Beantwoord

Nieuwe Hussel Internet aansluiting met nummerbehoud

  • 12 October 2019
  • 37 reacties
  • 784 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Beste allemaal,

Afgelopen week, 9 oktober, heb ik Hussel Internet 50 Mbit + 1 TV + 1 vaste telefoon met nummerbehoud besteld. Gisteren ontving ik een mail dat de bestelling 2 werkdagen vertraagd is. Geen probleem want mijn oude kabel provider is nog actief.

Zojuist kreeg ik een e-mail dat mijn verbinding op 17 oktober opgeleverd gaat worden. Als ik een monteur wil dan moet dat minimaal 5 werkdagen tevoren aangevraagd worden wat nu niet mogelijk meer is. Een monteur is nodig want mijn ISRA punt moet hersteld worden.
Aanvragen kan nog niet op kpn.com/installatiemonteur want bestelling staat nog op voorbereiden, geen link om een afspraak in te plannen.

Nog niets gehoord over nummerbehoud, ik heb een extra email gekregen met een nieuw nummer.

Wie kan mij verder helpen?

Met vriendelijke groet, Folkert
icon

Beste antwoord door fdpg1963 20 November 2019, 18:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @fdpg1963
Voor zaken waar haast bij geboden is, zoals ik geloof in jouw geval, kun je veel sneller even bellen, het forum is een mooi item, maar wel trager dan een beller.
0800 0402
24 uur p/dag en 7 dagen p/week bereikbaar.

Wil je antwoord van webcare zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 5
Badge +4
Beste @huistijger

Zojuist gebeld naar dit nummer en mijn vraag ingesproken. Antwoord: Voor het maken van een afspraak met een monteur verbreekt U nu de verbinding en gaat U naar kpn.com/monteur alwaar ik weer bij mijn bestelstatus kom na inloggen met KPN ID.

Waarschijnlijk is het maken van een afspraak nog niet mogelijk vanwege de status van de bestelling, zie schermafdruk. Ik wacht even tot morgenochtend om te kijken of er iets over het modem komt want volgens KPN ontvang ik uiterlijk morgen het installatiepakket.

Ik heb je advies opgevolgd m.b.t. alle gegevens voor Webcare in mijn profiel en heb ook mijn profiel gekoppeld aan mijn KPN ID en ontkoppeld van Facebook.

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @fdpg1963
Je had ook kunnen wachten dan wordt je vanzelf met een medewerker doorverbonden.
Kan dat niet, dan nog eens bellen en geen vraag inspreken, dan wordt je vanzelf doorverbonden.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @huistijger

Niets inspreken vond ie niet leuk maar "medewerker spreken" begreep ie goed en binnen 1 minuut was ik aan de beurt. Het duurde zeker 5 minuten tot alles gevonden was, blijkbaar is mijn bestelling nog niet helemaal verwerkt. Eerste actie is nu een installatie monteur de 21e die weer niet aan het ISRA punt mag sleutelen, mogelijk komt er eerder nog een andere monteur, dat was nog niet duidelijk. Over het pakket met modem is ook nog niets bekend.

Enfin, mijn kabel verbinding zeg ik pas op als alles werkt. Ik ga pas betalen als ik aangesloten ben dus we gaan niet offline.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Folkert, fijn dat je via de telefonische weg uiteindelijk iemand hebt kunnen spreken. Is nu alles duidelijk, of is er nog iets dat ik voor je kan doen?
Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erik_ 

Voorlopig is alles qua installatie redelijk duidelijk, de monteur staat gepland voor de 21e maar de vraag is of die iets kan doen als eerst het ISRA punt hersteld moet worden waar blijkbaar een andere monteur voor nodig is. De helpdesk medewerker wist dat ook niet zeker, het staat in elk geval genoteerd.

Over het modem heb ik nog niets gehoord.

Ook over nummerbehoud nog niets gehoord, heb een (hopelijk tijdelijk) nummer toegewezen gekregen.

 

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +30

Het installatiepakket krijg je uiterlijk een paar dagen voor installatiedatum thuisgestuurd. Of de eerste monteur gelijk alles kan doen is even afwachten. Installatiemonteurs kunnen veel dus met een beetje geluk is het op de 21e ook gelijk klaar. Anders zal er toch een tweede afspraak gemaakt moeten worden. 

 

Wat betreft telefoonnummer, zou je het mee te nemen nummer eens in het forumprofiel willen vermelden bij ‘persoonlijke opmerking’? Dan kan ik even controleren of deze er al in zit, of dat we dit op de 21e alsnog even moeten regelen.

