News

Nieuwe firmware V10 T03.7

  • 8 October 2019
  • 115 reacties
  • 76546 keer bekeken
Nieuwe firmware V10 T03.7

Zoals sommigen al gemerkt hebben. Er is een nieuwe firmware voor de V10 die momenteel (oktober 2019) wordt uitgerold. In deze firmware zitten verbeteringen die ik hieronder bespreek.

  • Implementatie van Wifi Bandsteering. Let op: dit werkt alleen als het modem het enige wifi toegangspunt is. Het werkt dus niet als je er extenders of iets dergelijks op hebt aangesloten. Hiermee gaat de experiabox beter gebruik maken van zijn wifi functionaliteit.
  • Verbeterde Hybrid implementatie  Dit is een verbetering als het modem gebruikt wordt in combinatie met Snel Internet Buitengebied (SIB) en zou potentiele NAT loopback issues moeten voorkomen. 
  • Keuzelijst voor poort forwarding is aangepast.
  • Aangesloten apparaten krijgen niet steeds een nieuw IP adres als ze opnieuw aangesloten worden of na een reboot van het modem.
  • Verbeterd gedrag op 5 GHz Wifi DFS (hoog vermogen) kanalen.
  • Als bij wifi de kanaal setting op automatisch staat, dan kan de router alleen kiezen uit niet overlappende Wifi kanalen 1, 6 en 11.

 

De software is uitgebreid getest en zal de stabiliteit en functionaliteit verbeteren. Natuurlijk zijn we benieuwd naar jullie feedback en mocht je het idee hebben dat er sinds de update iets mis gaat, laat het ons weten. 

 

Standaard settings voor bandsteering:

Bandsteering drempel >= -72

Bounce frequentie: 4

Bouncing interval: 3600

De v10 stuurt alleen van 2,4 naar 5 GHz. Zodra de verbinding op 5 GHz verbreekt zal je apparaat zelf weer op zoek gaan naar een bekend netwerk, de 2,4 GHz vinden en daarmee verbinding maken. Als dit meer dan 4 keer gebeurt in 3600 seconden (1 uur) dan wordt je apparaat niet meer naar 5 GHz gestuurd maar blijft hij op 2,4 GHz.

Edit: eind januari/begin februari 2020 is een mini update uitgerold naar firmware versie T03.7v3 die ervoor zorgt dat Bandsteering standaard aan staat, en die de defaultwaarde van de drempel van -55 naar -72 heeft gezet.


Veelgestelde Vragen

 

Wanneer wordt de update naar mijn modem gestuurd?

Begin oktober is de uitrol begonnen. Dit gaat in batches . We hopen de update deze maand af te ronden. 

Hoe weet ik of ik de laatste update heb?

Door in te loggen in het modem. Dit kan via 192.168.2.254.  Als je ooit zelf een wachtwoord hebt aangemaakt, kun je hiermee inloggen. Hier is een nuttig topic mocht je er niet uitkomen. Als je succesvol bent ingelogd klik je op het tabblad ‘status’ . Onderaan kun je dan het actuele firmware nummer zien


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

115 reacties

@Ricardolentjes : Wat voor storing precies?  Heb je op dit moment wel diensten?

Ik heb inmiddels de laaste update binnen gekregen alleen de WiFi is nog niet echt dat je zegt wouw dus ik w8 wel tot na het weekend danbelt kpn, want ze zouden de probleem oplossen, 

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed! Mochten wij daarna nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

Beste moderatoren, wanneer kunnen we als bijna-ex TFT-klant een update voor de V10 verwachten?



 

Reputatie 7
Badge +24

 

Beste moderatoren, wanneer kunnen we als bijna-ex TFT-klant een update voor de V10 verwachten?

 

 

 

Heb je die nodig dan?

 

Edit: wat is er nu weer met het forum aan de hand? Waarom zie ik zoveel whitespace bij sommige reacties? En zojuist ook bij de mijne?

Edit2: en verwijderen helpt niet...

Edit3: het word elke edit meer. Het lijkt wel alsof het zich voortplant.

