nieuwe firmware voor de experiabox v10 met SIP gegevens (1 april grap)

• 1 april 2017
  • 20 reacties
  • 3054 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
vandaag is er een nieuwe firmware waar bij de SIP gegevens vrij word gegeven
de uitrol neemt ongeveer 2 weken in beslag
deze firmware is naar aanleiding van de Vrije router keuze nu wettelijk vastgelegd is
de nieuwe firmware voor de Experiabox v10 is V1.01.00T03.0v2

de sip gegevens zijn
SIP port : 5060
Registrar : sip.kpntelefonie.com
Proxy server : sip.kpntelefonie.com
Outbound proxy server :
Account name : hier je telefoonnummer@kpntelefonie.com
Password : is mijnkpn password
vlan 7

UPDATE 02-04-2017

dit is helaas een 1 april grap
hopen dat KPN toch ooit berijd is om de gegevens vrij te geven

Admin: titel aangepast.

20 reacties

Badge +3
....... 😛
Reputatie 1
Is het misschien handig om te vermelden wat de notatie is van je telefoonnummer?
Met/zonder netnummer? Dus stel je woont in Amsterdam, dan is je account name "020123456789@kpntelefonie.com"? Wel erg mooi dat de SIP gegevens zijn vrijgegeven .
Reputatie 7
Badge +13
Is het misschien handig om te vermelden wat de notatie is van je telefoonnummer?
Met/zonder netnummer? Dus stel je woont in Amsterdam, dan is je account name "020123456789@kpntelefonie.com"? Wel erg mooi dat de SIP gegevens zijn vrijgegeven .

het is inderdaad met net nummer 020
Reputatie 1

Waar het mij om ging is of ook een landnummer noodzakelijk zou zijn maar dit is dus niet het geval. Wat gaat dit trouwens betekenen voor de vrije keuze van router? Ik gebruik zelf telefonie van KPN maar wil met alle plezier de Experiabox volledig uit beeld hebben. Nu moet de Experiabox fungeren voor VOIP. Kan er middels deze gegevens een verbinding opgezet worden OF via VLAN7, OF met een aparte VOIP centrale? Zo ja: hoe gaat dit in zijn werking? Ben heel benieuwd hoe je dit kunt opzetten.

Vraag me af wanneer KPN hier support op gaat leveren.
Reputatie 7
Badge +13

Waar het mij om ging is of ook een landnummer noodzakelijk zou zijn maar dit is dus niet het geval. Wat gaat dit trouwens betekenen voor de vrije keuze van router? Ik gebruik zelf telefonie van KPN maar wil met alle plezier de Experiabox volledig uit beeld hebben. Nu moet de Experiabox fungeren voor VOIP. Kan er middels deze gegevens een verbinding opgezet worden OF via VLAN7, OF met een aparte VOIP centrale? Zo ja: hoe gaat dit in zijn werking? Ben heel benieuwd hoe je dit kunt opzetten.

het gaat inderdaad via vlan7
Reputatie 6
Badge +8

En het is vandaag inderdaad 1 april 😉
Reputatie 1

En het is vandaag inderdaad 1 april ;)

Zag het inderdaad, te mooi om waar te zijn ook. KPNtelefonie.com is ook niet geregistreerd. Leuke grap, maar wel jammer.
Reputatie 1
Trouwens, KPN: waarom zouden jullie die SIP gegevens niet vrijgeven? Mag best wel eens tijd worden hoor, heb liever mijn eigen apparatuur en eigen ondersteuning dan beperkt zijn in je mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +18
SIP gegevens vrijgegeven? :? Wat mag ik daarbij denken? Waarom zou het vrijgegeven moeten worden?:?
Reputatie 1
SIP gegevens vrijgegeven? :? Wat mag ik daarbij denken? Waarom zou het vrijgegeven moeten worden?:?

