Beantwoord

Nieuwe firmware voor V10.

• 25 oktober 2016
  • 66 reacties
  • 3555 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Komt net binnen rollen:

Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.00T02.9v3
Boot loader versie V1.0.00

Wat is er veranderd, KPN?
icon

Beste antwoord door ErikFocus 25 oktober 2016, 08:59

Opgelost bugs:
- Host list bug
- Verbetering serviceled implementatie
- Verbetering 5GHz wifi
- Nieuwe xDSL drivers m.n. voor vectoring >1800mtr
- USB device niet goed zichtbaar in webgui

Change requests:
- Implementatie nieuwe 3G/4G dongles,
Huawei E3531s-2 / E3531i-2: Huawei Hisilicon Balong 330
Huawei E5786Bs-32a: Huawei Balong B720:
- IPv6 default aan
Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Opgelost bugs:
- Host list bug
- Verbetering serviceled implementatie
- Verbetering 5GHz wifi
- Nieuwe xDSL drivers m.n. voor vectoring >1800mtr
- USB device niet goed zichtbaar in webgui

Change requests:
- Implementatie nieuwe 3G/4G dongles,
Huawei E3531s-2 / E3531i-2: Huawei Hisilicon Balong 330
Huawei E5786Bs-32a: Huawei Balong B720:
- IPv6 default aan
Reputatie 6
Badge +8
@ErikFocus,

Thanks voor de informatie! stond IPv6 niet standaard al op 'aan'? hier stond hij namelijk gewoon standaard aan na een aanpassing vanuit KPN.

Verder zie ik nu netjes staan: ©️2008-2016 ZTE Corporation 😉
Reputatie 5
Badge +7
IPv6 is voor de pilot destijds voor een groep aangezet.
Pas in de T02.8 is het echt een default instelling geworden, echter de T02.8 is nooit live gezet.
Reputatie 6
Badge +8
@ErikFocus,

Dat verklaard een hoop! thanks! 🙂 Dan nog een andere vraag. Wanneer wordt de 'bug' omtrent dezelfde netwerknamen voor 2,4 GhZ en 5 Ghz opgelost? nu heb je twee verschillende namen nodig om de maximale snelheid over 5 GhZ te krijgen. Als je dezelfde namen gebruikt 'onderhandelen' de modem (V10) en een apparaat niet goed met elkaar waardoor je de ene keer op 2,4 GhZ uitkomt en de andere keer op 5 GhZ.
Reputatie 5
Badge +7
Dit gaat meer over remote beheer die wat dit betreft nog niet bij is of beter gezegd het onderscheid niet kan maken.
Dit wordt dus nog vervolgt.
Reputatie 6
Badge +8
@ErikFocus,

Thanks! ik denk dat ik een bug heb gevonden in 'DMZ' bij IPv6. Of ik zie deze functie verkeerd 😉

Bij IPv6 kun je meer 'DMZ' hosts aanmaken dan bij IPv4. Hoort dit wel? verder staat het 'aan' en 'uitzetten' ook op een andere plek dan bij IPv4. Wellicht staat het beter/mooier als dat gelijk komt te staan net als bij IPv4? zie:

Reputatie 7
Badge +30
Ja dit hoort wel, op IPv6 is er geen NAT en door DMZ te gebruiken zet je infeite firewall uit voor dat IP
Reputatie 6
Badge +8
@RobinFlikkema,

Thanks voor de informatie! 🙂 duidelijk!
Reputatie 3
Badge +3
Bij mij komt de update niet binnen heb de experiabox al uit en aan gezet moet ik nog een bepaalde handeling doen om de update binnen te laten komen
Reputatie 6
Badge +8
@Mike2165,

Deze wordt automatisch bijgewerkt. Vaak kun je hem ook krijgen door jouw modem helemaal naar fabrieksinstellingen te zetten.
Reputatie 3
Badge +3
@vriesde oké dan wacht ik dat die vanzelf binnenkomt ik heb veel instellingen erinstaan dhcp binding en dmz poortforwarding etc anders moet ik dag weer opnieuw doen
Reputatie 6
Badge +8
@Mike2165.

Inderdaad even afwachten! denk wel dat je hem in deze dagen binnenkrijgt.
Reputatie 5
Badge +7
Het is niet mogelijk om alle >550.000 (!) gelijktijdig te upgraden.
Hier gaat zeker een één tot twee weken overheen.
Je kan het forceren door een factory reset te geven.
En als ik nog geen IPv6 adres krijg op mijn modem staat het nog niet voor mij aan? Klopt dat?

Onder Settings staat het overigens wel gewoon aan.
Reputatie 7
Badge +17
Bij mij werkt de IPv6 ook niet. Niet dat het zo erg is, maar ik dacht laat het hier even weten. :$

Admin: Afbeelding verwijderd ivm privacy
Reputatie 7
Badge +17
Maar die internetsnelheid daarintegen die is.... LEKKER!:$
http://www.speedtest.net/result/5744477917.png
Reputatie 7
Badge +27
@Dennis: Ik heb je screenshot verwijderd, daar stond je ip-adres in. Altijd beter om deze niet publiekelijk te delen.
Reputatie 7
Badge +17
@Dennis: Ik heb je screenshot verwijderd, daar stond je ip-adres in. Altijd beter om deze niet publiekelijk te delen.Oeps! Effe niet opgelet. Dank je Joran
Reputatie 6
Badge +13
Wat is dan nieuw aan de update? Hoe kan ik dat zien? Ik ken die termen allemaal niet hoor.
Reputatie 7
Badge +30
En als ik nog geen IPv6 adres krijg op mijn modem staat het nog niet voor mij aan? Klopt dat?

Onder Settings staat het overigens wel gewoon aan.

IPv6 staat standaard aan (settings). Afhankelijk van je verbinding en de apparatuur aan de andere kant van de lijn kan het zijn dat je wel of geen IPv6 subnet toegewezen krijgt
Badge +3
Ik kan KPN Fon niet meer aanpassen, staat greyed out. Het staat standaard aan, zie ik. Bij de vorige firmware versie kon ik het nog wel zelf aanpassen.
Reputatie 7
Badge +17
Ik kan KPN Fon niet meer aanpassen, staat greyed out. Het staat standaard aan, zie ik. Bij de vorige firmware versie kon ik het nog wel zelf aanpassen.Welke modem heb je?
Reputatie 7
Badge +17
Bij mij werkt ie wel namelijk. En ik heb ook de V10:

En nu staat ie weer aan:

Badge +3
Bij mij werkt ie wel namelijk. En ik heb ook de V10.......

Dat is eigenaardig. Ik zal straks nog eens opnieuw kijken.
Reputatie 7
Aan alle medewerkers van KPN die hier op dit forum actief zijn.
Ik hoop dat jullie je stinkende best gaan doen om er voor te zorgen dat twee zeer grote tekortkomingen nu eindelijk eens weggenomen worden in de eerstvolgende firmware te weten:

1) Bandsteering, bandsteering, bandsteering, de V10 is het kreupele paardje in de wei, help hem!!!
2) Minstens 25 DHCP bindings.

En laten we ook afspreken dat deze functionaliteit Q1 2017 uitgerold gaat worden.

Reageer