 

Admin: witregels verwijderd

Hallo @Nick83 , nodig is wat anders, maar het kpn modem heeft meer mogelijkheden inzake wifi.

 

Reputatie 7
Badge +25

Beste moderatoren, wanneer kunnen we als bijna-ex TFT-klant een update voor de V10 verwachten?

 

 

Het is onbekend wanneer er een update komt voor de V10. Ik heb er nog niets over gehoord in ieder geval...

Hi,

 

I am facing a lot of wifi disconnection issue on my Experia V10A box with firmware v5.00.31 build420

 

When can I expect update ?

 

Thanks.

@Girish Your v10a already has the most recent firmware. Your issues are likely caused by something else. Can you run the wifi manager? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

@Erwin_  Thanks for your prompt response. I have done reset and wifi manager last week also but I was still facing the issue.

 

I have done it again as you mentioned and will update you if it resolves my issue.

 

Just wanted to confirm 1 thing :-

I see a similar problem on forum which was resolved by static IP allocation, do you think that can also help ?

 

https://forum.kpn.com/internet-9/failing-wifi-experia-10a-477538 

Reputatie 7
Badge +30

I am not sure! You can try 🙂.

@Girish Your v10a already has the most recent firmware. Your issues are likely caused by something else. Can you run the wifi manager? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

Indeed it did resolve the issue for me.

 

Thanks a lot :)

Nice! Have a nice weekend. 

Reputatie 3

Beste moderatoren, wanneer kunnen we als bijna-ex TFT-klant een update voor de V10 verwachten?

 

 

Het is onbekend wanneer er een update komt voor de V10. Ik heb er nog niets over gehoord in ieder geval...

Dit is toch wel een beetje raar. Dit is dus een tweescheiding. KPN stopt met budget merk telfort en communiceert dat alles KPN wordt. Dan mag ik als oud-telfort klant verwachten dat iedereen in dezelfde tijdspanne van upgrades wordt meegenomen. Het is niet dat ik bij Budget Thuis zit die alle oude rommel van jullie krijgen. 

KPN = Telfort = KPN. Gelijke monniken, gelijke kappen.

De huidige FW die op de telfort klanten modem staat is meer dan 2 jaar oud.

Dus mocht ik worden gehackt, omdat jullie oud telfort klanten niet dezelfde aandacht geven als KPN klanten, dan mag ik jullie aanklagen voor een schadevergoeding? Toppie!

Reputatie 7
Badge +25

Beste moderatoren, wanneer kunnen we als bijna-ex TFT-klant een update voor de V10 verwachten?

 

 

Het is onbekend wanneer er een update komt voor de V10. Ik heb er nog niets over gehoord in ieder geval...

Dit is toch wel een beetje raar. Dit is dus een tweescheiding. KPN stopt met budget merk telfort en communiceert dat alles KPN wordt. Dan mag ik als oud-telfort klant verwachten dat iedereen in dezelfde tijdspanne van upgrades wordt meegenomen. Het is niet dat ik bij Budget Thuis zit die alle oude rommel van jullie krijgen. 

KPN = Telfort = KPN. Gelijke monniken, gelijke kappen.

De huidige FW die op de telfort klanten modem staat is meer dan 2 jaar oud.

Op dit moment zijn de vaste (internet)diensten van Telfort en KPN nog gescheiden, dus het klopt dat er nog een tweescheiding is. Op dit moment is het vooralsnog niet helemaal "KPN=Telfort=KPN". Er wordt steeds minder onderscheid gemaakt, maar hier en daar zie je nog altijd verschillen inderdaad. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de klantingangen. Er is nog altijd een eigen Telfort Forum waar je terecht kan. Dat zal t.z.t. allemaal KPN worden, maar tot die tijd zul je nog verschillen zien.

Dus mocht ik worden gehackt, omdat jullie oud telfort klanten niet dezelfde aandacht geven als KPN klanten, dan mag ik jullie aanklagen voor een schadevergoeding? Toppie!

Ik zal de laatste zijn die bepaalt of jij iemand mag aanklagen, dus mocht je dat willen doen, voel je vrij.