Waarom het vrijgegeven zou moeten worden? Dan kun je éindelijk van de Experiabox afstappen en zelf je DSL/VOIP regelen.
Reputatie 2
Badge
maar jongens wie belt er nou nog met huis telefoon ikke niet hoor XD
Reputatie 1
Jij misschien niet, maar wij bellen met 2 zakelijke nummers. Ja: via VOIP is altijd beter maar VOIP kent ook een hogere prijsklasse mbt aanschaf van een VOIP centrale, andere toestellen, abonnement etc.

Laat ik het zo zeggen: de vraag voor het gebruik van een eigen router is vrij hoog. Men beseft het niet altijd totdat je de voordelen en nadelen tegenover elkaar zet. Zo denk ik er over.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb me modem zoveel harde reset gegeven, dat ik de nieuwe firmware nog niet heb: V1.01.00T03.0v2. Hoe kan dat dan? Kan dit nog met de storing te maken hebben die nog niet helemaal is opgelost? :?
Reputatie 7
Euh, @DennisSchreve, kijk nog eens goed naar de later toegevoegde laatste paar regels ("UPDATE") van het oorspronkelijke bericht ...
Reputatie 7
Jij misschien niet, maar wij bellen met 2 zakelijke nummers. Ja: via VOIP is altijd beter maar VOIP kent ook een hogere prijsklasse mbt aanschaf van een VOIP centrale, andere toestellen, abonnement etc.

Laat ik het zo zeggen: de vraag voor het gebruik van een eigen router is vrij hoog. Men beseft het niet altijd totdat je de voordelen en nadelen tegenover elkaar zet. Zo denk ik er over.
Bellen via VoIP hoeft helemaal niet duur te zijn. Zo is CheapConnect zelfs heel goedkoop en nadat ik blij verrast was met de kwaliteit en betrouwbaarheid van de telefoonverbinding heb ik zakelijk een nummer bij CheapConnect ondergebracht. Bij elk SIP nummer krijg je ook nog twee SIP accounts. Één van die SIP accounts gebruik ik om in mijn werkkamer thuis ook dat zakelijke nummer te kunnen gebruiken. Het tweede SIP account gebruik ik om uitgaande gesprekken van onze vaste lijn thuis (KPN) via CheapConnect te laten lopen. Inkomend lopen de gesprekken dus gewoon via KPN, maar uitgaand lopen de gesprekken via CheapConnect.
Dat betekent geen starttarief meer van €0,11 die tot overmaat van ramp ook in rekening gebracht wordt bij doorschakeling naar de voicemail als de telefoon niet opgenomen wordt. Daarnaast ook geen gesprekstarief van €0,11 per minuut maar van €0,0238 per minuut en uiteraard per seconde af te rekenen.

En uiteraard heb ik als CLI (Calling Line Identity / nummerweergave) van het CheapConnect SIP account gewoon het telefoonnummer van onze vaste telefoon (KPN) ingesteld.

Reputatie 7
Badge +18
Euh, @DennisSchreve, kijk nog eens goed naar de later toegevoegde laatste paar regels ("UPDATE") van het oorspronkelijke bericht ...1 april? Ik heb net 5 min. geleden de nieuwe firmware binnen gekregen: V1.01.00T03.0
Reputatie 7
Badge +13
Euh, @DennisSchreve, kijk nog eens goed naar de later toegevoegde laatste paar regels ("UPDATE") van het oorspronkelijke bericht ...1 april? Ik heb net 5 min. geleden de nieuwe firmware binnen gekregen: V1.01.00T03.0v2
je bedoeld dat je net V1.01.00T03.0 gekregen hebt
verzie V1.01.00T03.0v2 die bestaat niet
Reputatie 7
Badge +18
je bedoeld dat je net V1.01.00T03.0 gekregen hebt verzie V1.01.00T03.0v2 die bestaat nietOeps! Foutje! Heb het aangepast!

Ha Ha Ha :

UPDATE 02-04-2017
dit is helaas een 1 april grap
hopen dat KPN toch ooit berijd is om de gegevens vrij te geven
Reputatie 7
Badge +27
Je zit daarvoor al in het juiste topic, Orbis. Zodra er van ons uit meer te melden is over vrije router keuze en de SIP gegevens komen we dat (o.a.) daar melden 🙂

Reageer