Beantwoord

Nieuwe klant vanaf 26 juni, maar geen diensten

  • 4 juli 2019
  • 13 reacties
  • 196 keer bekeken

Beste KPN,

Aangezien ik wat problemen mbt internetsnelheden en het verkrijgen van een nieuwe afstandsbediening ondervondt bij Ziggo leek het mij na heel veel jaren ziggo eens tijd om over te stappen en kwam ik bij jullie uit.
Alles in gang gezet hiervoor.

Pakket netjes en tijdig ontvangen , in de brief stond dat ik vanaf 26 juni tussen 14.00u en 20.00u aangesloten zou zijn bij jullie, op zaterdag 22 juni ontvang ik een sms dat mijn verbinding al gereed is en ik kan gaan installeren, direct ga ik dit doen, helaas zonder resultaat, geen verbinding. Prima in de brief staat tenslotte vanaf 26 juni. Toch vreemd het smsje, in de brief die ik ontvangen heb staat dat als je een smsje voor 14.00u desbetreffende 26 juni ontvangt, je gewoon kan aansluiten.
Op maandag 24 juni chat ik met een medewerker en die legt mij uit dat het inderdaad pas vanaf 26 juni kan. Akkoord van mij kant.

Het is 26 juni, om 18.00u kijk ik eens of ik verbinding heb, niks, ik neem alle aansluitstappen nog eens door, nog niks, ik besluit de chat op te gaan, medewerker zegt dat de verbinding wel tot stand moet komen alles is geactiveerd, maar niks doet het. Ik neem contact op met een vriend die werkt bij een telecombedrijf en hier meer verstand van heeft als mij, hij komt en checkt en meet alles door en komt tot de conclusie dat er geen del signaal het huis in komt. Hierop bel ik donderdagavond 27 juni met een medewerker, het verhaal was hem gelijk duidelijk, er moest een monteur komen, deze kon 8 juli komen, ( 7 juli vertrek ik op vakantie tot 27 juli ( apart als nieuwe klant zo lang moeten wachten op een monteur, ook nadat ik aangegeven had per 26 juni afgesloten te zijn bij ziggo en vanaf 7 juli op vakantie te zijn, dus geen tv , geen internet meer. De medewerker had een oplossing , hij ging een service monteur inplannen, vrijdag 28 juni, maandag 1 of dinsdag 2 juli zou ik gebeld worden wanneer deze zou komen. Maandag 1 juli krijg ik in de ochtend telefoon , KPN aan de lijn, meneer ik bel voor een afspraak met een monteur, deze kan 8 juli komen, uhhhh hallo wat gaat hier mis bij KPN zeg ik, mijn verhaal wederom gedaan, medewerker vondt het apart wat zijn collega had gedaan dan , top, maar hier nog geen diensten. Uiteindelijk spreek ik af dat de monteur dan maar 29 juli komt en ik een noodpakket ontvang van 50gb internet en digitenne, zeer tegen mijn zin in. Is dit de oplossing die jullie aan nieuwe klanten aanbieden !!!! Jullie hadden verdorie 27 of 28 juni met een monteur op de stoep moeten staan !!!!

Buiten dat er geen internet en tv was/is hoe het moet zijn, heb ik al een hele boel rompslomp gehad nu, aangegeven wordt dat ik beter niet kan downloaden, Netflix etc kan kijkende het noodpkket. Het wifi signaal is dramatisch hiervan.
Daarbij werkt mijn deurbel op de wifi, helaas valt deze de helft van de tijd uit omdat de verbinding wegvalt, het uitlezen van mijn zonnepanelen werkt helemaal niet.

Ik ben eens benieuwd met wat voor compensatie regeling KPN/jullie gaan komen om deze nieuwe klant tevreden te krijgen, van 26 juni tot 29 juli geen diensten van jullie, en dan is het maar de vraag of de monteur het wel opgelost krijgt, met een beetje pech ligt het aan de kabel in de straat, en dat zal dan ook nog wel even duren.

Met vriendelijke groet,

Rick Meerveld
icon

Beste antwoord door Marcia_ 22 juli 2019, 13:13

Ha Rick, iets later gereageerd, want je hebt in je vakantie vast wat anders aan je hoofd dan KPN. Ik heb de volledige abonnementskosten van de eerste factuur vergoed. Dit wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Ik kan het niet verrekenen met de huidige factuur. Wil je er wel op letten dat die nog open staat? Het zou zonde zijn als er extra kosten in rekening gebracht worden hiervoor namelijk. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Rick, welkom en excuses voor de late reactie! Ontzettend vervelend dat je zo lang moet wachten voordat er een monteur komt. Ik ben het met je eens dat je deze sneller mag verwachten. Heb je, na het schrijven van dit bericht, nog op een andere manier contact met ons gehad? Ik ben bang dat ik ook niet meteen iets voor je kan betekenen, maar wil het wel graag voor je uitzoeken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en ik help je er graag verder mee.
Beste marcia ,

