Beantwoord

Nieuwe Hussel Internet aansluiting met nummerbehoud

  • 12 oktober 2019
  • 37 reacties
  • 498 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Beste allemaal,

Afgelopen week, 9 oktober, heb ik Hussel Internet 50 Mbit + 1 TV + 1 vaste telefoon met nummerbehoud besteld. Gisteren ontving ik een mail dat de bestelling 2 werkdagen vertraagd is. Geen probleem want mijn oude kabel provider is nog actief.

Zojuist kreeg ik een e-mail dat mijn verbinding op 17 oktober opgeleverd gaat worden. Als ik een monteur wil dan moet dat minimaal 5 werkdagen tevoren aangevraagd worden wat nu niet mogelijk meer is. Een monteur is nodig want mijn ISRA punt moet hersteld worden.
Aanvragen kan nog niet op kpn.com/installatiemonteur want bestelling staat nog op voorbereiden, geen link om een afspraak in te plannen.

Nog niets gehoord over nummerbehoud, ik heb een extra email gekregen met een nieuw nummer.

Wie kan mij verder helpen?

Met vriendelijke groet, Folkert
icon

Beste antwoord door fdpg1963 20 november 2019, 18:54

Beste @Erik_ 

Het nummer is correct overgezet naar de Experiabox! Tijdelijke nummer kan weg. Bedankt voor je hulp :slight_smile:

Groet, Folkert

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Folkert, fijn dat je via de telefonische weg uiteindelijk iemand hebt kunnen spreken. Is nu alles duidelijk, of is er nog iets dat ik voor je kan doen?
Reputatie 7
Badge +28

Update: de technische afdeling lijkt het toch wat lastiger te vinden. Ze zijn er nog mee bezig. Zodra ik verdere update heb laat ik het weten. Ik verwacht alsnog geen problemen om dit voor de 25e gereed te krijgen.

Reputatie 7
Badge +28

Ik geloof dat hij daar dan automatisch weer komt, en anders kan ik dat hier aanpassen.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn om te lezen dat de monteursafspraak goed is verlopen en dat je een goede verbinding hebt nu. Ik ben zojuist bezig geweest om je telefoonnummer toe te voegen. Daar loop ik alleen even tegen een systeemdingetje aan. Niets ernstigs, maar ik moet even navragen hoe dit nu zit. Ik kom er morgen bij je op terug om dit te regelen.

Reputatie 7
Badge +28

Dank je, ik zie dat nummer niet al klaar staan. Dus dan moeten we die maandag nog even toevoegen. Wil je hier even laten weten wanneer de monteur geweest is, dan ga ik regelen dat het nummer toegevoegd wordt. 

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben een beetje verlaat, fdpg, excuses. Het is nu wel duidelijk welk systeem ik moet hebben. Maar ik wacht nog even op bevestiging omtrent de korting. Die verwacht ik morgen. Dan gaan we dit regelen. Dank voor je toevoeging. Voor de 25e hebben we dit zeker rond :)

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @huistijger

Niets inspreken vond ie niet leuk maar "medewerker spreken" begreep ie goed en binnen 1 minuut was ik aan de beurt. Het duurde zeker 5 minuten tot alles gevonden was, blijkbaar is mijn bestelling nog niet helemaal verwerkt. Eerste actie is nu een installatie monteur de 21e die weer niet aan het ISRA punt mag sleutelen, mogelijk komt er eerder nog een andere monteur, dat was nog niet duidelijk. Over het pakket met modem is ook nog niets bekend.

Enfin, mijn kabel verbinding zeg ik pas op als alles werkt. Ik ga pas betalen als ik aangesloten ben dus we gaan niet offline.
Reputatie 6
Badge +11

Er zijn wat problemen met de v10a

Zelf echter nooit een v10a gehad afgaande wat op het forum te lezen is

2,4GHz en 5GHz zijn prima te gebruiken op een v10

En ook makkelijk los van elkaar te gebruiken

Bijvoorbeeld huis-2,4GHz en huis-5GHz

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ter update: ik heb normaliter twee systemen waarin ik dingen kan wijzigen. De ene geeft alleen op dit moment telefonie in z'n geheel niet weer. Dus ik verwacht dat dit systeem voor Husselabonnementen niet meer gebruikt kan worden. Het andere systeem geeft netjes telefoon weer, en ik kan daarin ook aangeven dat er eentje toegevoegd moet worden. Alleen, als ik dat doe lijkt het erop dat de korting die je nu krijgt ook weer verdwijnt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik heb nagevraagd hoe dit zit maar daar nog geen reactie op. Die verwacht ik dan uiterlijk morgen. Op dat moment kom ik er bij je op terug en gaan we dit verder regelen.

