Nieuwe klant, experiabox v9 ipv v10

• 14 december 2016
  • 16 reacties
  • 1279 keer bekeken

Één van de redenen om over te stappen naar KPN was de experiabox v10 met 802.11ac en dual band ondersteuning van 2,4Ghz en 5Ghz. Gisteren installatiebox ontvangen en er zit een gereviseerde /gebruikte experiabox v9 in.... Nou snap ik dat veel nieuwe klanten tevreden zijn met een v9 en dat dual-band en 5Ghz ze niet zo veel zegt (en dat KPN die boxen niet zo maar weg gooit), maar bij mij is dat niet zo.
Bijna al mijn wifi apparaten thuis ondersteunen 5Ghz en dan moet ik nu zeker een wifi versterker aanschaffen of losse router om 5Ghz te ondersteunen.
Bestelling van 100/100 internet was al misgegaan, krijg nu 60/60 aansluiting (100/100 is gewoon beschikbaar hier) en moet dat vervolgens na aansluiting weer gaan omzetten. Nu kan / wil klantenservice me niet helpen met experiabox. Schiet zo niet op, toegevoegde waarde van overstappen wordt zo steeds minder, voldoet op deze manier in ieder geval zeker niet aan mijn verwachtingen.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Snap wel dat m'n vergelijking scheef is, probeer mezelf duidelijk te maken, soms werkt het dan om een beetje te overdrijven. Dat wifi een extra service is snap ik ook, maar ik had graag meer informatie over die service gehad. Extra services kunnen je keuze immers ook beïnvloeden.

Twee weken bedenktijd ben ik van op de hoogte, fijn dat ik de modem dan na meer dan twee weken na m'n bestelling ontvang.

Ga wel contact opnemen of ik niet alsnog kosteloos kan opzeggen. Nergens zegt iemand, ja misschien hadden we u wat beter moeten informeren. Het is steeds, tja zo is de procedure nou eenmaal en verder niets.

Ik zou zeggen gewoon proberen op te zeggen. KPN zegt namelijk dat je een dienst afneemt en daarbij (toevallig) een modem krijgt. Maar persoonlijk ben ik van mening dat ik een dienst + product afneem. Uiteindelijk zullen die TV Ontvangers en Experiabox echt wel doorberekend worden en ik wordt zo goed als verplicht ze te gebruiken.

En, bij een dienst + product gaat je bedenktermijn in zodra het product is geleverd. Daarbij vind ik het wel redelijk dat je je abonnementsgeld naar ratio terug krijgt. En niet het hele maandbedrag.
Reputatie 7
Badge +30
Je kan v9 gewoon omruilen ... https://forum.kpn.com/internet-9/inhoud-installatie-pakket-406563
Deze manier van ruilen is helaas niet meer mogelijk. Winkels hebben sinds de zomer geen Experiaboxen meer op voorraad, en ruilen deze dus ook niet meer om.

Al sinds April zelfs
ik heb lang met de V8 gewerkt die had een bug in de port forwarding loop back
ik kon dus vanaf mijn huis de camera op het externe modem adres niet zien modem opnieuw opstarten
en hij deed het weer voor een week. ik heb nu sinds kort de V10 dat is wat anders, mijn camera's niets aan gedaan die hadden een poort toegewezen op mijn oude modem
ik sluit alles aan mijn hele netwerk en start de V10 is het dan normaal dat de camera's het meteen doen
ik hoef geen portforwarding meer te doen de betreffende poorten waren open
ook de binding deed ie zelf hoort dit zo of heb ik gewoon geluk
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Davidr, welkom op het forum! Vervelend dat je overstap naar ons niet aan je verwachtingen voldoet 😞

We leveren aan nieuwe klanten een V8, V9 of V10. Als jouw V9, afgezien van de ontbrekende 5 Ghz band, verder goed werkt, heb ik helaas geen mogelijkheid deze Experia Box voor je om te ruilen. Wat je eventueel kunt overwegen is het aanschaffen van de KPN WiFi versterker. Dit apparaat is in te stellen als accesspoint en beschikt over 5 Ghz en band steering.

