Beantwoord

Nieuwe iphone wel of niet met unlimited data

  • 20 October 2019
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

ik heb 2 kids die data slurpen op hun iPhones. Nu zie ik dat dubbele data is afgeschaft. Ik had genoeg gehad aan 20GB wat dan 40GB zou zijn. Met hussel is dit niet meer en kan ik alleen nog kiezen tussen 20GB of Unlimited, waarvan de laatste €11,- duurder is per maand. Op vakantie in Spanje kon ik de kids 10GB elk geven waarbij ik voor mezelf 20GB over had. Nergens vind ik antwoord op de vraag: als ik unlimited kies, mag ik dan ook unlimited delen of zit daar toch een addertje onder t gras? Er staat alleen dat binnen de EU 25GB roaming per maand mogelijk is. Het is niet duidelijk of dit ook voor unlimited geldt.

Als dat zo is, dat zou betekenen dat ik en mijn kids op vakantie maar 25GB kunnen verdelen. Dat zou dan veel te weinig zijn. Graag jullie antwoorden in deze.

groet, Pascal.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 October 2019, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Met een unlimited abonnement kan je in totaal 25GB delen met je kinderen.

Zie dit bericht.

 

Je hoeft je abonnement overigens niet te wijzigen, je kunt hem ook gewoon laten doorlopen als sim-only.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @fringsyboy70, het internet is niet meer weg te denken inderdaad. Ik begrijp dan ook goed dat jouw kinderen grootverbruikers zijn. Je wilt je tegoed gaat met ze delen. Alleen de vraag is hoeveel? wjb geeft dit al aan, dat is 25 GB welke je maandelijks kan uitdelen. Je kan dus voor je op vakantie gaat de 25 GB verdelen, deze is ook in het buitenland geldig. En dan heb je zelf nog 20 GB welke je voor het buitenland hebt.  

Reputatie 1
Badge

Beste Bart , snap ik maar wat bedoel je met dat ik nog 20GB voor mezelf over heb? Kids beide 12,5GB = 25GB. Dan heb ikzelf toch niks meer over?

Reputatie 1
Badge

en blijft data wat maandelijks overblijft bij de kids, staan zodat ze een buffer kunnen opbouwen voor de vakantie ?

Reputatie 7
Badge +10

Als je zelf Unlimited hebt kan je 12,5 + 12,5 GB naar je kinderen overmaken. Die kunnen zij dan ook in het buitenland gebruiken. Jij hebt vanuit je eigen Unlimited abonnement sowieso 20 GB voor het buitenland. 

Zo bedoelt Bart dat. 

Reputatie 7
Badge +20

Zoals Ward_ het aangeeft bedoel ik het inderdaad. En deel dan de MB's nog voor de vakantie, dus nog in Nederland. Data wat overblijft komt te vervallen. Je moet dus elke maand opnieuw delen.