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

Het nummer is correct overgezet naar de Experiabox! Tijdelijke nummer kan weg. Bedankt voor je hulp :slight_smile:

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +28

We hebben het issue gevonden, de order is onder water vastgelopen. Geen heel groot probleem. Ik heb een technische afdeling aangestuurd om dit te herstellen. Ik verwacht dat dit met een (werk)dag of twee klaar is. Daarna gaat de nummertoevoeging weer verder. Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +28

Beste@Erik_ 

Wel een aparte manier van nummerbehoud. Ik hoop dat de andere Experiabox qua Wifi net zo goed is als de V10a want we gamen via de 5GHz Wifi en dat gaat heel goed met dit modem, iets wat ik met provider modems nog niet eerder gezien heb.

Of is dit tijdelijk en kan ik de V10a later weer terug plaatsen?

Dat het financieel goed komt heb ik alle vertouwen in.

 

Het systeem heeft geen optie om te kunnen zeggen wijzig dit nummer naar dit andere nummer. We kunnen alleen toevoegen of verwijderen, en dat ook niet tegelijk. Vandaar dat het op deze manier gaat. 

 

Je kunt in principe de V10A later terugplaatsen als je zou willen. Maar ik ga ervan uit dat je een V10 krijgt, en die is zeker net zo goed. Zoals Peter al benoemde kun je daar ook de SSID's splitsen.

Reputatie 7
Badge +28

Top! Heb ik bij dezen het tijdelijke nummer weer verwijderd. Daar krijg je per e-mail een bevestiging van. Duurt over het algemeen 24 uur voor dit voltooid is. Daarnaast zal de creditering op je volgende factuur in mindering worden gebracht.

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @fdpg1963
Voor zaken waar haast bij geboden is, zoals ik geloof in jouw geval, kun je veel sneller even bellen, het forum is een mooi item, maar wel trager dan een beller.
0800 0402
24 uur p/dag en 7 dagen p/week bereikbaar.

Wil je antwoord van webcare zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 7
Badge +28

Goed nieuws op de (relatief) vroege morgen, fdpg :smile:

Ik heb zojuist het telefoonnummer toegevoegd. Daar krijg je per e-mail vandaag een bevestiging van. Daar staan twee dingen op die ik even specifiek wil benoemen.

  • De actiekorting op Hussel Internet is komen te vervallen. Dat hoort niet te gebeuren maar kon ik ook niet tegenhouden. Om dit te corrigeren heb ik een vergoeding ingevoerd van de korting die je dan gaat missen. Dit wordt in één keer op je komende factuur in mindering gebracht. De actiekorting op het tv-onderdeel is wel actief gebleven.
  • Het telefoonnummer komt in eerste instantie als tweede telefoonnummer in je abonnement à €2,50 per maand. Zodra het nummer bij ons actief is kan ik het andere nummer verwijderen waardoor de maandprijs weer met €2,50 omlaag gaat.

Verder ook nog belangrijk. Het systeem geeft aan dat het nummer dan ook vandaag al over zou moeten gaan. Maar, ik zie ook dat jij een V10A Experia Box hebt. En die heeft maar één telefoonpoort. Wat betekent dat we eerst een andere Experia Box naar je gaan opsturen. Voor het versturen en ontvangen van dingen rekenen we over het algemeen vijf werkdagen. Dus dan zal je nummer denk ik volgende week dinsdag actief zijn. Staat hierover iets in je bevestiging? Anders check ik dat later vandaag nog even verder.

 

 

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_ Status: Tot nu alleen een email ontvangen met besteldatum 29 oktober. Nog niets over het modem en activeringsdatum. 

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

Wel een aparte manier van nummerbehoud. Ik hoop dat de andere Experiabox qua Wifi net zo goed is als de V10a want we gamen via de 5GHz Wifi en dat gaat heel goed met dit modem, iets wat ik met provider modems nog niet eerder gezien heb.