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erik_ 

Modem wordt morgen geleverd. Te porteren tel.nr. staat nu in m’n profiel.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, ik zie dat nummer niet al klaar staan. Dus dan moeten we die maandag nog even toevoegen. Wil je hier even laten weten wanneer de monteur geweest is, dan ga ik regelen dat het nummer toegevoegd wordt. 

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb de inhoud van de doos goed bekeken en vond daar ook 2 opbouw doosjes. Volgens https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10a/topic/aansluiten/installatie-voorbereiding-lasdop/8
mag ik blijkbaar wel zelf de rode en blauwe draad monteren. Ik heb niet echt een standaard ISRA punt maar er komen enkel draadjes uit de muur in de woonkamer, buiten zie je de gepantserde kabel weglopen de grond in.

Mag ik zelf het doosje monteren? Ben elektronicus dus dat lukt me zeker. Gaat even om de KPN regels.

 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erik_ 

De monteur heeft alles aangesloten en alles werkt. De grijze DSL kabel heeft hij direct aan de lijn gelast. De lijn was nog niet actief in de wijkkast, ook meteen geregeld.

Snelheid en ping zijn prima! Alleen het updaten van de Arris 4K ging erg moeizaam maar na 5 keer herstarten werkte alles.

Kun je voor mij het telefoonnummer porteren? De telefoonlijn werkt nu met het tijdelijke nummer, is getest.

 

Groet, Folkert

Reputatie 7

Wat jammer dat de monteur de DSL kabel rechtstreeks op de grondkabel heeft gelast.

Was er echt geen ruimte om een ISRA punt te maken?

Wel goed om te lezen dat de snelheid en ping goed zijn.

Reputatie 5
Badge +4

@wjb Was echt geen mogelijkheid voor een echt ISRA punt. De draadjes staken maar 4 cm uit de muur en de laatste 2 cm waren ook nog eens geoxideerd. Ik vind (als elektronicus) dat de monteur het prima aangesloten heeft.

Voor dat hij langs kwam was hij al bij de wijkkast geweest, de lijn bleek helemaal niet actief. Hij heeft met een testkastje de lijn van huis naar de wijkkast doorgemeten. Hij belde ook nog 10 minuten te voren dat hij eraan kwam. Vriendelijke man die wist waar hij het over had.

De snelheid is boven wat ik besteld heb, voldoende reserve voor HD tv of Netflix HD.

Splitsen Wifi SSID’s voor 2,4 en 5 is ook gelukt via de KPN website, kan niet in de V10a zelf.

Alleen de eerste installatie van de nieuwe 4K Arris duurde lang, vijf herstarts en pogingen waren nodig maar nu doet ie het. Monteur was bekend met dit probleem met de nieuwste Arris kastjes, bugs in de software.

De allereerste keer haalde ik 5 a 6 ms ping. Na een herstart van het modem (even kabeltjes netjes wegwerken) zit ik op een ping van 8 ms (Android telefoon, ookla app).

Nu nog even het telefoonnummer porteren...

Reputatie 7
Badge +30

Fijn om te lezen dat de monteursafspraak goed is verlopen en dat je een goede verbinding hebt nu. Ik ben zojuist bezig geweest om je telefoonnummer toe te voegen. Daar loop ik alleen even tegen een systeemdingetje aan. Niets ernstigs, maar ik moet even navragen hoe dit nu zit. Ik kom er morgen bij je op terug om dit te regelen.

Reputatie 7
Badge +30

Ter update: ik heb normaliter twee systemen waarin ik dingen kan wijzigen. De ene geeft alleen op dit moment telefonie in z'n geheel niet weer. Dus ik verwacht dat dit systeem voor Husselabonnementen niet meer gebruikt kan worden. Het andere systeem geeft netjes telefoon weer, en ik kan daarin ook aangeven dat er eentje toegevoegd moet worden. Alleen, als ik dat doe lijkt het erop dat de korting die je nu krijgt ook weer verdwijnt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik heb nagevraagd hoe dit zit maar daar nog geen reactie op. Die verwacht ik dan uiterlijk morgen. Op dat moment kom ik er bij je op terug en gaan we dit verder regelen.

