ouderlijk toezicht in te stellen?
Kan ik nu met de nieuwe software update nu ook gebruik maken van USB aansluiting om daar een stick of hdd aan te sluiten voor opslag? Dit kon wel bij de V 8, maar niet meer bij de V 10. En opslaan van de configuratie van het modem naar je eigen pc, is dat nu ook mogelijk?
@KPN Compleet voordeel : Ik kan geen enkele indicatie geven. Behalve dat we iedereen gehad hebben voor het eind van de maand. Dus dan zou je 'om' moeten zijn :-)

@Meto Deze implementatie zit in ieder geval niet in deze update. Wanneer wel? Ik weet het niet.
@gerben38 : Als jouw probleem blijft bestaan, kun je het beste een nieuwe, eigen topic aanmaken. Dan pakken we die op gaan we kijken of we je internet beter kunnen krijgen.
Even een update. Ik heb het topic aangevuld met informatie over bandsteering.

Standaard settings voor bandsteering:
Bandsteering drempel >= -55
Bounce frequentie 4
Bouncing interval 3600
De v10 stuurt alleen van 2,4 naar 5 GHz. Zodra de verbinding op 5 GHz verbreekt zal de client (telefoon, ipad, laptop enz) zelf weer op zoek gaan naar een bekend netwerk en zal dan de 2,4 GHz vinden en verbinding maken. Als dit meer dan 4 keer gebeurt in 3600 seconden (1 uur) dan wordt de client niet meer naar 5 GHz gestuurd maar blijft hij op 2,4 GHz.
(voor de duidelijkheid. Als je experiabox ge-update is staan de settings niet optimaal. Als je vervolgens een reset doet zullen bovenstaande waarden ingevuld staan. Je kunt ze dus ook handmatig aanpassen)
Reputatie 7

De v10 stuurt alleen van 2,4 naar 5 GHz. Zodra de verbinding op 5 GHz verbreekt zal de client (telefoon, ipad, laptop enz) zelf weer op zoek gaan naar een bekend netwerk en zal dan de 2,4 GHz vinden en verbinding maken.

Ai, dus de cliënt wordt niet actief terug begeleid van 5GHz naar 2.4GHz. Dat is heel vervelend op de rand van het bereik van 5GHz, dus daar waar een veldsterkte lager dan -75dBm gemeten wordt. De verbinding blijft dus wel actief, maar echt stabiel en snel zal dat niet zijn.


Standaard settings voor bandsteering:
Bandsteering drempel >= -55
Bounce frequentie 4
Bouncing interval 3600

Een drempel van >= -55dBm vind ik persoonlijk wel heel erg hoog. Ik zou hem eerder op -60dBm zetten.
Het aantal bounces per tijdsinterval is natuurlijk een heel subjectieve instelling, maar 4 keer per uur vind ik wel heel erg weinig. Als je redelijk mobiel bent in jouw woning dan zal de telefoon in jouw broekzak vast en zeker snel vastzitten op 2.4GHz omdat het maximum aantal bounces bereikt is. Als je er geen bezwaar tegen hebt dat de verbinding kortstondig even wegvalt tijdens het lopen door jouw woning, dan zou je mijns inziens die bounce frequentie veel hoger kunnen instellen, misschien zelfs wel op 2 keer per 180 seconde. Ook de stabiliteit van de wifi speelt hierbij een rol. Als deze sterk fluctueert door interferentie met andere wifi zenders dan is het verstandig om minder bounces te configureren.
Reputatie 4
Badge +3
Hoe verander je handmatig in de bandsteering instellingen van < naar >?
< vakje is grijs en niet aan te passen.
Reputatie 7
Hoe verander je handmatig in de bandsteering instellingen van < naar >?
< vakje is grijs en niet aan te passen.

Kan je hem veranderen als je eerst een waarde invult voor de veldsterkte (dBm)?
Reputatie 4
Badge +3
Nee, met of zonder ingevulde waarde voor veldsterkte maakt niet uit.