Beantwoord

Nieuwe Hussel Internet aansluiting met nummerbehoud

  • 12 oktober 2019
  • 37 reacties
  • 498 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Beste allemaal,

Afgelopen week, 9 oktober, heb ik Hussel Internet 50 Mbit + 1 TV + 1 vaste telefoon met nummerbehoud besteld. Gisteren ontving ik een mail dat de bestelling 2 werkdagen vertraagd is. Geen probleem want mijn oude kabel provider is nog actief.

Zojuist kreeg ik een e-mail dat mijn verbinding op 17 oktober opgeleverd gaat worden. Als ik een monteur wil dan moet dat minimaal 5 werkdagen tevoren aangevraagd worden wat nu niet mogelijk meer is. Een monteur is nodig want mijn ISRA punt moet hersteld worden.
Aanvragen kan nog niet op kpn.com/installatiemonteur want bestelling staat nog op voorbereiden, geen link om een afspraak in te plannen.

Nog niets gehoord over nummerbehoud, ik heb een extra email gekregen met een nieuw nummer.

Wie kan mij verder helpen?

Met vriendelijke groet, Folkert
icon

Beste antwoord door fdpg1963 20 november 2019, 18:54

Beste @Erik_ 

Het nummer is correct overgezet naar de Experiabox! Tijdelijke nummer kan weg. Bedankt voor je hulp :slight_smile:

Groet, Folkert

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Top! Heb ik bij dezen het tijdelijke nummer weer verwijderd. Daar krijg je per e-mail een bevestiging van. Duurt over het algemeen 24 uur voor dit voltooid is. Daarnaast zal de creditering op je volgende factuur in mindering worden gebracht.

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

Het nummer is correct overgezet naar de Experiabox! Tijdelijke nummer kan weg. Bedankt voor je hulp :slight_smile:

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +28

Hey Folkert, ik zie dat de wijziging aan deze kant nu op gereed staat. Wat betekent dat het nummer nu bij ons actief is. Via de kabel zou het nu niet meer moeten werken.

 

Het nummer komt dan standaard op de tweede plek te staan,. Om dat te verhelpen heb ik hier de beide nummers omgewisseld van plek en een synchronisatie uitgevoerd. Je zou nu via de Experia Box gebruik moeten kunnen maken van je oude nummer. Plug dan ook je telefoontoestel in op de Experia Box en probeer het eens. Laat even weten of het nu werkt. Zo ja, dan ga ik vervolgens het andere nummer verwijderen en de actiekorting die vervallen is crediteren. Ik gaf eerder aan dat ik dit al gedaan had, maar dat is bij het vastlopen van de telefoonorder komen te vervallen dus moet even overnieuw.

Reputatie 4
Badge +3

Om 15:34 een sms gekregen dat de wijziging voor het toevoegen telefonie nog niet klaar is voor installatie. Nummer werkt nog steeds via de kabel.

Reputatie 7
Badge +28

Ik geloof dat hij daar dan automatisch weer komt, en anders kan ik dat hier aanpassen.

Reputatie 4
Badge +3

Lijkt me een prima idee @Erik_ om het zo te laten qua modem. De V10a werkt prima. Als je het tijdelijke nummer hebt verwijderd komt het geporteerde nummer dan automatisch op die ene telefoonpoort van de V10a of moet ik in de setup nog iets aanpassen?

 

Reputatie 7
Badge +28

Het heeft een aardige poos langer geduurd dan verwacht, maar het vastlopen is opgelost. De order gaat nu op de normale manier door het systeem heen. Waardoor hij morgen (de 19e) voltooid zal raken. Vanaf dat moment werkt je oude nummer via ons. 

 

Ik zie hier nog steeds niets staat over levering van een nieuwe Experia Box, waarschijnlijk hangt dat samen met het vastlopen van de order. Dat betekent dat er niet automatisch een nieuwe box gaat komen. Ik kan er handmatig een laten opsturen, dan heb je die over een paar dagen. Maar, we kunnen het ook zo laten omdat ik toch het andere nummer weer verwijder nadat je eigen nummer geleverd is. En dan heb je weer voldoende aan de ene telefoonpoort op de V10A.