Reputatie 5
Badge +4

@Erik_  Update: Kabel abonnement per 25 november opgezegd. Ik denk dat de nummer portering dan wel rond is.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben een beetje verlaat, fdpg, excuses. Het is nu wel duidelijk welk systeem ik moet hebben. Maar ik wacht nog even op bevestiging omtrent de korting. Die verwacht ik morgen. Dan gaan we dit regelen. Dank voor je toevoeging. Voor de 25e hebben we dit zeker rond :)

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erik_ 

Ik kreeg zojuist een email dat mijn abonnement is aangepast naar een vast telefoonnummer voor 2 euro p/m en een extra telefoonnummer voor 2,50 p/m. Dat is natuurlijk niet de bedoeling bij nummerbehoud. 

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws op de (relatief) vroege morgen, fdpg :smile:

Ik heb zojuist het telefoonnummer toegevoegd. Daar krijg je per e-mail vandaag een bevestiging van. Daar staan twee dingen op die ik even specifiek wil benoemen.

  • De actiekorting op Hussel Internet is komen te vervallen. Dat hoort niet te gebeuren maar kon ik ook niet tegenhouden. Om dit te corrigeren heb ik een vergoeding ingevoerd van de korting die je dan gaat missen. Dit wordt in één keer op je komende factuur in mindering gebracht. De actiekorting op het tv-onderdeel is wel actief gebleven.
  • Het telefoonnummer komt in eerste instantie als tweede telefoonnummer in je abonnement à €2,50 per maand. Zodra het nummer bij ons actief is kan ik het andere nummer verwijderen waardoor de maandprijs weer met €2,50 omlaag gaat.

Verder ook nog belangrijk. Het systeem geeft aan dat het nummer dan ook vandaag al over zou moeten gaan. Maar, ik zie ook dat jij een V10A Experia Box hebt. En die heeft maar één telefoonpoort. Wat betekent dat we eerst een andere Experia Box naar je gaan opsturen. Voor het versturen en ontvangen van dingen rekenen we over het algemeen vijf werkdagen. Dus dan zal je nummer denk ik volgende week dinsdag actief zijn. Staat hierover iets in je bevestiging? Anders check ik dat later vandaag nog even verder.

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erik_ 

Wel een aparte manier van nummerbehoud. Ik hoop dat de andere Experiabox qua Wifi net zo goed is als de V10a want we gamen via de 5GHz Wifi en dat gaat heel goed met dit modem, iets wat ik met provider modems nog niet eerder gezien heb.

Of is dit tijdelijk en kan ik de V10a later weer terug plaatsen?

Dat het financieel goed komt heb ik alle vertouwen in.

Reputatie 5
Badge +4

Aanvulling: over de activatiedatum krijg ik later nog bericht.

Hopelijk heeft de andere Experiabox ook gescheiden SSID’s voor 2,4 en 5 GHz want bandsteering is niet altijd een succes.

hopen dat je een v10 zonder a krijgt

veel stabieler en zonder bugs

wifi is prima van een v10 (voor een gemiddeld huis)

snuffel eens het forum af over de v10a "zelf geen ervaring mee” maar hoor je niet heel veel goeds over 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Dat klint positief@peter-keetfm . De 5 GHz Wifi hoeft alleen door een houten vloer heen.

ik ben nu ruim een week aangesloten en de V10a werkt prima. Maar als de V10 nog beter is dan prima. Kun je de SSID’s splitsen?

Er zijn wat problemen met de v10a

Zelf echter nooit een v10a gehad afgaande wat op het forum te lezen is

2,4GHz en 5GHz zijn prima te gebruiken op een v10

En ook makkelijk los van elkaar te gebruiken

Bijvoorbeeld huis-2,4GHz en huis-5GHz

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste@Erik_ 

Wel een aparte manier van nummerbehoud. Ik hoop dat de andere Experiabox qua Wifi net zo goed is als de V10a want we gamen via de 5GHz Wifi en dat gaat heel goed met dit modem, iets wat ik met provider modems nog niet eerder gezien heb.

Of is dit tijdelijk en kan ik de V10a later weer terug plaatsen?

Dat het financieel goed komt heb ik alle vertouwen in.

 

Het systeem heeft geen optie om te kunnen zeggen wijzig dit nummer naar dit andere nummer. We kunnen alleen toevoegen of verwijderen, en dat ook niet tegelijk. Vandaar dat het op deze manier gaat. 

 

Je kunt in principe de V10A later terugplaatsen als je zou willen. Maar ik ga ervan uit dat je een V10 krijgt, en die is zeker net zo goed. Zoals Peter al benoemde kun je daar ook de SSID's splitsen.