Beantwoord

Nieuwe klant maar ik krijg toch de oude V9 en niet de V10?

• 19 augustus 2015
  • 10 reacties
  • 549 keer bekeken

Heb me 6 weken geleden aangemeld bij KPN voor het compleet pakket.

Enkele dagen later stond er al een installatie pakket bij de voordeur, goed geregeld!

Echter vandaag de doos maar eens open gemaakt en wat blijkt?? Een oude Experiabox V9??

Maar eens gebeld met de helpdesk, word je van het kastje naar de muur gestuurd,

'Nee meneer, u krijgt geen V10, de V9 doet het ook prima'.

Ongeloofelijk, het is nog niet eens opgeleverd en ze willen niet de V10 leveren?

Nu heb ik tot 2 september nog de Fritzbox van xs4all met het subnet 192.168.1.x

Zover ik begrijp kan de V10 dit aan en de V9 zit vast op 192.168.2.x

Wie gaat bij mij thuis de ongeveer 30 IP adressen van tig aparaten aanpassen?

Dus KPN kom op, zorg dat ik de V10 heb voor de monteur anders gaat het feestje NIET door en duw ik het install pakket bij de lokale KPN winkel door de bus.

Onbegrijpelijk hoor, als ik een nieuwe auto koop krijg ik toch ook niet het oude model van vorig jaar of wel soms?

icon

Beste antwoord door MarkoKrabben 26 augustus 2015, 12:22

Inmiddels een nieuwe V10 mogen ontvangen met dank aan de KPN helpdesk.

Deze is zoals verwacht in te richten met een eigen subnet.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Niet iedereen krijgt de V10 direct, nee. De V10 en de pre-V8 modellen kunnen de IP-range aanpassen.

Overigens is dit precies de reden waarom adviseert om DHCP Bindings te maken en geen static IP adressen in de adapter.

Ben je toevallig een glasvezel klant? Over het algemeen (op dit moment) krijgen VVDSL klanten vooral de V10, omdat de V10 beter overweg kan met Vectoring. Maar ook dit is niet gegarandeerd.

Robin
Hoi RobinFlikkema, dank voor de snelle reactie.

Mijn subnet is 192.168.1.x en inderdaad heb ik heel wat devices die op fixed ip staan ivm security en het niet willen zetten op DHCP.

Denk hierbij aan security software en cameras, NASsen, powerrouter etc.... teveel, ongeveer 30 stuks.

Laptops/mobieltjes natuurlijk op DHCP.

Snap gewoon niet dat in dit geval geen V10 nagestuurd kan worden, had van KPN wel iets meer

begrip verwacht. Ook de WIFI van de V10 doet het veeeeellll beter.

Ik wil ook gewoon geen oud spul, het is nog niet eens opgeleverd.....

Wat ik ga doen is de monteur afwachten, indien hij geen V10 bij zich heeft gaat het feestje helaas niet door. Uiteraard stuur ik een dag van te voren KPN een mailtje hierover om te voorkomen dat ik voorrij kosten ga krijgen ivm niet opleveren KPN Compleet.

Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon een V10 leveren voor deze bereidwillige nieuwe klant (hopelijk!).

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

WiFi werkt inderdaad veel beter.

Ik wens je succes met met het sturen van een email en het krijgen van de V10. Sommige monteurs hebben een V10 bij zich, maar dan moet je net iemand treffen die hem ook afgeven wil. Ook sommige KPN Winkels hebben V10's op voorraad.

Wat je wel zou kunnen doen is zeggen dat je V9 niet naar behoren functioneert, of last hebt van de NAT Loopback bug. En kijken of je via deze weg een andere kan krijgen ;)

Je kan het oud spul noemen, maar het levert nog steeds goed internet. Wifi is iets minder, maar het werkt.

Robin

Hoi Robin,

Klinkt mooi maar ik wil de V9 niet, ook niet voor een paar dagen, moet ik nog mijn hele netwerk gaan aanpassen. Kost me veel tijd (en ergenis) en ik besteed mijn tijd liever aan andere dingen.

Denk dat ik de hele doos maar terug breng naar de KPN winkel in Winterswijk, KPN vraagt hier gewoon om.

Ik verwacht gewoon een V10, niets meer en niets minder en dat KPN het gewoon netjes oplost voordat

de monteur 2 september op de stoep staat............

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik begrijpen je helemaal, maar er staat nergens dat je een V10 zou krijgen, en ik denk dat KPN daar erg sterk mee staat.

Robin
Hoi Robin,

Heb je gelijk in, maar er staat ook NERGENS dat ik mijn gehele netwerk moet aanpassen bij wisseling van provider.

Ga maar eens bellen om het pakket terug te sturen....

Reputatie 7
Badge +30
MarkoKrabben schreef:
Hoi Robin,

Heb je gelijk in, maar er staat ook NERGENS dat ik mijn gehele netwerk moet aanpassen bij wisseling van provider.

Ga maar eens bellen om het pakket terug te sturen....

Ik heb geen zin in een hele discussie. Ik ben ook gewoon klant. Maar het lijkt me dat dit het gevolg is van IP's vast zetten in de adapters. En als dit met een DHCP Binding was gedaan, was dit probleem er niet.

Succes!

Robin

Reputatie 5
Badge +9
weer de discussie over vast ip

ik heb ook jaaaaaren alles vast in de apparatuur (hier begin ik niet weer over)

sommige apparatuur moet ik via software tool benaderen en zo een vast ip geven

dit kan niet eens dhcp

kpn geef hem gewoon een v10 i.v.m. wat de klant wil in stellen

laten we het dan ook niet weer over de nat loopback probleem van de v9 hebben

ik geef hem echt gelijk als nieuwe klant dat hij een v10 wil

ik heb een auto met een v6 die krijg ik ook niet met een v5 :D

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen MarkoKrabben,

Welkom op het forum!

Ik kan me je frustratie goed voorstellen.

Zou je me je postcode, huisnummer, de naam van de contractant, en je 06 nummer eens kunnen sturen in een priv├ębericht?

Dan kijk ik wat ik op dit moment voor je kan betekenen!

Met vriendelijke groet,

Koen

Inmiddels een nieuwe V10 mogen ontvangen met dank aan de KPN helpdesk.

Deze is zoals verwacht in te richten met een eigen subnet.

Reageer