Beantwoord

Nieuwe klant... maar niet de beloofde 100 Mbps

• 6 september 2017
  • 3 reacties
  • 155 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Net als een aantal anderen op dit forum heb ik tot heden niet de beloofde snelheid van 100 Mbps gekregen. Speedtest geeft 51 Mbps aan. Inmiddels 2 keer kontakt gehad met Klantenservice, 1 keer met een medewerker van de KPN XL winkel hier in de buurt en een bevestiging per mail dat deze extra dienst op mijn adres zal worden geInstalleerd. Maar ondanks dat blijft de snelheid nu al dagen steken op 51 Mbps.
In het modem zie ik dat de haalbare snelheid veel hoger is (zie het screenshot). Vanmorgen heb ik het op 95 Mbps zien staan, maar vanmiddag is dit gezakt naar 66 Mbps. Waarschijnlijk omdat ik het modem een keer uit en aan moest zetten om een converter voor DTMF >> FSK aan te sluiten.

Pikant detail is dat de uploadsnelheid 26 Mbps is... veel meer dan de beloofde 10 Mbps. Leuk meegenomen, maar voor mij is de hogere downloadsnelheid de reden om te kiezen voor deze optie bij mijn Alles-in-1 pakket.
Wie of wat kan mij helpen om de beloofde snelheid van 100 Mbps te krijgen?

Voor de duidelijkheid wat plaatjes van de info uit het modem, de info van fourstack en de lokatie van de straatkast waarop ik ben aangesloten (neem ik aan omdat die het dichtst bij is).

Groet, Dick
icon

Beste antwoord door dhe 9 september 2017, 11:59

Opgelost met hulp van Maaike!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Hallo @dhe, welkom! Jammer dat je de 100 Mbps niet ontvangt terwijl dat, op basis van de attachments, wel haalbaar zou moeten zijn.
Ik help je dan ook graag verder om dit opgelost te krijgen. Hiervoor heb ik aanvullende informatie van jou nodig, wil je dit via mijn priv├ębericht doorgeven?
Opgelost met hulp van Maaike!
Reputatie 7
Dat heeft ze dan wel een snelheid van boven de 100 Mb/s gedaan, zeg. Nog geen 24 uur tussen haar reactie en de oplossing. 😃

Reageer