Beantwoord

Nieuwe klant informeren over levering

  • 23 februari 2016
  • 5 reacties
  • 179 keer bekeken

Wij zijn in december 2015 in uw winkel in Almelo geweest voor informatie.
Ons contract met Fiber, glasvezel loopt af op 15-02-2015. Was geen probleem volgens medewerker, een voorlopig contract werd opgesteld.
Afgelopen jan. Wederom geweest om alles af te ronden. Aangegeven dat wij glasvezel hebben, dit was nog niet mogelijk, het zou zonder verschil via de oude kabel aansluiting gaan. Contract opgesteld en afgerond. Toen bleek dat wij een bedenktijd van twee weken moesten doorlopen. Dit was tijdens eerste gesprek van december niet nodig omdat er al onze gegevens al waren genoteerd en dat het in jan. 2016 dan direct in gang gezet kon worden. Een monteur kon dus niet eerder dan vandaag komen. Gelukkig met Fiber kunnen afspreken de aansluiting een week later pas af te sluiten. Vandaag komt de monteur, aardige man, hij vraagt waar de telefoonlijn zit, grote vraagtekens van onze kant, wij wonen hier nu 7 jaar en hebben nooit een vaste telefoonlijn gehad. Probleem dus, al wij hadden geweten dat het via de telefoonlijn zou gaan hadden wij kunnen aangeven dat wij geen idee hebben waar deze zit. Monteur heeft uiteindelijk de aansluiten gevonden en doorgemeten. Geen signaal, wat hij ook probeerde, morgen komt er een monteur die het opnieuw gaat proberen.. Hopelijk komt het goed, wel advies van onze kant, informeer potentiƫle klanten goed wat de bedoeling is om misverstanden te voorkomen.

Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

icon

Beste antwoord door Safetymichel 26 februari 2016, 15:55

Goedemiddag allen,

de reden dat ik iets heb geplaatst was meer uit zorg. KPN heeft geweldig en snel gereageerd en alles naar tevredenheid opgelost.
De monteurs gaven aan dat het aan de interne communicatie lag, ze hebben alles uit de kst gehaald om ons aan te sluiten. Dit is gelukt, Dikke pluim voor KPN, Hulde!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

safety101 schreef op 23 feb '16 om 18:26u

Wij zijn in december 2015 in uw winkel in Almelo geweest voor informatie.
Ons contract met Fiber, glasvezel loopt af op 15-02-2015. Was geen probleem volgens medewerker, een voorlopig contract werd opgesteld.



Maar woon je in Almelo zelf? Want daar biedt KPN geen glasvezel aan. Het glasvezel netwerk dat er ligt is van Cogas (of Caiway?) waar alleen Caiway, Solcon en Fiber hun (consumenten)diensten op aanbieden.

Op deze site kan je checken of KPN glasvezel aanbiedt en met welke snelheid. Ook zie je de DSL snelheden die worden aangeboden.

Robin

Hallo Robin, wij wonen in Almelo, er is ons verteld dat kpn geen glasvezel mag leveren. Het zou via de oude coax kabel gaan. Het blijkt nu via een telefoonlijn te moeten. Hadden ze dat verteld dan hadden wij kunnen aangeven dat wij geen telefoonleiding weten te zitten in ons huis. Wij gebruiken het niet en wonen er nu 7 jaar en wij hebben er ook nooit naar hoeven zoeken. Erg vervelend voor de monteur die vandaag niets kon doen. Heeft de oude leiding uiteindelijk gevonden, maar er stond geen signaal op
Reputatie 7
Badge +27
Hey Safety, welkom bij KPN, en welkom op het forum 🙂 Jammer dat de aansluiting niet in een keer goed opgeleverd kon worden. Als klanten bij ons een abonnement afsluiten dan wordt er gekeken naar wat je huidige provider is. Als je huidige aansluiting bij ons niet kan, zoals in jouw geval met glasvezel, dan zullen we dit aangeven. Er wordt dan ook bij uitgelegd dat de aansluiting bij ons dan via de oude kabel zal plaatsvinden. Maar oude kabel in dit geval is niet coax maar telefoonlijn koperkabel. Dit is in bij jouw dus niet voldoende uitgelegd. Mijn excuses hiervoor. 

Is er al wel weer een nieuwe afspraak gemaakt dat de monteur terugkomt?

Goedemiddag allen,

de reden dat ik iets heb geplaatst was meer uit zorg. KPN heeft geweldig en snel gereageerd en alles naar tevredenheid opgelost.
De monteurs gaven aan dat het aan de interne communicatie lag, ze hebben alles uit de kst gehaald om ons aan te sluiten. Dit is gelukt, Dikke pluim voor KPN, Hulde!

Reputatie 7
Badge +27
Fantastisch, goed om dat te horen! Wens ik je verder heel veel plezier met je diensten :)

Reageer