Na installatie zet je Sneller Internet 100/100 eenvoudig aan via MijnKPN. In veruit de meeste gevallen is de extra snelheid dan binnen 24 uur actief.
Reputatie 1
Één van de redenen om over te stappen naar KPN was de experiabox v10 met 802.11ac en dual band ondersteuning van 2,4Ghz en 5Ghz. Gisteren installatiebox ontvangen en er zit een gereviseerde /gebruikte experiabox v9 in.... Nou snap ik dat veel nieuwe klanten tevreden zijn met een v9 en dat dual-band en 5Ghz ze niet zo veel zegt (en dat KPN die boxen niet zo maar weg gooit), maar bij mij is dat niet zo.
Bijna al mijn wifi apparaten thuis ondersteunen 5Ghz en dan moet ik nu zeker een wifi versterker aanschaffen of losse router om 5Ghz te ondersteunen.
Bestelling van 100/100 internet was al misgegaan, krijg nu 60/60 aansluiting (100/100 is gewoon beschikbaar hier) en moet dat vervolgens na aansluiting weer gaan omzetten. Nu kan / wil klantenservice me niet helpen met experiabox. Schiet zo niet op, toegevoegde waarde van overstappen wordt zo steeds minder, voldoet op deze manier in ieder geval zeker niet aan mijn verwachtingen.

Je kan v9 gewoon omruilen ... https://forum.kpn.com/internet-9/inhoud-installatie-pakket-406563
Reputatie 1
Dat wist ik niet.

Ik blijf het ook vreemd vinden.
In de kpn winkel kan je ook tv's, ontvangers en wifi testen en dat doe je ook met de v10. Tenminste hier in Dordrecht. Als je dan tevreden ben dan koop je het product. En dan krijg je v8 of v9 :?
Reputatie 7
Badge +12
Hoi Justin,

Blijft dan toch vreemd dat ik €50 euro moet neerleggen voor een versterker zodat ik 5Ghz heb en iemand die toevallig een v10 ontvangt dat niet hoeft en er wellicht niet eens (bewust) gebruik van maakt...

Ik begrijp je gedachtegang, en ben het er in mindere mate ook mee eens. Het zou beter zijn geweest als alle v9's en v8's al op waren geweest, en dat iedereen een v10 zou krijgen. De v10 wordt nu al standaard geleverd bij VDSL/bonding aansluitingen, aangezien deze Experiabox daar beter mee om kan gaan dan eerdere versies. Dat zorgt ervoor dat juist glasvezelgebruikers meer kans hebben op een v9.

Wel is het goed om je te realiseren dat je voor die 50 euro die jij nu "moet" betalen meer krijgt dan degene die direct al gratis de v10 kreeg. Jij hebt dan namelijk extra (gigabit) poorten en bovendien een extra wifipunt in jouw woning. Misschien dat dit de pijn enigszins kan verzachten.
Reputatie 7
Badge +12
De vergelijking met het kopen van een auto gaat natuurlijk niet op. Bij KPN koop je een dienst in, namelijk een internetverbinding. KPN heeft de verantwoordelijkheid om te zorgen dat jij thuis een werkende internetverbinding krijgt. Dat ze dit ook via WiFi aanbieden is überhaupt extra service, ook al is dat gangbaar tegenwoordig.

Maar je hebt gewoon 14 dagen bedenktijd hè? Als je om de aangeboden router per se weer weg wilt dan kan dat gewoon.
Reputatie 7
Badge +12
Deze manier van ruilen is helaas niet meer mogelijk. Winkels hebben sinds de zomer geen Experiaboxen meer op voorraad, en ruilen deze dus ook niet meer om.
Reputatie 1
Badge
Dat wist ik niet.

In de kpn winkel kan je ook tv's, ontvangers en wifi testen en dat doe je ook met de v10. Tenminste hier in Dordrecht. Als je dan tevreden ben dan koop je het product. En dan krijg je v8 of v9 :?