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

Al iets bekend over de levering van de andere Experiabox? Maandag 25 november is de laatste dag dat mijn kabel abonnement actief is en ik wil liever mijn huidige nummer niet kwijt als het even kan.

Verder werkt alles prima hier met de V10a, soms is de DHCP server wat traag van reactie maar dat is enkel op Android telefoons.

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +28

Update: de technische afdeling lijkt het toch wat lastiger te vinden. Ze zijn er nog mee bezig. Zodra ik verdere update heb laat ik het weten. Ik verwacht alsnog geen problemen om dit voor de 25e gereed te krijgen.

Reputatie 7
Badge +28

We hebben het issue gevonden, de order is onder water vastgelopen. Geen heel groot probleem. Ik heb een technische afdeling aangestuurd om dit te herstellen. Ik verwacht dat dit met een (werk)dag of twee klaar is. Daarna gaat de nummertoevoeging weer verder. Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +28

Ik zie het hier inderdaad ook nog niet. Ik leg het even aan iemand voor. Kom er morgen op terug.

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_ Status: Tot nu alleen een email ontvangen met besteldatum 29 oktober. Nog niets over het modem en activeringsdatum. 

Reputatie 7
Badge +28

Beste@Erik_ 

Wel een aparte manier van nummerbehoud. Ik hoop dat de andere Experiabox qua Wifi net zo goed is als de V10a want we gamen via de 5GHz Wifi en dat gaat heel goed met dit modem, iets wat ik met provider modems nog niet eerder gezien heb.

Of is dit tijdelijk en kan ik de V10a later weer terug plaatsen?

Dat het financieel goed komt heb ik alle vertouwen in.

 

Het systeem heeft geen optie om te kunnen zeggen wijzig dit nummer naar dit andere nummer. We kunnen alleen toevoegen of verwijderen, en dat ook niet tegelijk. Vandaar dat het op deze manier gaat. 

 

Je kunt in principe de V10A later terugplaatsen als je zou willen. Maar ik ga ervan uit dat je een V10 krijgt, en die is zeker net zo goed. Zoals Peter al benoemde kun je daar ook de SSID's splitsen.

Reputatie 6
Badge +11

Er zijn wat problemen met de v10a

Zelf echter nooit een v10a gehad afgaande wat op het forum te lezen is

2,4GHz en 5GHz zijn prima te gebruiken op een v10

En ook makkelijk los van elkaar te gebruiken

Bijvoorbeeld huis-2,4GHz en huis-5GHz

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Dat klint positief@peter-keetfm . De 5 GHz Wifi hoeft alleen door een houten vloer heen.

ik ben nu ruim een week aangesloten en de V10a werkt prima. Maar als de V10 nog beter is dan prima. Kun je de SSID’s splitsen?

Reputatie 6
Badge +11

hopen dat je een v10 zonder a krijgt

veel stabieler en zonder bugs

wifi is prima van een v10 (voor een gemiddeld huis)

snuffel eens het forum af over de v10a "zelf geen ervaring mee” maar hoor je niet heel veel goeds over 

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Aanvulling: over de activatiedatum krijg ik later nog bericht.

Hopelijk heeft de andere Experiabox ook gescheiden SSID’s voor 2,4 en 5 GHz want bandsteering is niet altijd een succes.

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

Wel een aparte manier van nummerbehoud. Ik hoop dat de andere Experiabox qua Wifi net zo goed is als de V10a want we gamen via de 5GHz Wifi en dat gaat heel goed met dit modem, iets wat ik met provider modems nog niet eerder gezien heb.

Of is dit tijdelijk en kan ik de V10a later weer terug plaatsen?

Dat het financieel goed komt heb ik alle vertouwen in.

Reputatie 7
Badge +28

Goed nieuws op de (relatief) vroege morgen, fdpg :smile:

Ik heb zojuist het telefoonnummer toegevoegd. Daar krijg je per e-mail vandaag een bevestiging van. Daar staan twee dingen op die ik even specifiek wil benoemen.