heb de gegevens ingevoerd en opgeslagen, dank voor je reactie
Reputatie 7
Badge +27
Geen enkel probleem. Ik zie inderdaad dat er op 1 juli pas de 8e een monteur ingeboekt kon worden. Ik vind dat te lang duren en ga dit dan ook intern aankaarten. Wat mij betreft kan je niet verwachten dat er zo lang gewacht moet worden op een monteur. Voor jou maakt dit helaas niet zoveel meer uit. Ik realiseerde mij gisteren niet dat het al de 6e was en dat je dus vandaag al op vakantie gaat. Dat betekent dat jij na de vakantie de monteur mag verwachten. Mijn excuses hiervoor. Ik wens je wel een hele fijne vakantie toe! Mocht ik na je vakantie nog iets voor je kunnen betekenen, laat je het dan weten? Je bent hier altijd van harte welkom.
Hallo marcia ,

voor een bedrijf als KPN verbaas ik me echt over de service , je collega s op de chat , aan de telefoon en nu jij hier op het forum excuseren zich allemaal en vinden het allemaal vreemd . Maar niemand regelt iets en laat een nieuwe klant gewoon wachten , van 26 juni tot aan 7 juli zijn 2 weken, voor een bedrijf als KPN een werkelijke schande dat het niet geregeld is . En dan ook dood leuk de factuur durven sturen, zonder een compensatie voorstel. Willen jullie mij als klant behouden dan zal er een fatsoenlijk compensatie voorstel moeten komen
Reputatie 7
Badge +27
Ik zal natuurlijk de kosten over die periode vergoeden. Als ik de factuur erbij haal, zie ik een periode van 3 juli en een periode van 4 juli t/m 3 aug. Bereken ik de kosten van 3 t/m 7 juli, dan kom ik op een bedrag van 5,68 euro. Dat krijg je op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht.
Reputatie 7
Badge +27
Wil je trouwens eens kijken of je de boel nu wel aan de praat krijgt? Als de factuurdatum op 3 juli staat, betekent dat er vanaf toen pas actieve diensten waren. Kan je de Experiabox eens opnieuw aanzetten?
Reputatie 5
Badge +5
@Marcia_ dat kan ie niet want @MeerveldRick is vandaag op vakantie gegaan als ik het goed lees.
Reputatie 7
Badge +27
Misschien pas vanavond! Ik dacht: ik kan het er altijd op gokken om het te vragen 🙂.
Beste marcia ,

op de dag van vertrek was er nog steeds niks ook niet na een reset.
ik heb inmiddels het afgeschreven bedrag gestorneerd omdat ik van mening ben zolang ik geen diensten kan gebruiken van jullie ik deze dan ook zeker niet betaal , jullie hebben 2 weken de tijd gehad om er wat aan te doen , dan hadden jullie maar een andere monteur uit een ander deel van het land moeten laten komen. Jullie moeten met een oplossing komen en dat kan nu pas vanaf 29 juli . Ik wacht deze datum nu af maar je snapt zelf toch ook wel dat je compensatie voorstel absurd is. Je herroept je op de factuur , hier zit dus ook al een fout in omdat ik officieel vanaf de 26e juni klant ben, tja ook jij probeert de klanten tevreden te houden, net als je andere collega’s op de chat en telefoon doe jij je best maar ik begin er steeds minder zin in te krijgen in jullie diensten
Reputatie 7
Badge +27
Ha Rick, iets later gereageerd, want je hebt in je vakantie vast wat anders aan je hoofd dan KPN. Ik heb de volledige abonnementskosten van de eerste factuur vergoed. Dit wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Ik kan het niet verrekenen met de huidige factuur. Wil je er wel op letten dat die nog open staat? Het zou zonde zijn als er extra kosten in rekening gebracht worden hiervoor namelijk. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Reputatie 7
Badge +27
Werkt alles inmiddels weer naar behoren? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?
Hoi marcia ,

nadat maandag werd afgebeld, een nieuwe afspraak voor dinsdag genaakt, uiteindelijk was de monteur 3 uur later dan de gemaakte afspraak aanwezig en heeft hij een en ander weten aan te sluiten, gelukkig lag de fout niet bij ons zelf.
alles werkt nu naar behoren .

echter staat de rekening van juli onbetaald , zoals aangegeven betalen wij die ook niet , ik betaal pas vanaf 30 juli
Reputatie 7
Badge +27
Fijn dat alles nu naar behoren werkt! Ik heb het incassoproces hierboven uitgelegd. Je krijgt de kosten tot de 30e van me vergoed: die worden op de volgende factuur in mindering gebracht.

Ha Rick, iets later gereageerd, want je hebt in je vakantie vast wat anders aan je hoofd dan KPN. Ik heb de volledige abonnementskosten van de eerste factuur vergoed. Dit wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Ik kan het niet verrekenen met de huidige factuur. Wil je er wel op letten dat die nog open staat? Het zou zonde zijn als er extra kosten in rekening gebracht worden hiervoor namelijk. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

Reageer