Helaas is die (in mijn geval v9) dan dus niet meer om te ruilen en zit ik zonder 5Ghz

Beste davidr,

Kreeg zelf een V8 ipv een V10 terwijl in de KPN winkel bij het afsluiten de dual band behoefte besproken was. Toen ik het via dit forum bespreekbaar maakte kreeg ik vergelijkbare reacties. Het is dus bij KPN niet vanzelfsprekend dat je als nieuwe klant kunt beschikken over de meest recente technieken. Ik heb uiteindelijke wel een V10 gekregen (in juni) omdat deze in een KPN winkel nog op voorraad was, heb dus geluk gehad.
Badge +3
Ik ben van mening dat als je in de winkel op een V10 hebt mogen testen en vervolgens een contract daar afsluit, dat je ook een V10 thuis hoort te ontvangen. Of hebben ze er expliciet bijgezegd dat je ook een ander model kon ontvangen waar dual-band niet op aanwezig is? Mochten ze dat niet gedaan hebben(wat ik vermoed) dan heb je naar mijn idee recht op een V10.
Hoi Justin,

Blijft dan toch vreemd dat ik €50 euro moet neerleggen voor een versterker zodat ik 5Ghz heb en iemand die toevallig een v10 ontvangt dat niet hoeft en er wellicht niet eens (bewust) gebruik van maakt... Bij de bestelling van (glasvezel) internet moet dan ook fatsoenlijk worden gecommuniceerd dat je oude experiaboxen kan ontvangen!

Het omzetten van 60 naar 100 zal best snel en gemakkelijk gaan, vind het gewoon slordig dat ik iets bestel en iets anders geleverd krijg.
Als ik bij de garage een auto koop zeggen ze ook niet: Ooooh u had graag de grotere variant gewild, die hebben we wel, maar u krijgt deze kleine, doet het prima. Als u meer ruimte wilt koopt u er toch een karretje bij, kunt u nog meer meenemen!

Ben er inmiddels wel achter dat ik aan de situatie niets kan veranderen want het is overal, de v9 is prima en je kan er een accesspoint bijkopen voor 5Ghz.

Ik wil daarover bij het bestellen worden geinformeerd! Let op, u krijgt wellicht een oudere modem en moet er dan een accesspoint bij aanschaffen indien u 5Ghz ondersteuning wilt. Dat gebeurd vast niet omdat het mensen aan het twijfelen kan brengen. Het had voor mij de keuze in ieder geval een stuk makkelijker gemaakt.
Snap wel dat m'n vergelijking scheef is, probeer mezelf duidelijk te maken, soms werkt het dan om een beetje te overdrijven. Dat wifi een extra service is snap ik ook, maar ik had graag meer informatie over die service gehad. Extra services kunnen je keuze immers ook beïnvloeden.

Twee weken bedenktijd ben ik van op de hoogte, fijn dat ik de modem dan na meer dan twee weken na m'n bestelling ontvang.

Ga wel contact opnemen of ik niet alsnog kosteloos kan opzeggen. Nergens zegt iemand, ja misschien hadden we u wat beter moeten informeren. Het is steeds, tja zo is de procedure nou eenmaal en verder niets.
Ik zou zeggen gewoon proberen op te zeggen. KPN zegt namelijk dat je een dienst afneemt en daarbij (toevallig) een modem krijgt. Maar persoonlijk ben ik van mening dat ik een dienst + product afneem. Uiteindelijk zullen die TV Ontvangers en Experiabox echt wel doorberekend worden en ik wordt zo goed als verplicht ze te gebruiken.

En, bij een dienst + product gaat je bedenktermijn in zodra het product is geleverd. Daarbij vind ik het wel redelijk dat je je abonnementsgeld naar ratio terug krijgt. En niet het hele maandbedrag.

Lijkt mij in dit geval wel zo inderdaad, aangezien ik iets anders (product) geleverd krijg dan ik had verwacht en dat niet kon weten alvorens ik het installatiepakket had ontvangen. Bedankt voor je heldere formulering, wellicht dat ik m'n abonnement met deze beargumentering kosteloos kan opzeggen.
Dat wist ik niet.

Helaas is die (in mijn geval v9) dan dus niet meer om te ruilen en zit ik zonder 5Ghz

Reageer