Of is dit tijdelijk en kan ik de V10a later weer terug plaatsen?

Dat het financieel goed komt heb ik alle vertouwen in.

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb de inhoud van de doos goed bekeken en vond daar ook 2 opbouw doosjes. Volgens https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10a/topic/aansluiten/installatie-voorbereiding-lasdop/8
mag ik blijkbaar wel zelf de rode en blauwe draad monteren. Ik heb niet echt een standaard ISRA punt maar er komen enkel draadjes uit de muur in de woonkamer, buiten zie je de gepantserde kabel weglopen de grond in.

Mag ik zelf het doosje monteren? Ben elektronicus dus dat lukt me zeker. Gaat even om de KPN regels.

 

Reputatie 4
Badge +3

Aanvulling: over de activatiedatum krijg ik later nog bericht.

Hopelijk heeft de andere Experiabox ook gescheiden SSID’s voor 2,4 en 5 GHz want bandsteering is niet altijd een succes.

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

De monteur heeft alles aangesloten en alles werkt. De grijze DSL kabel heeft hij direct aan de lijn gelast. De lijn was nog niet actief in de wijkkast, ook meteen geregeld.

Snelheid en ping zijn prima! Alleen het updaten van de Arris 4K ging erg moeizaam maar na 5 keer herstarten werkte alles.

Kun je voor mij het telefoonnummer porteren? De telefoonlijn werkt nu met het tijdelijke nummer, is getest.

 

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +28

Hey Folkert, ik zie dat de wijziging aan deze kant nu op gereed staat. Wat betekent dat het nummer nu bij ons actief is. Via de kabel zou het nu niet meer moeten werken.

 

Het nummer komt dan standaard op de tweede plek te staan,. Om dat te verhelpen heb ik hier de beide nummers omgewisseld van plek en een synchronisatie uitgevoerd. Je zou nu via de Experia Box gebruik moeten kunnen maken van je oude nummer. Plug dan ook je telefoontoestel in op de Experia Box en probeer het eens. Laat even weten of het nu werkt. Zo ja, dan ga ik vervolgens het andere nummer verwijderen en de actiekorting die vervallen is crediteren. Ik gaf eerder aan dat ik dit al gedaan had, maar dat is bij het vastlopen van de telefoonorder komen te vervallen dus moet even overnieuw.

Reputatie 4
Badge +3

Beste @Erik_ 

Voorlopig is alles qua installatie redelijk duidelijk, de monteur staat gepland voor de 21e maar de vraag is of die iets kan doen als eerst het ISRA punt hersteld moet worden waar blijkbaar een andere monteur voor nodig is. De helpdesk medewerker wist dat ook niet zeker, het staat in elk geval genoteerd.

Over het modem heb ik nog niets gehoord.

Ook over nummerbehoud nog niets gehoord, heb een (hopelijk tijdelijk) nummer toegewezen gekregen.

 

Groet, Folkert

Reputatie 7

Wat jammer dat de monteur de DSL kabel rechtstreeks op de grondkabel heeft gelast.

Was er echt geen ruimte om een ISRA punt te maken?

Wel goed om te lezen dat de snelheid en ping goed zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Om 15:34 een sms gekregen dat de wijziging voor het toevoegen telefonie nog niet klaar is voor installatie. Nummer werkt nog steeds via de kabel.

Reputatie 4
Badge +3
Beste @huistijger

Zojuist gebeld naar dit nummer en mijn vraag ingesproken. Antwoord: Voor het maken van een afspraak met een monteur verbreekt U nu de verbinding en gaat U naar kpn.com/monteur alwaar ik weer bij mijn bestelstatus kom na inloggen met KPN ID.

Waarschijnlijk is het maken van een afspraak nog niet mogelijk vanwege de status van de bestelling, zie schermafdruk. Ik wacht even tot morgenochtend om te kijken of er iets over het modem komt want volgens KPN ontvang ik uiterlijk morgen het installatiepakket.

Ik heb je advies opgevolgd m.b.t. alle gegevens voor Webcare in mijn profiel en heb ook mijn profiel gekoppeld aan mijn KPN ID en ontkoppeld van Facebook.

Reageer