  • De actiekorting op Hussel Internet is komen te vervallen. Dat hoort niet te gebeuren maar kon ik ook niet tegenhouden. Om dit te corrigeren heb ik een vergoeding ingevoerd van de korting die je dan gaat missen. Dit wordt in één keer op je komende factuur in mindering gebracht. De actiekorting op het tv-onderdeel is wel actief gebleven.
  • Het telefoonnummer komt in eerste instantie als tweede telefoonnummer in je abonnement à €2,50 per maand. Zodra het nummer bij ons actief is kan ik het andere nummer verwijderen waardoor de maandprijs weer met €2,50 omlaag gaat.

Verder ook nog belangrijk. Het systeem geeft aan dat het nummer dan ook vandaag al over zou moeten gaan. Maar, ik zie ook dat jij een V10A Experia Box hebt. En die heeft maar één telefoonpoort. Wat betekent dat we eerst een andere Experia Box naar je gaan opsturen. Voor het versturen en ontvangen van dingen rekenen we over het algemeen vijf werkdagen. Dus dan zal je nummer denk ik volgende week dinsdag actief zijn. Staat hierover iets in je bevestiging? Anders check ik dat later vandaag nog even verder.

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

Ik kreeg zojuist een email dat mijn abonnement is aangepast naar een vast telefoonnummer voor 2 euro p/m en een extra telefoonnummer voor 2,50 p/m. Dat is natuurlijk niet de bedoeling bij nummerbehoud. 

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben een beetje verlaat, fdpg, excuses. Het is nu wel duidelijk welk systeem ik moet hebben. Maar ik wacht nog even op bevestiging omtrent de korting. Die verwacht ik morgen. Dan gaan we dit regelen. Dank voor je toevoeging. Voor de 25e hebben we dit zeker rond :)

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_  Update: Kabel abonnement per 25 november opgezegd. Ik denk dat de nummer portering dan wel rond is.

Reputatie 7
Badge +28

Ter update: ik heb normaliter twee systemen waarin ik dingen kan wijzigen. De ene geeft alleen op dit moment telefonie in z'n geheel niet weer. Dus ik verwacht dat dit systeem voor Husselabonnementen niet meer gebruikt kan worden. Het andere systeem geeft netjes telefoon weer, en ik kan daarin ook aangeven dat er eentje toegevoegd moet worden. Alleen, als ik dat doe lijkt het erop dat de korting die je nu krijgt ook weer verdwijnt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik heb nagevraagd hoe dit zit maar daar nog geen reactie op. Die verwacht ik dan uiterlijk morgen. Op dat moment kom ik er bij je op terug en gaan we dit verder regelen.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn om te lezen dat de monteursafspraak goed is verlopen en dat je een goede verbinding hebt nu. Ik ben zojuist bezig geweest om je telefoonnummer toe te voegen. Daar loop ik alleen even tegen een systeemdingetje aan. Niets ernstigs, maar ik moet even navragen hoe dit nu zit. Ik kom er morgen bij je op terug om dit te regelen.

Reputatie 4
Badge +3

@wjb Was echt geen mogelijkheid voor een echt ISRA punt. De draadjes staken maar 4 cm uit de muur en de laatste 2 cm waren ook nog eens geoxideerd. Ik vind (als elektronicus) dat de monteur het prima aangesloten heeft.

Voor dat hij langs kwam was hij al bij de wijkkast geweest, de lijn bleek helemaal niet actief. Hij heeft met een testkastje de lijn van huis naar de wijkkast doorgemeten. Hij belde ook nog 10 minuten te voren dat hij eraan kwam. Vriendelijke man die wist waar hij het over had.

De snelheid is boven wat ik besteld heb, voldoende reserve voor HD tv of Netflix HD.

Splitsen Wifi SSID’s voor 2,4 en 5 is ook gelukt via de KPN website, kan niet in de V10a zelf.

Alleen de eerste installatie van de nieuwe 4K Arris duurde lang, vijf herstarts en pogingen waren nodig maar nu doet ie het. Monteur was bekend met dit probleem met de nieuwste Arris kastjes, bugs in de software.

De allereerste keer haalde ik 5 a 6 ms ping. Na een herstart van het modem (even kabeltjes netjes wegwerken) zit ik op een ping van 8 ms (Android telefoon, ookla app).

Nu nog even het telefoonnummer porteren...

Reageer